Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-10-2006, 12:57   #1 (permalink)

Standaard 3.5 CCFL

Ik had een tijdje geleden een 3.5 CCFL gekocht. Want paar van m'n fan's maaken heel wat lawaai. Ik had het gekocht, maar toen ik naar huis kwam, kon ik er niet aan uit.

Ik weet echt niet hoe je dat moet verbinden. Hier zijn de foto's.

Dan heb ik deze url gevonden

[modbraek]

Ik heb eventjes je plaatjes aangepast zodat ze ook zichtbaar zijn.
Gebruik dus volgende keer de juiste link op immageshack.
Wij gebruiken namelijk devolgende img tags:

Code:
[url=LINK naar plaatje][img]link naar plaatje[/img][/url]
Editted bij [24/7Buffalo
niet eens met mijn edit PM me dan maar.
_PhanToM_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 13:13   #2 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is dat beestje niet echt voor fans bedoeld...denk dat je het verkeerd hebt gekocht voor jouw doeleinden.

De naam zegt het eigenlijk al; CCFL control. Het is dus bedoeld voor CFFL's. Dat draadje wat jij op foto 1 hebt zou naar de invertor van je cffl moeten als ik het zo goed zie.

Wat wel een optie zal zijn onder onze casemodders, is die kabel zo maken dat je er een fan op kunt aansluiten. Dus een stuk ervanaf knippen en er een andere connector aanmaken. Het lijkt me zo dat het dan wel moet werken, alhoewel ik dat niet kan garanderen...

Waar heb je het trouwens gekocht, had je gezegd dat het voor fans was en NIET voor een cffl?

Ps. resize je pics ff, dat is wel zo gewenst hiero...
Oud 4-10-2006, 13:22   #3 (permalink)

Standaard

Afhankelijk van welke fans je hebt kan je het ook gewoon rechtstreeks erop aansluiten, maar dat is enkel wanneer de fan een female 3-pinsconnector heeft.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 13:47   #4 (permalink)

Standaard

Ik snap al m'n fout. Het is indd voor CCFL. Ik maar denken dat het voor de fans is. Grrr

Sorry voor de foto, ik dacht, ik zal het maar groot maken zo dat het duidelijk is.
_PhanToM_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-10-2006, 16:09   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Het is volgens mij niet voor het eerst dat je dit verteld wordt, lees in vredesnaam eens de policy door. Daar staat toch heel duidelijk dát en wáárom te brede afbeeldingen niet toegestaan zijn ?

Mocht je met HTML de bende willen herstellen:

Code:
[url=LINK naar plaatje][img]link naar plaatje[/img][/url]
Dan heb je een klikbare variant van je foto's.
Oud 6-10-2006, 23:07   #6 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Je zou even de shop kunnen mailen om te vragen of je het product nog kunt ruilen (vaak kan dat binnen 14 dagen).
CCFLs moeten normaal op 12v worden aangesloten (althans, de invertor), net als fans. Het zou dus geen probleem moeten zijn om fans aan te sluiten ipv CCFLs. Dan zal je echter wel wat moeten knippen/verbouwen/solderen, of de juiste connectoren moeten vinden.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-10-2006, 12:52   #7 (permalink)

Standaard

Ideaal wordt het echter nooit. heb dit ding ook, maar dan om mijn ccfls te besturen. de eerst knop is een modus knop. uit/m1/m2/m3. m1 is alles op vol vermogen, m2 is vermogen aanpassen van alle componenten, m3 is knipperen van ccfls. Lijkt me niet echt handig om hier fans aan te hangen. Heeft sowieso maar 2 aansluitingen, beetje weinig, en weet niet hoe het met voltages zit. Maar de fans zijn niet onafhankeijk te besturen dan. Aansluitingen zijn 2pins ipv 3pins, dus twijfel sowieso of het allemaal aan de praat te krijgen is.

Zou hem gewoon ruilen tegen een echte fancontroller...
dirk de visser is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CCFL op 220? matery Elektronica Junkies 11 25-04-2006 10:16
92mm round ccfl en 120mm round ccfl Mojo^PowaH Casemod Junkies 10 18-08-2004 22:55
ccfl Mr. Neo Casemod Junkies 7 15-07-2003 12:42
CCFL Raven Elektronica Junkies 16 19-05-2003 19:55

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.