Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-10-2006, 17:19   #1 (permalink)

Standaard "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" De moeite

Hallo allemaal!
Ik zou graag mijn computer stiller willen maken, ik ga dus al een nieuwe CPU-koeler kopen; de "Arctic Cooling Freezer 64 Pro" ipv de boxed koeler.
Maar ik zou graag ook een oplossing willen hebben voor mijn harde schijf(schijven..?)
Ik heb op dit moment een "Hitachi Deskstar PATA 250GB" maar ik ga deze waarschijnlijk nog uitbreiden met een "Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200KS"
Het is mogelijk om deze schijf(schijven) stiller te maken met de "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" dat las ik op deze site. Heeft iemand dit ding al gekocht? en is het de moeite waard? het gaat me vooral om het geratel van de schijf bij een 'schijfbewerking'. Alvast bedankt!
ps. is deze CPU-koeler die ik noemde de moeite waard?
annuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-10-2006, 17:30   #2 (permalink)

Standaard

Ik denk zelf dat dit bijna niets gaat helpen, je hardeschijf maakt te veel herrie. dus ik denk niet dat dit meteen je pc stiller zal maken(corect me if wrong )

Als je een nieuwe hardeschijf gaaat kopen raad ik je een Samsung spinpoint aan! als het iig om stilte gaat!
Oud 28-10-2006, 17:42   #3 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Als je absolute stilte wilt zou ik niet voor de oplossing van Noiseblocker gaan. De harddiskgeluiden blijven (op de achtergrond) aanwezig.

Heb je wat meer centen te besteden dan zou je eens kunnen overwegen om de Sytrin koeler die deze week op de frontpage staat te proberen. Als je daarvan de fans niet aansluit (zoals ik ook geprobeerd heb) worden daarmee veel beter de geluiden van je harddisks gedempt. Die oplossing is natuurlijk wel wat duurder

Poll maar verwijderd overigens, voegt niet zo veel toe
Oud 28-10-2006, 23:50   #4 (permalink)

Standaard

Arctic Freezer maakt niet meteen geweldige high-end producten. Die Arctic Freezer 64 Pro maakt een (vergeleken met een Zalman CNPS 9500) herrie van jewelste. Wat wel kan helpen is een Fanmate of iets dergelijks tussen zetten, maar dan kan je net zo goed een 9500 kopen waar het standaard al bij zit. Ook monteert de Arctic moeilijker dan de Zalman (5 minuten bezig geweest om die clip erover te krijgen, hij zal wel vaster zitten, maar geef mij toch maar een 9500 dan, hoewel ik daar ook drie minuten mee nodig had om uit te vissen hoe die clip door de heatpipes moest, het is een AM2 versie). Dat over de Arctic.

Hardsilencers zijn, zolang je met luchtkoeling of phase-shift werkt en met de meeste waterkoelingen, volledig overbodig aangezien de fans meer lawaai maken. Wat je eventueel wel kan doen is rubberen ringetjes steken tussen je bevestigingspunten en je harde schijf, dat vermindert het ijzer-op-ijzer getril, en dus geluid, aanzienlijk.

Overigens zomaar een type schijf zeggen dat stil is gaat niet op, elk type verschilt in geluidsproductie afhankelijk van het aantal platters etc.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2006, 10:26   #5 (permalink)

Standaard re

bedankt voor jullie reacties.. de reden waarom ik die noise reducer van x-swing wil halen is omdat er 2 harde schijven op kunnen worden aangesloten en als ik zoiets van zalman wil kopen moet ik er 2 halen..
dus jullie raden me die noise reducer niet aan?
ik heb nog wel wat meer oplossing gevonden maar die zullen waarschijnlijk allemaal op hetzelfde neerkomen:
Nexus DiskTwin,
Sharkoon Vibe-Fixer 2, en dan die oplossing van x-swing...
ik heb een budgetkast (van sweex) dus allicht dat de rubbertjes helpen.. maar het gaat me vooral om het geratel wat je soms hoort..(als je iets opslaat ofz
raden jullie me dan nog wat aan?
Oud 29-10-2006, 11:51   #6 (permalink)

Standaard

Je zou kunnen kijken voor een "geluidsdempingset". Hierbij plaats je speciale geluidsdempingmatten aan de binnenkant van je case die het geluid in de case houdt.
(Dit is een voorbeeldvan zo'n set)
Edje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2006, 11:55   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edje
Je zou kunnen kijken voor een "geluidsdempingset". Hierbij plaats je speciale geluidsdempingmatten aan de binnenkant van je case die het geluid in de case houdt.
daar had ik ook al naar zitten kijken maar ik ooit nog een window in mn kast maken en dan zie je niks als je naar binnen kijkt:P alleen een zwart mat :P
Oud 29-10-2006, 12:11   #8 (permalink)

Standaard

Met een beetje modden kan je dat tog ook wel goed krijgen?
Oud 29-10-2006, 14:59   #9 (permalink)

Standaard

Wat ik bedoelde was die Zalman was je CPU-koeler, niet de HDD silencer (hebben er trouwens geen, enkel een koeler). De Arctic maakt veel meer herrie dan die Zalman. Ik heb zelf een Antec P180, en het enige (grote) verschil met andere cases qua HDD bevestigingspunten is dat er rubbertjes tussen zitten. Het gevolg van die rubbertjes is dat de trillingen die je harde schijven genereren niet op de eigenlijke case overgaan maar worden opgevangen door de rubbertjes. Dan hou je alleen puur ronddraaiende platters en schrijfkoppen over die geluid maken.

Wat ik je zou aanraden is om eens te proberen met die rubbertjes, die kan je gewoon in de Gamma ofzo gaan halen, en als je dan nog niet tevreden bent kan je eventueel zo'n HDD silencer gaan halen, hoewel het principe ervan net hetzelfde, ze steken iets tussen de bevestigingspunten en de HDD om het trillen op te vangen, alleen is het wat geavanceerder.

De oplossing die ik in mijn zelfgemaakte case daarvoor heb gevonden is van die dempingsmatten gewoon rond de HDD kleven met dubbelzijdige plakband.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2006, 16:29   #10 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Re: re

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annuh
dus jullie raden me die noise reducer niet aan?
Goed lezen In de review stelde ik ook al: het geratel wordt er wel wat door verminderd (het blijft een klein beetje hoorbaar), het geluid van de draaiende schijf (het zoemende geluid) wordt er helemaal niet mee gedempt. Ben je met wat winst op het gebied van het geratel tevreden dan kun je prima de Noiseblocker X-Swing gebruiken. Wil je echt 100% stilte dan zijn er betere oplossingen te krijgen.
Oud 29-10-2006, 17:37   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edje
daar had ik ook al naar zitten kijken maar ik ooit nog een window in mn kast maken en dan zie je niks als je naar binnen kijkt:P alleen een zwart mat :P
Je zal hem nooit helemaal geluidsdicht krijgen. Als je die matjes plaatst zul je dingen net als de fan van voeding nog blijven horen. Het gaat er meer om dat het geluid op een redelijk niveau is, vind ik.
Oud 30-10-2006, 09:26   #12 (permalink)

Standaard

zou ik dan beter dempingsmatten kunnen plaatsen om van het ratelende geluid 'af te komen'? ik wil ook nog een window maken dus dan is de effectiviteit zeker veel minder groot van de matten of valt dat wel mee?
dus conclusie: matten of de oplossing van x-swing?
Oud 30-10-2006, 12:25   #13 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Poor mans sillencers:

Voordeel van deze silencers is dat ze compatibel zijn met bijna alle geluidsbronnen :P
Oud 30-10-2006, 16:08   #14 (permalink)

Standaard

haha :P
maar ff serieus.. kan ik het beste voor de oplossing van x-swing gaan of voor speciale dempingsmatten.. van de gamma ofzo..
nogmaals.. het gaat me alleen om dat geluid als er een schijfbewerking is want dat vind ik vooral irritant
Oud 30-10-2006, 16:16   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
haha :P
maar ff serieus.. kan ik het beste voor de oplossing van x-swing gaan of voor speciale dempingsmatten.. van de gamma ofzo..
nogmaals.. het gaat me alleen om dat geluid als er een schijfbewerking is want dat vind ik vooral irritant
Als je een window hebt die met schroeven vastzit zou ik de x-swing kiezen omdat er dan nog steeds een (kleine) opening is. Als je je window vastgelijmt heb zou ik de matten pakken, maar het blijft natuurlijk jouw keuze omdat de prijs ook meetelt.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[tk] Noise Isolator Fancontroller 5,25" Posse Recycle Junkies (V&A) 9 7-12-2007 06:55
Installatie "Noiseblocker Coolscraper 120 Rev 2.0" ?? MicroS Cooling & OC Junkies 10 4-07-2006 08:30
Het grote "Wat is deze hardware nog waard?" Topic Thadeez Area 1337 106 31-10-2005 20:43
Het "Films die het kijken waard zijn" topic FireWurX Area 1337 25 2-10-2003 08:51

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.