| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juli 2006
| Zowel Everest, MBM 5 als PC Wizard geven aan dat de temperatuur van mijn cpu 127° is, maar de pc valt niet uit, hoewel dit in BIOS zo is ingesteld. Normaal valt hij uit vanaf 80°. Ook kan ik de cpu (het koelblok toch) perfect vasthouden, dus die 127° klopt totaal niet. Ik schat de temperatuur op een 50°-55°. Als ik dan mijn pc heropstart, staat hij weer op 48°, en da max is 56°. Volgens mij is er iets serieus mis met de sensor in de cpu, maar wat kan ik daar dan aan doen? Gezellig is anders. Bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| 127 gragen kan echt niet nee. Als je processor 127 graden wordt dan kapt hij er vanzelf wel weer mee. Ikzelf heb in mijn computer ook een moederbordtje waarvan de sensors kapot zijn en daar is (voor zover ik weet) niet veel anders aan te doen als een nieuw moederbord kopen of eventueel een externe sensor gebruiken zoals ze zovaak geleverd worden bij bijvoordeeld fan controllers. Wat zijn trouwens de temperaturen in de BIOS bij hardware managment. En wat meer info over het moederbordtje en de processor kan de hulp ook wat makkelijker maken.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Weet je zeker dat het in Graden Celcius word weergeven en niet in Fahrenheit. Probeer eens je bios een update te geven naar de laatste versie. Bij mijn MSI moederbord kreeg ik er een progje bij "Live Update" heet het dacht ik. Met dit progje kan je ook de bios van je moederbord updaten. Ik weet niet of dit nog veel uitmaakt kwa stabilieteit en succes op slagen van een bios update, maar voor de zekerheid raad ik je aan om tijdens de update alleen je toetsenbord, muis en beeldscherm :P aan te sluiten aan je computer en de rest eraf, dit maakt de kans op een conflict (hardware of software) minimaal. MSI 6712 ver: 2.0, er zijn meer moederborden met het nummer: MS-6712 of 6712, ik kan hem niet vinden op de site van MSI. Staat er nog extra info op het moederbord iets van KT880 of iets anders het staat bij MSI altijd tussen de PCI sloten of kijk op de doos van het moederbord wat daar op staat.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juli 2006
| Hier is een pdf'je van mijn moederbord. Ik vond het op de website van Fujitsu Siemens, wat kan kloppen, want mijn pc is een Fujitsu Siemens. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/.../ms6712_uk.pdf BIOS update heb ik nog nooit gedaan, en ga dat ook niet riskeren, hoe makkelijk dat ook kan zijn. Toch bedankt voor die tip. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
| |
| | |
|
| « Probleem temp???
|
waterkoeling » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hoeveel denk jij dat het Hydrae WC blok gaat kosten? | the widow maker | Cooling & OC Junkies | 13 | 10-10-2003 16:36 |
| Temp. sensor | Willy | Hardware Junkies | 11 | 9-10-2003 19:28 |
| MB sensor ? | amd | Hardware Junkies | 3 | 1-09-2003 17:29 |
| Nieuw coolblok erop, denk aan crush maar weet niet zeker. | Energizer | Hardware Junkies | 12 | 2-08-2003 18:54 |
| Vinyl of digitaal? wat denk jij? | Hermanator | Area 1337 | 48 | 16-05-2003 11:57 |