| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 oktober 2006
| Ik heb maar een apart topic geopent omdat ik al een vraag had gesteld in het waterkoeling topic, maar schijnbaar zijn ze daar niet meer zo actief. Nu heb ik dus een probleem, ik wil beginnen met mijn waterkoeling set te testen. Ik sluit alles goed aan voeding met dat stekkertje aan de atx kabel, pomp aangesloten, ik start de voeding op door middel van de knop achterop. Niks gebeurt, ik hoor de pomp geen geluid maken, ik heb er nog een hardeschijf aan gehangen om te kijken of dat hielp ook niks. Het is een innovatek hpps 12v pomp, en de voeding is een Be quiet 600 watt dark power pro, deze is ook modulair. Dit is ook de eerste keer dat ik aan waterkoeling begin, dus ik weet er niet erg veel van. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Je hebt de voeding dus niet aangesloten op een moederbord? Want tegenwoordig (sinds 8 - 9 jaar ) zit er een safe in voedingen. Zodat je deze niet kunt starten zonder een mobo aan te sluiten. Hier is wel een trucje voor: Je neemt de ATX kabel van de voeding. Hier zit één groene kabel aan. Nee een sukje electriciteit's draad en doe die in de connector bij de groene draad. Stop nu de andere kant bij een willekeurige zwarta kabel. Dit heet hotstarten: Nu denkt je voeding dat hij is verbonden met een moederbord. Dus kun je deze gewoon starten! Veel geluk!
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ja dat hotstarten heb ik ook gedaan, maar nu komt juist het grappige, ik dacht ik start hem nog ff op en floep hij deed het. Maar nu heb ik nog een vraag, kan je het beste oude koelpasta van een videokaart vervangen door nieuwe, en moet je dan gewoon de delen insmeren die voorheen ook ingesmeert waren? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Er moet wel lucht bij kunnen komen wil de lucht die in het systeem zit kunnen ontsnappen, anders is je koelsysteem luchtdicht, dus zal er ook geen lucht ontsnappen ![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Laat het systeem ff draaien, en laat het systeem "open" staan, zodat de lucht er uit kan, als het goed is gaat het dan beter, is dat nog niet het geval, dan heb je de slangen verkeerd om of is je pomp kapot ![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik heb het systeem nu voor een gedeelte vol maar zodra ik er water bij doe dan blijft hij weer hangen bij de pomp die krijgt hem niet verder gepompt. En ik zie echt veel luchtbellen hangen, ik heb het reservoir open hangen zal dat dan helpen? Edit: Hij loopt nu goed , na een paar keer de voeding opnieuw opstarten liep het hele systeem door. Maar nu heb ik nog een vraag, kan je het beste oude koelpasta van een videokaart vervangen door nieuwe, en moet je dan gewoon de delen insmeren die voorheen ook ingesmeert waren? Bedankt voor de hulp! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Je kan de pasta beter wel vervangen, dit levert je net iets beter prestaties ![]() Gebruik het liefst Arctic Silver 5 o.i.d.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| ![]() Gewoon een dun laagje erop smeren met een oude bankpas ofzo moet net dik genoeg wezen dat je nvidia of ati niet meer kan lezen ![]()
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Het ligt er nu zo bij; Misschien is dit wat duidelijker, en dan heb ik nog een vraag, hoe pompen jullie een waterkoelingsysteem leeg, zodat er geen water meer in zit? Ik dacht ik trek bij het reservoir een slang eruit en laat hem dan leeg lopen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. :/ En kan je het beste de fans plaatsen op het reservoir? Dan bedoel ik dat hij er koele lucht in blaast of andersom? |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Misschien een kleine tip, maar lees eens de Waterkoelingfaq door. Staan misschien voor jouw wel een aantal bruikbare tips in. Maar laat ik je vragen maar even beantwoorden. 1. Ontluchten doe je door je reservoir goed te vullen. Het reservoir vervolgens goed af te sluiten en dan je pomp starten. Kantel je PC voorzichtig heen en weer zodat je alle lucht eruit krijgt. Lucht zal altijd het hoogste punt in de loop blijven zitten en het kan wel even duren voordat je alles eruit hebt. Van tijd tot tijd natuurlijk wel je reservoir bijvullen met Demi water. Blijf er voor zorg dragen dat je pomp altijd water blijft aanzuigen en geen lucht! 2. Het water eruit halen is vrij simpel. Alleen even er voor zorgen dat het natuurlijk niet allemaal over je hardware stroomt. Gebruik veel handdoeken. Eén slangetje aan de onderzijde van je loop loshalen en eentje aan de bovenzijde en het zal vanzelf leegstromen. Maar je krijgt echt niet al het water eruit dus blijf opletten. 3. Je zult koelpasta moeten smeren op alle geheugenchips (een drupje is voldoende) en natuurlijk ook op je processor. Maar je hoeft niet de loze ruimte tussen de processor en de shim op te vullen hoor, daar lijkt het op je foto wel naar. Enfin, veel succes! Dan als laatste, geef wat meer informatie over je systeem, gebruik je een reservoir of niet. Hoe is je opstelling etc. Dan kunnen we je beter helpen.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Pomp Stroomverbruik (Waterkoeling) | dreamluc | Cooling & OC Junkies | 10 | 15-01-2008 19:39 |
| P3 start niet? | Biokipje | Hardware Junkies | 13 | 25-06-2007 08:53 |
| MINI Waterkoeling pomp | Boogiman | Cooling & OC Junkies | 2 | 14-06-2005 15:17 |
| PC start niet op | qekkoo | Hardware Junkies | 9 | 28-04-2005 09:56 |
| PC start niet | crizp | Hardware Junkies | 10 | 9-10-2003 09:40 |