Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-09-2006, 19:51   #1 (permalink)

Standaard Koelprobleem

Hallo,

Ik heb een vraagje aan jullie. Mijn pc staat onder mijn buro met de rechterkant tegen een houtenkastje en met links (waar de kast open kan) naast mijn rechterbeen. Nu is het zo dat in een korte tijd de processor ventilator op full speed draait en de cpu temp 56-58 graden is. Eigenlijk is dat zo opeens gekomen. Ik zal wat gegevens geven: De kast:AopenQF50A Moederbord: Asus P5GD1 Cpu: P4 640 met standaard bijgeleverde koeler. Ik heb volgens mij al eens ergens gelezen dat de kast een beetje een probleemgeval is wat koeling betreft. Mijn vraag is nu wie me een beetje op weg helpt met het probleem. Misschien een nieuwe kast????? Alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast.
StefanDeV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2006, 20:20   #2 (permalink)

Standaard

Een kast met een betere airflow is natuurlijk altijd gunstiger.
Maar om nu gelijk een andere kast te pakken vind ik ver gezocht.
Probeer eerst bijvoorbeeld de kast binnen schoon te maken.
Ruim de kabel massa op en zorg ervoor dat de lucht goed door je kast kan.
Ik weet niet of je het al hebt maar eventueel wat goede casefans zijn ook nooit verkeerd.
verder mis ik nog wat info in je vraag:
Wat waren de vorige temps?
Wat voor CPU cooler heb je erop zitten (want een andere kan ook beter koelen).
En wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
Oud 24-09-2006, 23:40   #3 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

De airflow is wel redelijk voor zoon krape case, er zit immers een fanduckt die in te stellen is in lengte in het zijpaneel ter hoogte van de proc. Groot nadeel geen intake in de voorkant van de case (het zit er wel maar het is niet echt je van het, een fan die aan een plaat aluminium zuigt ) en het is nogal een stofhapper. Dit zijn ervaringen met die kast. En de Temps rond de 30 á 40 graden. Misschien met een busje spuitlucht de binnen kant van case van al het stof ontdoen (lekker uitblazen), vooral fans, koelribben, voeding en plaatsen waar lucht door gaat.
Oud 25-09-2006, 06:27   #4 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ook dat als je die fanduct goed hebt afgesteld, en je met je been er tegenaan zit, dan krijg je ook een vacuum. Dus koelt ie ook niet goed, misschien kun je al eens beginnen met een flexibele buis naar boven te doen, voor je cpu koeler, zodat ie wel verse lucht aangevoerd krijgt.

Ohja, ff uitspuiten is natuurlijk ook een must (slaapkamerstof is dodelijk....)
Oud 25-09-2006, 17:18   #5 (permalink)

Standaard

"Zo opeens" impliceert dat er dus iets veranderd is waardoor je temperaturen zo oplopen. De kast de schuld geven is dus onzin, je moet het in de gewijzigde variabelen zoeken: stof, kapotte fans en dat soort ongein. Volg de hier gevolgde adviezen en laat ook ff weten of het resultaat had. Succes
Oud 30-09-2006, 00:57   #6 (permalink)

Standaard

Ik weet niet wat voor koeler er op je CPU zit, maar ik weet dat Artic goede maar ook goekope koelers heben.. kijk er eens naar. en als je dan toch een nieuwe fan zou kopen, koop dan ook gelijk Artic Silver 5 koelpasta voor het beste resultaat
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.