| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 september 2006
| ik heb en koelblok uit een oude watergekoelde pc gehaald en nu daar zit daar zo van die "pap" in en k wil deze kuisen (ik hem niet open krijgen) kan ik er gewoon met wat wasbenzine ofzo doorgaan, of raden juillie iets anders aan greetz |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| 1/3 vullen met azijn, vijf minuutjes schudden, blijven doen tot er geen brokken meer uit komen, dan volledig vullen met azijn, schudden, een dag laten staan met de stop naar beneden (zodat de smurrie zakt) en dan zonder al teveel te schudden uitgieten en herhalen als er op het einde nog brokken of vuil uit komt... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Azijn werkt inderdaad het beste tegen prut in je waterblokken. Dit is echter alleen het opruimen van het gevolg, de oorzaak van de prut haal je hier niet mee weg. Na een tijdje zal het weer terug komen. In het minst slechte geval wordt de prut veroorzaakt door algen die in het water groeien. Dit is vrij eenvoudig tegen te gaan door gedemineraliseerd water te gebruiken (bevat geen voedingsstoffen voor de algen dus kunnen ze niet groeien) en er eventueel wat anti-alg of chloor in te gooien (dit is giftig waardoor de algen nog sneller zullen sterven) Indien je aluminium en koper door elkaar gebruikt in je waterkoelsysteem, kan het ook zijn dat de prut wordt veroorzaakt door corrosie. Koper is een redelijk edel metaal en aluminium is juist erg onedel. Door de geleiding van het water lost het aluminium langzaam op, wat ook een soort prut kan veroorzaken. Ook dit is tegen te gaan door gedemineraliseerd water te gebruiken (zuiver water geleidt vrijwel geen elektriciteit) en anti-corrosiemiddelen in het water te doen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Probeer naderhand ook eens wat ketchup (ja.. ketchup, Heinz ofzo, geen curry), dat helpt goed om de aanslag op het koper weg te krijgen (zit een of ander zuur in ketchup). Heb ik zelf ook gedaan bij een paar blokken en dat werkte heel goed. Gewoon vulleen en een dagje of 2 laten staan, dan goed uitspoelen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ontwerp C&C koelblok | Pietjuh | Cooling & OC Junkies | 12 | 25-09-2004 09:15 |