| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 mei 2006
| Hoi ik ben nieuwe op dit forum.. ik ben me eigen aan het voorbereiden om zelf ook een casemod te maken. Ik heb veel project log`s gekeken en heb ongeveer ontworpen wat ik wil maar ik zit met een probleem.. Ik wil waterkoeling in me mod maar geen set ik wil gewoon zelf me onderdelen kiezen. Ik heb een beetje bij sallandautomatisering zitten kijken maar nu kom ik er achter dat er toch veel verschillen zijn qua diameters en pompen etc. Zou iemand mij kunnen helpen met uitzoeken wat voor mij het beste is. Ik heb al rond zitten zoeken op google maar ben er allemaal nog niet echt zeker van. Groetjes ShanXi |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Slangdiameters en dergelijke maakt niet veel uit. Zolang je maar geen slangen neemt van 2mm, kan er voldoende water stromen om de warmte van je PC onderdelen af te koelen. Ik gebruik zelf voornamelijk 8/10mm slang (8mm binnenmaat, 10mm buitenmaat) samen met een Eheim 1048. Voor de rest is het dus ook belangrijk dat je koppelingen en slang neemt van die maat, met name bij push-in koppelingen is het erg belangrijk dat de slang precies past.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ik was opzoek naar die tutorial over hoe je een lcd schermpje moet maken en toen kwam ik de De Casejunkies Waterkoeling FAQ tegen die heb ik even goed door gelezen ben ook gelijk weer veel wijzer geworden. Alleen het probleem is eigenlijk, dat ik die kast ga maken voor de intel conroe die er over een maandje of 8 aan zit te komen.. alleen ik weet nog niet welke socket dat wordt dus hebben ze er ook nog niet van die waterkoeling koel onderdelen van... dus dan kan ik toch eigenlijk niet weten wat ik moeten kopen? Of hebben bijna al die onderdelen de zelfde diameter? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| ik ben overal onderdelen aan het zoeken maar nu heb ik eigenlijk nog een klein vraagje .. ik zou graag me cpu 2 3d kaarten chipset en hdd gekoelt willen hebben.. welke pomp moet ik daar voor hebben? en kan dat wel dat bijv het water niet te warm wordt zodat hij bij het laatste onderdeel niet meer goed koelt? ik wil een eheim pomp .. omdat ik weet dat die goed stil en nog best goedkoop zijn. maar hoeveel liter per uur moet ik hebben etc ? of kunnen jullie dat pas zeggen als je me ontwerp etc zie? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Over het algemeen maakt dat niet zoveel uit, als het water maar beweegt. Het is niet zo dat het water 5 graden warmer word als het voorbij je CPU koeler is. Een Eheim 1048 voldoet prima, en die word ook veel gebruikt bij watercooling.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| veel te ingewikkeld , daarom hou ik het fijn bij goede airflow ![]()
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #8 (permalink) |
| ik neem 1 grote radiator.. en idd ik zat ook aan die eheim 1048 pomp te denken .. ik wil van radiator naar cpu dan chipset (( misschien )) daarna 1ste 3d kaart 2de 3d kaart me water opslag.. dan pomp dan hdd 1 dan hdd 2 daarna weer radiator? zou ik volgorde goed zijn? of kan het zo niet?.. ik doe me hdd`s na me water opslag omdat daar het water ook nog wat gaat afkoelen.. @Rush ik heb nu alles zalman en 2 fan`s voor 2 achter 1 top en 1 zij pannel en vind me temps nog zwaar tegen vallen dus daarom wil ik waterkoeling en het ziet er beter uit vind ik ![]() |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Mwa, dat hele kleine beetje dat er in je res. zal afkoelen word door de pomp weet ik het hoeveel maal weer verdubbeld, kom je uiteindelijk met water van een hogere temp bij je hdd's aan. Het is beter om het zo te doen: res - pomp - rad- hele meuk in serie - terug naar res. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Citaat:
Als je zoveel onderdelen van je computer wilt gaan koelen dan is het verstandig om twee loops te malen. Dat is helaas wel twee maal zo duur maar zal netto lagere temperaturen opleveren. Vanzelfsprekend kan je het ook bij slechts één loop houden maar dan zal je je systeem daar wel voor moeten inrichten.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 18 november 2005
| Citaat:
- HyPz | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
| oke.. ik denk dat ik dan gewoon die 2 hdd er tussen uit gooi en daar 2 fan`s van maak dan gewoon cpu / chipset misschien / 3d / 3d / res / pomp / rad @1N54N3 thnks voor het conroe verhaal ik heb nu ook socket 775 ik snap dat conroe er niet op kan.. maar dan kan ik beetje gaan opletten op de nieuwe 775 mobo`s .. want bij de sli versies heb je van die uitgebrijde chip set koeling dan moet je mischien wel 3 koel blokken er op zetten .. en dat ben ik niet echt van plan denk. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| het boeit niet veel hoeveel koelers je hebt , als je maar goeie airflow hebt ...
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Citaat:
Citaat:
Bij waterkoeling is alleen van belang dat je een goede airflow door je radiator hebt. Voor de rest is één intake- en één outtake-fan voldoende (120mm). Waterkoeling moet lekker stil zijn en dat moet je niet verknoeien door allemaal fans te gaan gebruiken.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
| ik zat zo maar eens te denke.... kan ik niet bij rad een y stuk 1ste deel gaat naar cpu en 2 3d kaarten dan res. 2de deel gaat naar me 2 hdd`s en me chipset en daarna kom hij voor me res weer samen met nr 1. dan door me rest naar me pomp en terug naar me rad. ? en ik ben opzoek naar een winkel waar ze echt veel onderdelen hebben (( waterkoeling )) online .. heeft iemand een goede? |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe PC, hulp nodig | PsychoBram | Hardware Junkies | 71 | 16-07-2007 17:18 |
| BAT bestand hulp nodig | eXistenZ | Software Junkies | 12 | 7-06-2004 21:18 |
| ik heb hulp nodig | Fexion | Hardware Junkies | 18 | 25-01-2004 19:18 |
| HTML hulp nodig... | defecto | Software Junkies | 6 | 1-12-2003 10:54 |
| Ik heb jullie hulp nodig :( | Phant0m | Area 1337 | 20 | 31-05-2003 08:23 |