| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 oktober 2006
| We weten allemaal dat de onderdelen, die warmte produceren in onze pc, gekoeld moeten worden. Hier zijn verschillende manieren voor zoals: luchtkoeling, waterkoeling en je pc in een grote bak met (niet geleidende) olie gooien Maar waarom wordt er dan geen gebruik gemaakt van die tegels die ze op een spaceshuttle zetten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimteveer Deze tegels kunnen door een cpu of gpu niet oververhit raken en geven de opgenomen warmte af aan de omgeving. Zorg ervoor dat deze warmte wordt afgezogen en er bestaat geen betere manier om veilig over te klokken Iemand hier een ander idee over? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Wat wil je nou met die tegels doen? Ik kan niet echt een manier bedenken om die tegels toe te passen. En als ik het zo lees heeft het ook meer een isolerende werking.
__________________ Mijn [ C I P ], graag reageren |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| ehmmm.. die tegels zijn tog om te voorkomen dat de onderdelen te heet worden als ze door de ozonlaag vliegen.. dus om je cpu te koelen kan dit echt niet! of je moet een openhaard in je pc bouwen, dan zorgen die tegeltjes er wel voor dat de warmte de cpu niet berijkt ![]()
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Citaat:
Ik denk dat koper de warmte heel wat beter geleidt, maar deze tegels isoleren beter. Bij koeling is het juist zaak zo goed mogelijk te geleiden, zodat een fan de warmte beter weg kan blazen ![]()
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Misschien kun je eens proberen de hoogste temp ooit gemeten in een case ta hlen :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 oktober 2006
| Mmm niet zo'n goed idee dus! Dacht iets goeds te hebben bedacht maarja. Het heeft inderdaad een goede isolerende werking en koper heeft een betere geleidende werking. Dacht tegeltje op maat maken--> heatpipes erop naar onderdelen en voila. Maar dat gaat idd niet op. Bedankt voor de reacties ![]() Btw vette case Bartjez! Zitten alleen geen superpingels bij. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| @armand1979: Dankjewel! Die superpingels zijn allang op jonge De ccfl's zijn onderweg!!! Net zoals de plexi plaat naar de straler!Ik zat te denken om er waterkoeling in te maken, die dan ook je pilsje koud houd :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Grootste waterkoelblok ooit? | 1N54N3 | Cooling & OC Junkies | 14 | 12-05-2005 19:59 |
| Mooiste PC kast ooit gemaakt (Mag ook andere HW zijn) | eXistenZ | Area 1337 | 1 | 2-02-2005 21:13 |
| [IA - De grootste IA ooit gehouden !] | Mojo^PowaH | Shop Junkies | 48 | 7-12-2003 00:53 |
| [Poll]Welke van de 3 MoBo zijn het beste? | Masterslave | Hardware Junkies | 13 | 8-08-2003 18:38 |
| Welke dempingsmatten zijn het beste? | Roger_Rabbit | Casemod Junkies | 19 | 5-01-2003 17:37 |