Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-07-2006, 13:08   #1 (permalink)

AtomiX's schermafbeelding

Standaard Airflow voor videokaart

Collega modders,

Eindelijk is het vakantie, en dus tijd genoeg om aan mijn mod te beginnen.
Ik ben dus van plan om een case te maken met een window en een custom front, spiegelmod etc.

Het zou een case moeten worden die een gamesysteem bevat op basis van een Core 2 Duo (conroe), waarschijnlijk een E6700. Ook zou er een videokaart op basis van de X1900XTX inkomen, waarschijnlijk die Sapphire X1900XTX TOXIC :P .
Nu is die kaart niet direct een koele chip. En omdat de geheugens passief gekoeld zijn wil ik zeker zijn dat die niet de hitte dood sterven.
De kaart staat bijna recht in lijn met de intake en de onderste outtake fan, dus aan de bovenkant verwacht ik geen problemen. Aan de onderkant zal de kaart gekoeld worden door de uitgeblazen lucht van de HDD-koelers. Dit zijn die titankoelers http://www.biostargroup.com.ar/grafi...Titan_HD82.jpg

Om de opstelling duidelijk te maken vind je hier http://img199.imageshack.us/my.php?i...rflowpc0od.jpg

Nu is mijn vraag: Vinden jullie dat die videokaart genoeg airflow over zich heen krijgt, of zou ik nog een fan aan de zijkant (de blauwe op de tekening) laten inblazen?

Alvast bedankt
AtomiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2006, 16:04   #2 (permalink)

Standaard

normaal gesproken zou de stadaard joeling op een videokaart in normale gevallen (dus 2 fans) gewoon goed moeten werken.

Je kan gewoon even tesetn en anders later altijd nog en andere fan ernaast zetten o.i.d.

Have phun

mvg,
joris
geek-style joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2006, 17:03   #3 (permalink)

Standaard

Ik zou het zo laten.
De warme lucht zal stijgen en zal zijn weg naar buiten wel vinden.
Oud 1-07-2006, 20:51   #4 (permalink)

Standaard

Ja, zo dacht ik er ook over, maar ik wilde er toch even een 2e mening over.

Bedankt
Oud 1-07-2006, 22:03   #5 (permalink)

Standaard

Mocht je nog plaats hebben in je kast, dan kan het natuurlijk nooit kwaad dat er een koel briesje doorheen blaast. En vooral met z'on videokaart die jij hebt is koeling natuurlijk een pré. De keuze is aan jezelf maar kan je wel een RMA schelen

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-07-2006, 09:41   #6 (permalink)

Standaard

De grafische chips van de meeste videokaarten zitten onderaan. Daar heb je bijna geen koeling (die 2 kleint fannetjes v/d HD's staan veel te ver en zijn hun airflow al kwijt door de HD's)

Asus heeft nu Reversecool geintroduceerd. Waarbij de GPU op de bovenkant van de kaart zit. Hierdoor zit de koeler in de airflow van de CPU en wordt die dus beter gekoeld.

Deze techniek wordt nog maar op enkele kaarten toegepast onderandere een 7900GT. Als je bij je XT1900XTX blijft kan je hier geen gebruik van maken.

Je ziet maar wat je ermee doet.
soundeagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-07-2006, 19:18   #7 (permalink)

Standaard

We zullen inderdaad eens proberen, en zien hoe warm alles precies wordt, maar zover is het nog niet.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Peltier voor koele airflow aanuit Cooling & OC Junkies 11 17-04-2007 06:15
Beste plek voor ventilatoren voor goede airflow? annuh Cooling & OC Junkies 10 8-03-2007 17:23
Keus van videokaart voor bestelling help aub boyac Hardware Junkies 9 27-08-2006 18:00
mooi fan voor op de videokaart The Pimp Cooling & OC Junkies 10 8-06-2006 10:19
Airflow & PC koeling voor mn toekomstige mod Don Zalmrol Cooling & OC Junkies 4 29-10-2005 11:50

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.