| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 augustus 2004 Locatie: gent
| Goedendag, mijn pc werkt nu op waterkoeling. Wat ik vreemd vind. Als ik hem idle laat staan, is hij ongeveer 30 graden. Dit is met koeling. Toen ik gister ging slapen, zette ik al mijn koeling uit. En bleef hij 30 graden idle. De temperaturen worden afgelezen van een temsensor tussen processor en waterblok. Iemand idee hoe dit zou kunnen komen? Fans op radje verkeerd? Verkeerde slangmaat? Tweede vraag. Ik zou een mini koelkast parallel op mijn systeem aansluiten, er 10 meter slang laten doorlopen. Maar ik zou dit systeem moeten kunnen loskoppelen. Groeten |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Antwoord #1: Niet echt een duidelijke vraag: Je kan nooit precies zeggen wat hiervan de oorzaak is. Een defecte tempsensor kan altijd de reden zijn. Misschien eens de temperatuur in het reservoir opmeten met een thermometer? Als je die toevalig hebt liggen. Antwoord #2: Ook niet echt een duidelijke vraag, maar je wilt snel en makkelijk je WC set kunnen ontkoppelen? Dan raad ik dit aan.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Antwoord vraag 1 : Water houdt zijn warmte langer vast dus het duurt even voordat het water afkoeld (of opwarmt) dus je zal niet direct een stijging van de temperatuur zien als je je koeling af zet. Of er iets verkeerd staat in je loop kan je het beste zien door je processor even te stessen en dan de temperaturen in de gaten houden. Antwoord vraag 2 : Heeft geen zin, doorstroomsnelheid van het koelwater is te groot om het effectief te laten koelen door een koelkast. Alleen met een echte chiller zal je resultaten kunnen zien.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 augustus 2004 Locatie: gent
| Hé Vraag 1 is opgelost: Het koelblokje zat er niet genoeg tegengedrukt! Vraag2 Als het water door 10 meter van afgekoelde slangen moet lopen, zal het toch wel een beetje uitmaken? Of helemaal niets? furioushamster! die dingen zocht ik net! Ik had reeds gezocht naar snelkoppelingen, maar ik vroeg me af of die de boel ook afsloten, niet dus! Deze dingen zijn perfect! Bedankt! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Het zal vast wel een beetje in temperatuur schelen maar het zal je niet helpen een verdere OC te behalen of een significante lagere CPU temperatuur. In principe haal je jezelf een hoop problemen op de hals, zonder dat je er meteen enorm op vooruit zal gaan. Als de moeite het je waard is, dan moet je het doen maar anders..... tsja, zie ik het nut er niet van in... Maar evengoed, Succes!! ![]()
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| yo een kleine voor stelling | insane_clown | Casemod Junkies | 1 | 20-11-2006 19:53 |
| Simpele CMS voor kleine website gezocht | Thadeez | Software Junkies | 5 | 20-02-2006 19:46 |
| [kleine vraag]Tobo knopjes | QuincMan | Elektronica Junkies | 15 | 13-01-2004 19:21 |
| Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes | Hermanator | Casemod Junkies | 437 | 15-10-2003 18:57 |