| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 mei 2006
| oke mensen, ik heb een athlon 63 3000+ op 1800 mhz draaien, de multiplier is 9x en de fsb is dus 200. Als ik wil OC'en vanuit mijn bios, kan ik alleen de multiplier steeds maar met 1 verhogen, dus kan ik van 1800 naar 2000 etc. dit lijkt me te veel voor gelijk de 1e keer. mijn moederbord is een Asrock 939 dual sata 2, kan iemand mij hiermee helpen? (het is trouwens een venice core) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Multiplier verhogen is idd best link, overklokken doe je in kleine stappies. Zoek even naar de AMD 64 oc tutorials die er op het web e vinden zijn, dan leer je wat meer. Overigens zal je mobo het overklokken wel moeten ondersteunen: sommige Bios'en doen dat niet.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 mei 2006 Locatie: Hoensbroek
| Ik heb predcies het zelfde moederbord en een 3200+ in mn server Ten eerste, op een Athlon 64 zit een multiplier lock..deze kun je dus niet veranderen. Na saven en reboten staat je multi gewoon weer naar standaard. Ten tweede, er bestaat nog altijd zoiets als een FSB deze is prima te clocken, om je een idee te geven. Ik heb mijn server ooit van 2,0 naar 2,60 Ghz gebracht stabiel. Dit hield voor mij in 260 x 10 Veel succes, en denk eraan: liever te veel kleine stapjes dan te weinig groten stappen. alhoewel de 939 dual-sata 2 een prima beveiligde bios heeft! ![]() Greets Corally |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| AMD Athlon 64's zijn inderdaad prima te OC'en, Asrock klinkt in mijn oren als onstabiel. Maar mijn mening wordt veranderd door Corally, want ik heb enkel ervaringen met S775 Mobo's welke ernstig basis zijn, en geen overclocking ondersteunen.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007 Locatie: De Lier
| Misschien een FAQ- vraagje hoor, maar als je de FSB verandert, verander je toch ook je geheugensnelheid? Of is dit sinds mijn laatste OC (een Athlon 600 op 750 draaien) niet meer het geval? En als dat wel zo is, wanneer wordt dat gevaarlijk? Ik heb zelf een 64 3500+ op een A8V Deluxe asus bordje... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Nee, je geheugen snelheid zal dan niet mee veranderen. De snelheid waarmee de bridges met elkaar "comuniceren" wel. Denk aan North naar CPU, South naar CPU, PCI-e enz enz .. De PCI-e hoeft trouwens niet mee te gaan, dit kan je vaak instellen in je bios. Bij de advanced memmory settings kan je de snelheid van je geugen handmatig invoeren. Houd er rekening mee dat je geheugen niet al te veel kan hebben! Greets Corally |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007 Locatie: De Lier
| Citaat:
![]() Maar nou je het zegt, de PCI/AGP sloten zullen dan inderdaad een hogere communicatiesnelheid hebben. Nou ja, ik kijk wel hoe het loopt Mobootje reset toch als de OC mislukt ![]() | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
greets Corally[/quote] | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| De FSB is 200 zeg je. Als je dan bijv. DDR2-800 PC-6400 geheugen hebt, betekent dat je een divider van 4:1 hebt. Dus 4X 200 resulteert in 800 mhz. Als je de FSB omhoog gooit, in mijn geval een FSB van 400, heb ik een divider van 1:1. Dit is veel gunstiger omdat je de timings dan veel lager kan zetten, en dus sneller geheugen hebt.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [TK] Veel Onderdelen. | marbreturns | Recycle Junkies (V&A) | 4 | 28-10-2007 15:13 |
| Veel POP UPS | goofy | Software Junkies | 33 | 4-12-2006 07:30 |
| ik krijg veel te veel reclames | burak | Software Junkies | 11 | 4-10-2003 11:52 |
| Veel Plezier | Sebas | Events Junkies | 11 | 13-07-2003 22:08 |
| Veel vragen | MeGodYouDie | Software Junkies | 8 | 9-03-2003 22:08 |