Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-07-2006, 00:19   #1 (permalink)

Standaard Dual Channel Errors. Vram?

Na een tijdje afwezig geweest te zijn heeft het mod virus mij eindelijk genoeg te pakken.
Heb een bestellingkje van cable sleeve enzo gedaan, maar dat doet er nu ff niet toe.

Toen ik mijn bestelde Ram Freezers wou plaatsen kwam ik tot de constatie dat mijn Ram niet in Dual Channel draait, terwijl ik een Dual Channel kitje heb.
Ik had voorheen al eens van single naar dual gegaan, maar mn pc crashte voortdurend.
Ik dacht dat dit kwam door stof in de geheugenbank. Nadat ik alles mooi heb uitgekuist met een oude tandenborsten blijf ik echter een systeem hebben dat uitvalt.

Ik dacht eerst dat ik errors op mn ram had, dus heb ik memtest86+ gedraait. 40 minuutjes en geen enkele error

Terug in Windows, iets minder dan een uurtje, Zoef pc weer aan het rebooten...

Ik ben niet zo vertrouwd met het gehele OC gebeuren, maar ik dacht dat ik mss wat met mijn Vram kon spelen om zo alles wat beter te laten lopen?
Ik heb een Asus A8V deluxe en een corsair 512 MB PC3200 dual channel kitje lopen.

Iemand een oplossing? (Asus heeft graag wat meer voltage had ik ergens lezen, maar ben niet totaal zeker...)

Iemand die me kan helpen??
Oud 19-07-2006, 22:25   #2 (permalink)

Standaard

Als je je Timings hebt verandert zou ik die eens op de standaard snelheden zetten, helpt dit niet dan kan je de vram stukje voor stukje omhoog schroeven.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2006, 23:47   #3 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Laat memtest eens een hele dag draaien.. 40 minuutjes is niet genoeg om een volledige test te draaien. Ik heb het vaker zien gebeuren dat pas na een of twee uur er fouten verschenen..
Oud 20-07-2006, 18:59   #4 (permalink)

Standaard

Even voor de duidelijkheid, ik heb nx overclocked.

Waarom zou ik pas na een dag fouten krijgen in een programma, en na minder dan een uur in windows?
Oud 20-07-2006, 19:25   #5 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonestrong
Even voor de duidelijkheid, ik heb nx overclocked.

Waarom zou ik pas na een dag fouten krijgen in een programma, en na minder dan een uur in windows?
Memtest gaat systematisch geheugenblokken testen, Windows gebruikt het geheugen vrij willekeurig. Als er echt iets fout zit dan ontdekt memtest dat wel, maar misschien pas na een paar uur. Als jij te eigenwijs bent om het zo te testen, het zij zo. Maar verwacht dan niet van ons dat we alle moeite doen om jouw probleem op te sporen. Memtest is zo ongeveer de beste methode om geheugenproblemen te constateren.
Oud 21-07-2006, 15:46   #6 (permalink)

Standaard

Kalm kalm
Ik wil ut wel proberen, kvond ut alleen raar dat ik op 2 memtests geen problemen had...

Ik heb memtest86 gedraait; die doorloopt verschillende geheugenstresstest, verschillende patronen
Die heb ik 2maal doorstaan.
Maar kzal em tan keer een volledig uur laten draaien he
Oud 3-08-2006, 12:03   #7 (permalink)

Standaard

Heb je je voltage op 2.8Volt gezet dit is nodig als je wilt dat je Corsair geheugen goed werkt.
Olivier_14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-08-2006, 23:40   #8 (permalink)

Standaard

Nee, heb nx veranderd
Daarom was mijn vraag hoe hoog die Vram mocht gaan...
Ik dacht dat het mijn asus board was dat te weinig voltage gaf, maar blijkbaar heeft corsair meer nodig
Zal em morgen eens op 2,8 smijten, bedankt
Oud 6-08-2006, 12:16   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonestrong
Nadat ik alles mooi heb uitgekuist met een oude tandenborsten blijf ik echter een systeem hebben dat uitvalt.
TandenBORSTEN???
Haha, waar zit jij met je gedachten? Ik weet dat het mooi weer is, maar dit...

Hey maar, hoe kun je eigenlijk zien of je Dual Channel wel op dual draait? Ik heb ook dual channel, en in CPUZ zijn beide DIMMS precies gelijk wat betreft specs. Maar hoe kan ik zien of ze daadwerkelijk in Dual Channel draaien?
Oud 6-08-2006, 12:49   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
....

Hey maar, hoe kun je eigenlijk zien of je Dual Channel wel op dual draait? Ik heb ook dual channel, en in CPUZ zijn beide DIMMS precies gelijk wat betreft specs. Maar hoe kan ik zien of ze daadwerkelijk in Dual Channel draaien?
Je krijgt het te zien als je de pc opstart, er staat als het goed is een regel met de memory frequency met daarachter in welke mode het geheugen draait: Dual of Single Channel.

[Ontopic]
Ik heb zo mijn twijfels bij de oplossing om een ongewenst rebootend systeem te proberen te repareren met het verhogen van het voltage van het geheugen. Ik vrees dat het niet zal helpen, maar we zullen zien.
Oud 6-08-2006, 14:21   #11 (permalink)

Standaard

Mijn vorige pc reboote ook steeds zomaar...
Ik wist niet wat ik ermee moest... ik gok dat het aan het moederbord lag...

Ik wou geen geld meer in een 1800+ gaan steken, ik zou dan toch al snel moeten gaan upgraden... Daarom heb ik nou een nieuwe pc :P
Oud 22-08-2006, 19:04   #12 (permalink)

Standaard

Vram heeft niet geholpen, en mijn tandelborsteL ook niet :P
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2GB Dual channel of 2.5 GB singel channel? _PhanToM_ Hardware Junkies 8 27-08-2007 13:33
dual channel problemen<-- opgelost wesjuhdabomb Hardware Junkies 10 3-06-2007 21:27
dual channel tvdh Hardware Junkies 4 10-08-2006 18:09
Dual Channel DDR SilentSniper Hardware Junkies 15 24-01-2004 17:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.