| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wie weet hoe ik mijn waterblokken dmv elektrolyse kan vergulden, verzilveren of verchromen? Ze zijn van koper en dat oxideert als een idioot. Als je ze 1 keer beetpakt en je kijkt een week later zitten je vingerafdrukken er precies op >/ Daarom wil ik ze behandelen met goud, zilver of chroom, zodat ze niet meer oxideren en bovendien ziet het er ontzettend stoer uit. Via google kan ik geen how-to's vinden, alleen bedrijven die het doen. En ik heb al bij de juwelier gevraagd of die ze kan verzilveren, maar die moet garantie geven op de zilverlaag, dus dan kost het 100 euro per blokje en dat is me net ff te duur. Het moet te doen zijn met een dikke voeding of een accu, maar wie weet hoe het precies in zijn werk gaat?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| is het niet zo dat je zilver, chroom ofzo moet laten smelten, daar indompelen en de plus aan het blokkie en min op de bak met het kokende zilver of chroom (of omgekeerd)
__________________ pcatom.be |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: hulsberg city
| Citaat:
bij de ene pool kwam er koper, en aan de andere pool kwam er broom. dus als je nu een oplossing goud,zilver of chroom neemt, en je waterblok met de + of - pool verbind, en de andere pool los in de oplossing, moet het lukken lijkt me. anders zou je eens aan je scheikundeleraar moeten vragen, of iemand anders laten vragen. die van ons weet dat denk ik wel, ik zal het in ieder geval voor je navragen als k hem weer zie, maar dat kan nog FF duren...
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w | |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Citaat:
| ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Velserbroek
| Een metaal-ion is positief geladen en word dus door een negatieve pool aangetrokken, het koperblok zal je dus aan de negatieve pool (kathode) moeten hangen.
__________________ Ben weer eens op me hangplek... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| euh... nu heb ik het idee dat je het zelf wilt gaan proberen.... niet doen! ten eerste zal het resultaat tegenvallen, en ten tweede: waar haar je electrolitisch gerafineerd zilver/chroom? (99,999% zuiver) en, de behandeling moet in een bad gebeuren met een giftig goedje erin. en... ( :P ) hoe weet je welke voltages/amperages je gebruiken moet? dit is echt iets wat je aan een proffesioneel bedrijf moet overlaten, of je moet heel goed weten waar je met bezig bent ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 september 2008
| Ik heb voor zoiets ooit informatie opgevraagd bij PLATING SERVICE - VERGULDEN, VERZILVEREN. die je overigens ook kunt bellen. daar heb ik goede informatie gehad dit zijn vakmensen die niets anders doen, want het blijft gevaarlijk omdat toch giftig is. PLATING SERVICE - VERGULDEN, VERZILVEREN. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kan ik zelf me PSU cover verchromen en hoe ? | Li-Unit | Casemod Junkies | 24 | 3-12-2003 18:58 |