| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 oktober 2006
| Mijn voeding staat dicht bij mijn cpu dus, zou het mss beter zijn als ik mijn voeding vanboven op mijn kast monteer? En heeft er ook iemand een idee hoe ik dat zou doen en hoe ik de voeding mooi kan wegwerpen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Wegwerpen doe je natuurlijk met een fraaie boog Het hoeft overigens geen probleem te zijn als je voeding dicht bij je CPU zit. Soms is dat juist beter, aangezien je CPU-koeler wellicht profiteert van de luchtstroom die je voeding produceert. Je voeding bovenop je behuizing maken kan natuurlijk wel, maar houd rekening met kabels die wellicht te kort zijn, kabels die sowieso naar binnen moeten, en nog meer praktische zaken. Verder weet ik niet hoe breed je kast is, maar het komt waarschijnlijk aan op je eigen creatieviteit. Maar ik zou zeggen, bedenk eerst eens of het werkelijk wel zo verstandig is wat je wilt ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Waarom zouden ze de voeding zo dicht bij de cpu zetten en dan de kast toch goed laten keuren??? Wat ik bedoel: waarom zouden ze het zo maken als het niet zou werken???
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 oktober 2006
| Ik zou de voeding op mijn kast zetten omdat mijn cpu mss te warm zou worden en omdat ik een window wil plaatsen en mijn voeding neemt veel van mijn zicht weg. En als ik twee fans steek kan het toch geen kwaad dat de voeding op mijn kast staat. Zijn er nog die hun voeding vanboven op hun kast geplaatst hebben. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| In 99% van de gevallen zuigt je voeding lucht uit je case naar buiten. Warme lucht komt er dus niet in, en wordt zelfs afgevoerd. Als je ze per sé er bovenop wil moet je zelf wat verzinnen waar je je voeding mee kan wegwerken, daar zijn tientallen manieren voor (van een andere case er bovenop monteren tot ze gewoon zo laten wat in principe niets uitmaakt). Denk er wel aan dat je dan een gat zal moeten snijden in het dak van je case en dat je kabels lang genoeg moeten zijn, wat niet het geval is bij veel goedkopere en sommige duurdere voedingen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Aluminium plaatje boven op mijn kast | Sixpak | Casemod Junkies | 6 | 13-01-2007 18:07 |
| MIjn kast vraag | Dubock | Casemod Junkies | 4 | 1-04-2004 13:22 |
| 80 bij 80 in boven kant van de kast | Sander | Casemod Junkies | 14 | 17-09-2003 01:08 |
| Kast verder weg zetten | Froggenstein | Casemod Junkies | 13 | 23-05-2003 08:37 |
| En dit is mijn kast | Casemod Junkies | 41 | 15-05-2003 16:54 | |