Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-05-2006, 23:55   #1 (permalink)

Standaard Klein probleempje Zalman ZM-MFC1 Fan Controller

Hallo iedereen,

Ik heb deze namiddag een Zalman ZM-MFC1 Fan Controller gekocht zie site--->http://www.overclocking.be/?page=sho...72161c3e7d90d2

Nu heb ik een klein probleempje als je goed kijkt zitten er langs de rechterkant 2 van die switchen,voor wat dienen die nu precies?in het boekje staat het niet goed uitgelegd.
Dus kom ik jullie raad vragen,dit is de eerste keer dat ik een fancontroller koop dus....

Mvg.ludo

EDIT: Hier een foto ervan

Oud 28-05-2006, 00:24   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Hmm, lijkt me toch aardig duidelijk.

Of 12V, 5V of gewoon uit. Hierop zou je bv. een fan kunnen aansluiten en die maar op enkele stappen kunnen regelen. (12V,5V en uit.) Of je zou er ander spul op aan kunnen sluiten zolang het maar op bijde voltages kan werken en zolang dit nut heeft, bv. minder intens licht van ledjes.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-05-2006, 11:25   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Hmm, lijkt me toch aardig duidelijk.

Of 12V, 5V of gewoon uit. Hierop zou je bv. een fan kunnen aansluiten en die maar op enkele stappen kunnen regelen. (12V,5V en uit.) Of je zou er ander spul op aan kunnen sluiten zolang het maar op bijde voltages kan werken en zolang dit nut heeft, bv. minder intens licht van ledjes.
maar langs de achterkant is het een soort suikertje die heft maar plaats voor 2 draden de meeste van mijn fans hebben er 3?
Oud 28-05-2006, 11:40   #4 (permalink)

Standaard

Kabeltje van de fan moet je dus afknippen en alleen de + en - aansluiten op dat blokje.
3e draadje van de fan is de toerental sensor, die hoeft niet aangesloten te zijn aangezien de fan maar op 3 standen kan werken, 5, 12 of uit.
Als je 'm perse wilt uitlezen moet je de sensor draadje op de juiste mobo fan header pin aansluiten.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-05-2006, 18:01   #5 (permalink)

Standaard

ik heb die controler ook... ik heb een molex connector van me oude voeding afgeknipt en dan op die 2 channels aan gesloten.. zodat ik niet mijn fan`s hoef te ****
ShanXi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-07-2006, 17:20   #6 (permalink)

Standaard

ik heb ook zo ding aangeschaft ja kan er maximum 7 mee voeden dat wil zeggen als je 7 gedeeld door spanning van 5/12 dat je 0.85 of 1.4 ampere doorgeeft. Dit is genoeg voor je neon en ventielators voor andere dingen misschien ook maar let wel op 7 watt.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zalman ZM-MFC1 fancontroller Robbia8 Elektronica Junkies 1 13-11-2005 22:20
Zalman controller en ccfl's nitron Elektronica Junkies 4 1-09-2004 14:24
ZALMAN ZM-MFC1 Make-over QuincMan News & Review Junkies 8 9-05-2004 23:21
Zalman ZM-MFC1 amd Elektronica Junkies 12 6-04-2003 09:06

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.