| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Kijk, ik wil dus m'n FSB naar 166 verhogen zodat m'n geheugen sneller loopt, het is twinmos pc2700 maar er wordt gezegd dat dat makkelijk op pc3200 moet draaien, dus ging ik de FSB naar 166 zetten en de multiplier naar 8. Ik was eerst al verbaasd dat die optie er zat, ik heb nl. een palomino( >( ) Als ik dan restart krijg ik geen beeld en moet ik de bios resetten. Komt dit door me proc of trekt iets het niet? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Dat komt zeker door je Palomino... Je kan de MP wel veranderen in je bios maar die veranderd in het echt niet, dus je probeert eigenlijk 166 × 11.5 of wat dan ook te lopen (wat jouw bord blijkbaar niet wil ofzo?!) Ik heb ook Twinmoss 2700 geheugen en ik loop nu op 195 bij 11.5 (iets van 2150 Mhz) Epox 8RDA+ Ik heb alleen maar 1 reepje van 512 MB (die had ik voor ik het bord kocht) en ik gebruik dus nu geen Dual Channel DDR (meot nog komen :P ) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| wat het probleem is: je verandert je MP in je bios, maar in het echt maakt het geen drol uit, probeer maar eens je mp lager te zetten, met standaard fsb, en kijk dan eens wat je processor speed is (gewoon standaard dus). wat jij nu probeert is met standaard MP 166fsb te draaien, dat trekt ie natuurlijk nooit ![]() het enige wat je kan doen is je cas-timings strakker zetten (zodat je mem sneller "reageert" ) of je cpu unlocken, en wel je MP veranderen. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2003 Locatie: Enter
| hmm.. is er geen optie in de bios om je geheugen sneller te laten lopen? dacht het wel, ik heb er in elk geval wel zo'n optie inzitten hostclk +33 kan ik aanzetten voor mn mem (op een msi kt3 ultra-2 r)
__________________ Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2003 Locatie: C:\>
| T is bij veel borden zo dat het sneller is om je geheugen synchroom aan je fsb te draaien (op strakke timings ) bij n kt400 en nforce2 iighttp://www6.tomshardware.com/mainboa...ing_benchmarks
__________________ www.overclockers.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Dremel prob | nipje | Casemod Junkies | 9 | 25-04-2006 15:45 |
| Inlog prob. | Xghost | CaseJunkies Support en Feedback | 15 | 2-06-2005 20:37 |
| Eheim 1048 prob. | Boogiman | Cooling & OC Junkies | 7 | 15-02-2004 16:38 |
| compaq laptop prob | black magic | Hardware Junkies | 8 | 15-09-2003 23:42 |
| Kazaa lite prob | Dj Tw@n | Software Junkies | 16 | 3-05-2003 13:11 |