Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-06-2006, 23:48   #1 (permalink)

Standaard Nieuwe waterkoeling

ey jonges,

Ik wil overstappen op waterkoeling.
Ik heb is wat rondgekeken en ik kwam deze tegen...

Thermaltake Aquarius III external liquid cooling

Wat zijn jullie ervaringen met deze koeling of wat vinden jullie ervan???

Raden jullie mij deze aan of juist af, waarom en wat raden jullie me wel aan???

Ik kwam trouwens ook goedkopere waterkoeling tegen alleen ik weet niet of het echt veel verschil maakt??

greats
snake526 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2006, 13:18   #2 (permalink)

Standaard

Wat voor kast heb je ? Welke hardware heb je en wat wil je koelen ? je cpu , northbridge, vga, hdd je ram ? En wil je alleen een stille pc of wil je hem overclocken ?
Oud 23-06-2006, 12:43   #3 (permalink)

Standaard

ik heb een miditower (medion kastje)...
p4 3.0ghz
2x 512mb ram
Radeon 9800 pro

Ik wil mijn pc stiller hebben, dus geen overclocking... En daarbij ziet het er iets leuker uit naar mijn mening...

Hier wat info over de koeling...
http://www.xoxide.com/thaqiiiwacok.html

btw pureoptical, kvind dat je vaak nogal neerbuigend reageerd op mensen... no offence want je geeft ook vaak goeie tips, maar denk er aub even aan dat we niet allemaal uberjunkies zijn net als jou... toch bedankt voor je reactie
Oud 23-06-2006, 13:21   #4 (permalink)

Standaard

Is niet echt neerbuigend wat PO doet, kan misschien anders geformuleerd worden, maar het is wel zo. Aangezien idereen een waterkoeling op een andere volgorde enz. aansluit, of andere hardware heeft, kunnen de reacties nogal uit een lopen. De ene is er tevreden over, de ander weer niet. Bij reviews zijn het echt profs (meestal) die die dingen gaan testen op de goede manier, en laten zien hoe je alles moet aansluiten en vergelijken het ook met andere waterkoeling systemen. Dus als je wilt weten hoe iets presteerd, toch eerst een (of meerdere) reviews zoeken en dan een besluit nemen.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2006, 16:45   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snake526
btw pureoptical, kvind dat je vaak nogal neerbuigend reageerd op mensen... no offence want je geeft ook vaak goeie tips, maar denk er aub even aan dat we niet allemaal uberjunkies zijn net als jou... toch bedankt voor je reactie
Even als mod dat ik er op inhaak, ik reageer niet overal op het forum, maar dat doet PO wel, en achter de schermen verzet hij ook veel werk. Ik betrap mezelf er ook weleens op dat ik een beetje kortaf ben in posts, terwijl ik het helemaal niet vervelend bedoel. (Overigens: dat is met name bij reacties die een beetje vanzelfsprekend zijn, en in topics die op of over het randje zitten van wat toegestaan is)

Wat dat betreft had dit topic ook al dicht kunnen zitten met een verwijzing naar de policy. Laten we het er maar op houden dat we het zo kwaad niet bedoelen, ook al komt er weleens iemand bot uit de hoek
Oud 23-06-2006, 17:18   #6 (permalink)

Standaard

Ok, sorry ik bedoel het ook absoluut niet vervelend ofzo...!

En ik waardeer ook dat hij iedereen probeert te helpen ik bedoelde alleen de manier waarop...

Maargoed... weer terug naar de vraag voordat ie alsnog gesloten wordt omdat we offtopic gaan!!!

Ik zal po wel even een pm sturen met excuses...
greats
Oud 24-06-2006, 12:28   #7 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Waarom wil je overstappen op waterkoeling? De meeste mensen doen dat voor betere koeling met minder herrie. Echter als je een hele goedkope set neemt dan ben je meer geld kwijt dan voor een goede luchtkoeler, terwijl de prestaties nauwelijks beter zijn en het geluid ook niet veel minder is geworden. Mijn advies is dus om alleen voor waterkoeling te gaan als je bereid bent om er in te investeren.
Hoe de prestaties van de Thermaltake-set zijn weet ik niet, maar daarvoor raad ook ik je aan om reviews te zoeken, die zijn er vast wel op het grote wereldwijde web.
Oud 24-06-2006, 12:57   #8 (permalink)

Standaard

Ik vind het net fijn als mijn pc beetje kabaal maakt, weet ik teminste tot hij aanstaat
Oud 24-06-2006, 13:04   #9 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Mij boeit de herrie ook niet zo, ik heb een server die het geluid maakt van een kantoor vol desktops Op een keer hoor je het niet eens meer :P
Oud 28-06-2006, 15:30   #10 (permalink)

Standaard

ok thx m8
Oud 28-06-2006, 16:03   #11 (permalink)

Standaard

kijk ze zeggen hier allemaal lees reviews enzo.. als ik iets zie wat me intressert bekijk ik eerst het merk zjn homepage...

bij die van thermaltake weet ikz eker dat ze hun awards erbij zetten..
en als je daarna kijkt vindje zo
http://www.overclockercafe.com/Revie...III/index.html
die link al

have fun mate
staan er nog meer op bij thermaltake website
geek-style joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2006, 23:56   #12 (permalink)

Standaard

Als je alleen je computer stiller wilt hebben kan je misschien beter investeren in stillere ventilatoren en een stillere cpukoeler. Ik heb zelf een Alphacool waterkoelingsset gekocht voor 220 euro bij ikbenstil.nl . Je kan goedkoper maar dan is ook de koelcapaciteit minder.
Het is ook zo dat als je waterkoeling gaat gebruiken je ook moet kijken wat je allemaal gaat koelen. Als je alles ( cpu, gpu en NB ) je ook meestal een extra ventilator in je kast moet om het moederbord zelf wat te koelen. Normaal doet je luchtkoeler van de cpu dat.
En qua stilte valt het reuze mee, ik heb zelf alleen mijn cpu op waterkoeling maar mijn gpu word gekoeld door een zalman en mijn harde schijven door 2x 90 papstventilatoren. dan heb ik aan de achterkant 1x 120 pastventilator om een luchtstroom te krijgen in mijn kast en bovenop mijn kast zit mijn radiator met 2x 120 papstventilatoren. dus het is al wat stiller geworden maar je hoort nog geluid. Ik denk dat je eerst eens moet kijken voor je casefans te veranderen voor stillere. een 12 cm ventilator maakt minder geluid bij dezelfde luchtopbrengst dan een 8 cm ventilator. daarbij als je een keuze gemaakt hebt van welke ventilator je gaat nemen je meestal bij de ventilator staat de decibel van het geluid dat de ventilator produceerd. Je cpukoeler vervangen voor een stillere. Zalman heeft mooie, goede en stiller cpukoelers bijv. En je gpukoeler vervangen voor een stillere. Artic cooling en zalman hebben hiervoor ook goede en stillere koelers.
Melvin is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet hellraver Hardware Junkies 5 15-08-2007 20:38
Nieuwe Router, nieuwe fratsen... Freakazoid Hardware Junkies 11 21-06-2004 22:50
Nieuwe Windows install op tweede (nieuwe) hdd. defecto Software Junkies 21 1-04-2004 21:28
Nieuwe Technische Dienst, Nieuwe indeling 19" rek Fleppuhstein Hardware Junkies 7 10-02-2003 21:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.