| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dan zou ik gaan voor een zooi rubbertjes tussen je hdd en je case. Je kunt er wel dempingsmatten omheen draaien, maar dan loopt je schijf warm... (tis namelijk hetzelfde als isolatiematten...)
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Wat Bartjez zegt. Het getril is je harde schijf tegen je case, steek er rubbertjes tussen en dat getril gaat weg. Plus het is een twee euro oplossing, het geld dat je uitspaart kan je dan steken in een Zalman 9500/9700 CPU koeler in plaats van een _luidruchtige_ arctic... |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Idd, de zalman CNPS9500 is een JUWEELTJE!!! Ik heb nog nooit 1 koeler gehad die ook maar in de buurt kwam van die geruisloosheid en perfecte toerental aangestuurde hard/software! (intel mobo ondersteund pwm signaal aangestuurde fans!) Mijn pctje blijft onder ALLE omstandigheden inder de 48 graden!!!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2006
| ik geloof dat die artcic wel goed is in de productsurvey was juist iedereen érg tevreden over de geluidsproductie en daar gaat het me vooral om..maar het gaat me vooral om mn harde schijf.. wat voor rubbertjes? en zou ik ook nog van die matten kopen? ik geloof trouwens dat er geen rubbertjes meer tussen de behuizing en de harde schijf past maar ik zal vanmiddag ff kijken ![]() |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| De geluidsproductie van de Arctic wordt vergeleken met een standaard koeler... En dan presteert ie beter ja. Maar kijk maar eens naar de reviews van een Zalman 9500/9700, of zoek een vergelijkende review, Frostystech heeft er zo een. Het komt er op neer dat ze allebei dezelfde prestaties neerzetten met de fan op max, maar die van Arctic kan niet naar beneden gezet worden, die van Zalman wel, wat inderdaad een prestatieverschil oplevert, maar dat bedraagt slechts 6° op een 125W plaatje (23 vs. 29°), en de geluidsproductie scheelt em zo'n 30% (50 vs. 35 dBA). Dus als je voor stilte gaat kan je best wel een fan nemen die je ook nog effectief harder en zachter kan zetten... Vergelijk dus nooit twee reviews van verschillende websites vergelijken, soms zelfs niet van dezelfde website, maar Frostytech gebruikt hier gelukkig exact dezelfde testprocedure waardoor je dus kan vertrouwen op het resultaat... Als je geen te dikke rubbertjes neemt kan je het HDD-slot wel wat breder maken door er gewoon wat aan te sleuren... |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Je hdd in je diskdrive slot ophangen. Volgens mij zijn hier al standaard rubbertjes voor te krijgen zelfs! kijk maar eens op www.conrad.nl. Volgens mij staan ze daarop. De matten zou ik niet om je schijf wikkelen. Die warmt de schijf alleen maar op zodat ie kapot gaat. Je kunt wel de matten in je case leggen/plakken. Maarja, dan heb je nix meer aan je window nee ![]()
| | |
| | #23 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Koop gewoon de Zalman Passive Harddisk Cooler ZM2HC2, voor 25 euro bij de lokale pc-boer.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Ik heb er evt nog wel twee over mocht je interesse hebben, ze zijn IDD niet te koop tegen de prijzen van een Noiseblocker maar de Zalmans doen hun werk dan ook erg goed !
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| De handige-doe-het-zelf-oplossing: rubbertjes (gewoon rubber ringetjes ja smilie_6.gif) De iets duurdere maar makkelijke oplossing: De Noiseblocker dingetjes De stilste, maar duurste oplossing: een silencer waar je hele harddisk in gaat De grof-geschut-methode die in combinatie met alle bovenstaanden kan: matten
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
Pc in een mdf kast zetten ter grotte van een kluis, die van binnen helemaal bekleden met geluidsdichte matten, silenced hdd's aanschaffen, zalmannetjes erop en klaar voor de start :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [tk] Noise Isolator Fancontroller 5,25" | Posse | Recycle Junkies (V&A) | 9 | 7-12-2007 06:55 |
| Installatie "Noiseblocker Coolscraper 120 Rev 2.0" ?? | MicroS | Cooling & OC Junkies | 10 | 4-07-2006 08:30 |
| Het grote "Wat is deze hardware nog waard?" Topic | Thadeez | Area 1337 | 106 | 31-10-2005 20:43 |
| Het "Films die het kijken waard zijn" topic | FireWurX | Area 1337 | 25 | 2-10-2003 08:51 |