| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Ik ben een persoon die heel vaak overklokked. bijna alles is bij mij overkloked. Maar m'n vraag is nu, als je de nodige koeling hebt, zal dan nog altijd bv. uw processor zijn levensduur hetzelfde blijven? Of zal die verminderen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Ik heb eens een artikel gelezen dat de levensduur met de helft kan verminderen als je je processor overklokt. Dit omdat ie meer instructies moet uitvoeren dan waar die daadwerkelijk op berekend is. Dit zou geen probleem moeten zijn, aangezien een standaard persoon ongeveer vier jaar met een PC doet, en dan is je processor nog lang niet overleden ![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik heb zelf een VGA die nu al 3 jaar redelijke hoog is overclocked, nog geen last van "verslijten" Alles blijft het doen :P
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Eigenlijk verminder je met een overclock de levensduur met ongeveer de helft van de normale levensduur jah. Heb je daarbij weer erg goede koeling dan valt dat wel weer wat mee maar je verminderdt altijd de levensduur wel eventjes. Maar een proc. is na 2 jaar toch weer outdated dus dan is hij toch aan vervanging toe (mijn ervaringen)
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Ja oke, maar niet iedereen doet na 2 jaar een systeem update. Ik heb zelf helemaal geen ervaring van het overklokken, maar merk je dit ook echt dan? Ik las ooit is dat dit alleen maar voor de sport is en je de resultaten bijna niet merkt!
__________________ Mijn [ C I P ], graag reageren |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Het verslijten gebeurt door de warmte van het overclocken. Je processor kern bestaat uit miljarden transistortjes. Als er een paar kapot gaan moeten andere het overnemen dus dan duurt de berekening langer. Dus als je goeie koeling op het hart van je kern hebt (wat bijna onmogelijk is zonder de processor te ontleden) kun je niet voorkomen dat er transistortjes verbranden. Dit is niet merkbaar, maar als je stevig overclockt kun je na een heel aantal jaren dat wel merken, maar tegen die tijd is je pc toch al een oldtimer ![]() Op deze manier worden de processors ook geselecteerd! Zijn er minder dan een x procent van de transistortjes verbrand bij testen, dan is ie geschikt voor hoge clock. Is er een hoger percentage verbrand dan is de cpu ook niet zo snel geklassificeerd. Achteraf wordt in de instructieset van de cpu ingebrand wat voor een cpu het is.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Jullie hebben wel gelijk, dat na 2 jaar dat je proc. outdated wordt. Voor de pc-'freaks' toch. Als die 2 jaar kan overleven, tjah dat volstaat voor mij ![]() Nog een vraag, nu dat we over processor bezig zijn. Bij mijn pc staat m'n Processor zijn spanning op max. Wat dus eigenlijk 1.4V is. Maar met everest duidt die 1.15V. Het zal wss wel 1.4V zijn. Maar m'n vraag is nu, het is toch niet mogelijk om hoger dan 1.4V te gaan? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Als ik jou was zou ik je Bios eerder geloven dan Everest. Niet dat het geen betrouwbaar programma is, maar het leest via Windows de gegevens af, en dat is lang niet zo nauwkeurig dan de (bijna) hardwarematige aflezing van je Bios. Heb je in de Bios de spanning wel op 1,4V staan? En wat je zegt over de max, dat is een maximum... daar gaatje pc echt niet overheen. Of je moet een andere Bios schrijven en erin flashen, maar dan moet je toch al van goede huize komen wilj e zoiets voor elkaar krijgen... (je mobo moet het trouwens ook voor elkaar krijgen!)
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Je moet idd zorgen voor een goede koeling, want anders wordt je cpu gewoon simpelweg te heet. wat die 1.4 volt betreft... sommige moederborden kunnen meer voltage geven dan de ander. ik kan er maximaal 1.5 volt doorheen razen(ik heb een Asus A8N-SLI), maar een DFI lanparty komt volgensmij tot 1.8 volt. Dus let gewoon op je voltages.. als ik jou was zou ik met AMD echt niet hoger als 53 graden gaan. het kan wel, maar het is gewoon veiliger... vuistregeltje voor de AMD's ![]()
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Zoiets heten specificaties, de ene auto kan maar 150km/h en heeft 400pk en de andere gaat 300 met 150 pk....
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Citaat:
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| compaq overklokken | tvdh | Cooling & OC Junkies | 3 | 22-10-2006 18:24 |
| Probleem na overklokken | Jamba | Hardware Junkies | 28 | 28-10-2005 21:53 |
| 1e keer overklokken | Viavo | Cooling & OC Junkies | 4 | 18-09-2005 12:09 |
| P4 met 2,4 Ghz overklokken | toetje | Cooling & OC Junkies | 11 | 8-03-2005 06:45 |
| Overklokken videokaart | Neonracer | Cooling & OC Junkies | 4 | 22-03-2003 22:30 |