| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2006
| Hey Wat is het maximale dat safe is om over te clocken. Welke koeler is daar het best geschikt voor. Ik hbe nu amd atlhon 3000+ socket 939. Wie kan mijn helpen alvast bedankt. risc |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het maximale wat je veilig kan overclocken is niet zomaar te bepalen. Dat hangt af van je CPU, moederbord, koeling en het risico wat je wil nemen. De beste koeler daarvoor is een Vapochill dat is een soort koelkast-unit die je processor tot ver onder het vriespunt kan krijgen. Maar dat is nogal duur en vrij extreem spul :P Ik heb zelf een watergekoeld systeem, dat is ook erg geschikt om te overclocken. Maar welke luchtkoeler nou het beste is, dat kan je het beste uitzoeken door reviews te lezen. Die komen ook regelmatig voorbij op de CJ-frontpage. En wil je alsjeblieft niet elke zin op een nieuwe regel beginnen? Het leest irritant, neemt onnodig veel ruimte in en het is niet nodig want de regels worden vanzelf afgebroken als ze te lang worden.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Overklokken is nooit 100% safe. Reken dat wanneer je je vCore op 1.6V hebt staan de kans klein is dat er wat misgaat wanneer je een goede koeler hebt. Over het algemeen zijn de Zalman 9500/9700 series zeer goede koelers. Als je wil weten hoe dat alles moet: klik. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb zelf de Zalman CNPS9500 AT voor intel mobo's. Die koeler is echt je van het! Intel mobo's ondersteunen pwm-gestuurde fans. (toerental gestuurd). Zo hou je de optimale temperatuur bij een optimaal toerental. De fan is superstil ook nog eens! Hij is ook voor amd te krijgen, maar dan is ie volgens mij niet temperatuurgestuurd. Sjek www.zalman.co.kr maar eens!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Het belangrijkste aan overklokken is dat je het rustig aan doet. Natuurlijk is goed materiaal ook van belang maar dat is niet voor iedereen weggeleft qua financien. Begin met een goede luchtkoeler (bekijk de verschillende reviews) en ga daar mee experimenteren. Vanzelfsprekend eerst jezelf een beetje inlezen en kennis vergaren. Overklokken is toch vallen en opstaan en als je rustig aan doet kan je in principe niet veel stukmaken.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Citaat:
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| amd atlhon 64 3000+ over clocken (socket 754) en ati x1600 | wesco | Cooling & OC Junkies | 13 | 15-01-2007 21:50 |
| VGA clocken? | Sendar | Cooling & OC Junkies | 19 | 11-12-2006 13:19 |
| atlhon 3000 | @lien133 | Cooling & OC Junkies | 9 | 7-01-2004 18:13 |
| van Socket 423 naar Socket 478 | Acrylic_MoD | Hardware Junkies | 16 | 22-08-2003 23:50 |
| 3000 !!! | The_Resetter | Area 1337 | 9 | 23-01-2003 08:10 |