| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 september 2006 Locatie: Haps
| Hey Ik heb men pc (bijna) gemod en ik had een vraagje Ik heb 3 fan aansluitingen ( 1voor cpu en 2 optioneel ) Nu was mijn vraag : kan ik als ik een fancontroller koop meerdere fans aansluiten zonder dat die aangesloten moeten worden op het moederbord ? alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Heb je weleens werkelijk de specificaties van een fancontroller bekeken ? Ik durf er aan te twijfelen, want dan zou je onmiddellijk duidelijk geworden zijn dat die dingen (vrijwel) altijd voor méér dan 1 fan zijn. Iets meer eigen inzet om het antwoord op je vragen te krijgen mag best hoor ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Zalman Fanmate 2 Vrijwel alle fancontrollers voor een 3.5" of 5.25" bay zijn voor meerdere fans, die worden voorzien van stroom door middel van een molex (die op de controller wordt aangesloten). De meeste andere zijn meestal maar voor 1 fan bedoeld en worden voorzien van stroom door een connector op je moederbord. Er zijn echter wel connectoren om een molex om te zetten naar meerdere fanconncetoren waardoor je de connectoren van je moederbord dus niet nodig hebt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Die connector die Wolgarnaal bedoeld heb ik bij mijn GPU koeler van Zalman gekregen, maar hier in Weert kun je ze volgens mij bij elke computerboer wel krijgen. Er zitten dan 2x 5V en 2x 12V aan. Ik heb op mijn casemod zelf een keuzeschakelaar gemaakt om te kiezen tussen 5 en 12V voor mijn CPU koeler.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Die molexsplitter zit alleen bij de VF700, niet bij de VF900, maar de 700 heeft geen fanmate, de 900 wel (althans, de VF700AlCu heeft er geen, de andere weet ik niet). Zoals reeds vermeld, de computerboer heeft dat wel liggen voor een euro of 3. Zwarte connectoren = 12V, witte = 5V. Let wel dat de meeste gewone fans niet werken op 5V. Let er trouwens wel op dat wanneer je geen fans aansluit op je moederbord je in je BIOS wel de waarschuwingsinstellingen af moet zetten voor wanneer je fans uit staan. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Led fans | unstable | Casemod Junkies | 4 | 4-12-2005 16:08 |
| 2 fans | clubphotoshop | Elektronica Junkies | 4 | 24-09-2005 13:52 |
| 40 mm fans | Juggernaught | Cooling & OC Junkies | 15 | 23-02-2005 17:40 |
| Fans | $hifter | Casemod Junkies | 23 | 6-11-2004 22:55 |