| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2006 Locatie: Bredaaaaaa
| Heb de Aerogate 3 aangeschaft om de temp te gaan regelen en in de gaten te gaan houden. Helaas is de handleiding die erbij zit ERG beknopt. De volgorde van de Fan's is dat (vanaf de achterkant gezien) van links naar rechts? ![]() En de temp.controllers, ook van links naar rechts? Over die controllers die erbij zitten, is er een bepaalde manier van plaatsen van deze dingen (op hd's en processor) of maakt dat niet uit?
__________________ beware......ATTACK of the NOOBS, proud to be a NOOB. Always look at the NOOBside of life. Ask not what an NOOB can do for you....but what you can do for a NOOB!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Naar mijn inziens spreekt de handleiding voor zich, heb hem zelf ook en met beetje gezond verstand moet je dat ding makkelijk aan de praat zien te krijgen! Temp. sensors plaats je daar waar jij dat nodig vind met behulp van een plakbandje oid.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Ik heb dat ding ook.. en met een beetje nadenken en goed kijken ben je al een heel end hoor! er staat heel klein 1 op bij de eerste fan en 4 bij de laatste als ik het me nog goed herriner. hetzelfde bij de temp sensors. Als ik jou was zou ik er niet eentje 'OP' je processor plakken, want dan heb je een probleem :P ik heb er 1 tussen mn geheugen en de headsink, ik heb er 1 tje tussen mn passive zalman chipset koeling 1tje, 1je in de voeding gedouwt (ik wou ze gewoon allemaal opmaken ) en 1tje gewoon in de kast om te kijken wat de temp in de kast is.Succes ![]()
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Heeft het trouwens zin om er 1 op een HD te plakken?
__________________ beware......ATTACK of the NOOBS, proud to be a NOOB. Always look at the NOOBside of life. Ask not what an NOOB can do for you....but what you can do for a NOOB!! | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Nog een vraagje... Ik heb er nu 5 fan's inzitten + van de cpu. Aangezien ik er 4 kan regelen is het handig om een 3-Pin Y-Kabel te gaan gebruiken? 1 - Fan achter 2 - 2 fan's bovenop (met Y-kabel) 3 - 2 fan's zijkant (met Y-kabel) 4 - Fan CPU Per aansluiting word 1 toerental aangegeven. Aangezien de 2 fan's bovenop allebei hetzelfde zijn is dit geen probleem. Maar de 2 fan's aan de zijkant zijn verschillend, kan dit problemen op leveren als ik ze (zoals hierboven aangegeven) samen aansluit?
__________________ beware......ATTACK of the NOOBS, proud to be a NOOB. Always look at the NOOBside of life. Ask not what an NOOB can do for you....but what you can do for a NOOB!! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Het is dus mogelijk (zoals ik aangeef in mijn vorig bericht) om er 2 op 1 kanaal te zetten.
__________________ beware......ATTACK of the NOOBS, proud to be a NOOB. Always look at the NOOBside of life. Ask not what an NOOB can do for you....but what you can do for a NOOB!! | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je maar 1 rpm signaal terugvoert! Anders kan je computer er geen chocolade van maken he ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #10 (permalink) |
| Dan krijg je hele rare toerentallen! Heb het ooit geprobeerd, maar kreeg de meter niet onder de 6000 toeren...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #11 (permalink) |
| beter/makkelijker is dus gewoon 1 fan per controller houden.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Makkelijker wel. Maar je kunt wel meerdere fans op 1 uitgang aansluiten, zolang er maar 1 rpm-draad terug gevoerd wordt.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Aerogate 3 van coolermaster | ultrix | Elektronica Junkies | 8 | 26-08-2006 19:11 |
| Aerogate 2 | clubphotoshop | Cooling & OC Junkies | 8 | 28-01-2005 22:46 |
| aerogate 2 hot or not | Dark Wanderer | Area 1337 | 18 | 17-01-2004 19:17 |
| aerogate 2 --> vraag | Foxie | Hardware Junkies | 6 | 28-10-2003 20:10 |