| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Na een tijdje afwezig geweest te zijn heeft het mod virus mij eindelijk genoeg te pakken. Heb een bestellingkje van cable sleeve enzo gedaan, maar dat doet er nu ff niet toe. Toen ik mijn bestelde Ram Freezers wou plaatsen kwam ik tot de constatie dat mijn Ram niet in Dual Channel draait, terwijl ik een Dual Channel kitje heb. Ik had voorheen al eens van single naar dual gegaan, maar mn pc crashte voortdurend. Ik dacht dat dit kwam door stof in de geheugenbank. Nadat ik alles mooi heb uitgekuist met een oude tandenborsten blijf ik echter een systeem hebben dat uitvalt. Ik dacht eerst dat ik errors op mn ram had, dus heb ik memtest86+ gedraait. 40 minuutjes en geen enkele error Terug in Windows, iets minder dan een uurtje, Zoef pc weer aan het rebooten... Ik ben niet zo vertrouwd met het gehele OC gebeuren, maar ik dacht dat ik mss wat met mijn Vram kon spelen om zo alles wat beter te laten lopen? Ik heb een Asus A8V deluxe en een corsair 512 MB PC3200 dual channel kitje lopen. Iemand een oplossing? (Asus heeft graag wat meer voltage had ik ergens lezen, maar ben niet totaal zeker...) Iemand die me kan helpen??
__________________ O ja, hij is terug |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Laat memtest eens een hele dag draaien.. 40 minuutjes is niet genoeg om een volledige test te draaien. Ik heb het vaker zien gebeuren dat pas na een of twee uur er fouten verschenen..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Kalm kalm ![]() Ik wil ut wel proberen, kvond ut alleen raar dat ik op 2 memtests geen problemen had... Ik heb memtest86 gedraait; die doorloopt verschillende geheugenstresstest, verschillende patronen Die heb ik 2maal doorstaan. Maar kzal em tan keer een volledig uur laten draaien he
| | |
| | #8 (permalink) |
| Nee, heb nx veranderd ![]() Daarom was mijn vraag hoe hoog die Vram mocht gaan... Ik dacht dat het mijn asus board was dat te weinig voltage gaf, maar blijkbaar heeft corsair meer nodig Zal em morgen eens op 2,8 smijten, bedankt ![]()
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
Haha, waar zit jij met je gedachten? Ik weet dat het mooi weer is, maar dit... Hey maar, hoe kun je eigenlijk zien of je Dual Channel wel op dual draait? Ik heb ook dual channel, en in CPUZ zijn beide DIMMS precies gelijk wat betreft specs. Maar hoe kan ik zien of ze daadwerkelijk in Dual Channel draaien?
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Citaat:
[Ontopic] Ik heb zo mijn twijfels bij de oplossing om een ongewenst rebootend systeem te proberen te repareren met het verhogen van het voltage van het geheugen. Ik vrees dat het niet zal helpen, maar we zullen zien.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Mijn vorige pc reboote ook steeds zomaar... Ik wist niet wat ik ermee moest... ik gok dat het aan het moederbord lag... Ik wou geen geld meer in een 1800+ gaan steken, ik zou dan toch al snel moeten gaan upgraden... Daarom heb ik nou een nieuwe pc :P
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 2GB Dual channel of 2.5 GB singel channel? | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 8 | 27-08-2007 13:33 |
| dual channel problemen<-- opgelost | wesjuhdabomb | Hardware Junkies | 10 | 3-06-2007 21:27 |
| dual channel | tvdh | Hardware Junkies | 4 | 10-08-2006 18:09 |
| Dual Channel DDR | SilentSniper | Hardware Junkies | 15 | 24-01-2004 17:36 |