| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 april 2006 Locatie: Urk
| Ik heb hier een computer met een Pentium MMX 233Mhz die ik helemaal passief wil koelen. Er moet dus een behoorlijk groot koperen koelblok op die processor komen. Maar hij moet ook precies op het moederbord passen (vlak naast de cpu zit nog een koelblok voor een voltageregelaar o.i.d.). Ik heb hier ook nog een best grote aluminium Socket A heatsink die erop past, maar die word echt loeiheet zonder zijn koeler ![]() Volgens mij is dus de beste optie om zelf een koelblok te ontwerpen en door een metaalbewerkingsbedrijf te laten maken o.i.d. Hebben hier weleens mensen een eigen koelblok laten maken? Hoe lever je zoiets aan bij een metaalbewerkingsbedrijf? Moet ik een tekening maken, of een 3D -model? Wat kost zoiets nou? BVD |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik heb zelf een P2 350MHZ gekoeld met een relatief klein blokje (5cmx5cmx3cm ong). Dit gaat gewoon goed. Dit heb ik bevestigd met thermal glue van Zalman. Nadeel is wel dat het muurvat zit en erg moeilijk te verwijderen is. Misschien een idee om ook zo'n soort blokje op te monteren, want zo'n 233 MMX wordt niet echt warm. Kun je eens een foto maken van je CPU als hij in het moederbord zit? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik zal vanavond even foto's maken, want ik ben nu op m'n werk. Ik heb zelf een aantal koelblokken liggen die ongeveer net zo groot zijn als die van jouw op je P2. Het grootste koelblok die ik heb zit muurvast aan een kapotte Pentium 133 (ook met een soort lijm, ik krijg het er zelfs met hamer en bijtel niet af )Maar die koelblokken die ik heb en die er op passen worden na een tijdje zo heet dat je ze niet kan aanraken. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Probeer anders dat koelblok met een gasbrander van de processor eraf te halen, dan smelt de lijm misschien en komt het los of kan je het loswrikken natuurlijk niet met je blote handen want dat doet auw.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #6 (permalink) |
| De Pentium MMX 233Mhz met Socket A heatsink (6x6x4cm)+fan (op Socket 7) ![]() De Pentium MMX 233Mhz zonder heatsink+fan ![]() Een Socket 7 heatsink (7,5x5x3cm) ![]() De grootste heatsink (met de onafscheidelijke kapotte Pentium 133Mhz) (7,5x6x3cm) ![]() De orginele Socket 7 heatsink (5x5x3cm)+fan ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Je plaatjes zijn dood trouwens, ik had ze net wel even gezien. Maar na het zien van de plaatjes begrijp ik je probleem niet helemaal meer. Je kan zelf toch een koelblok van alu kopen en deze dan op maat zagen en erop mounten? Dit heb ik ook gedaan en mijn CPU wordt niet te warm. |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2006 Locatie: Deventer
| Er zijn genoeg mensen die het wel eens hebben gedaan of laten doen. Bij een bedrijf kost het natuurlijk wat meer dan dat je het zelf doet. Zelf kun je een blokje koper halen en daar in gaan frezen enz. Om te beginnen zou je een ontwerpje kunnen maken, 2D of 3D inclusief maten. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Even een offtopic vraagje (ja modjes mogen dat af en toe ook ) is dit toevallig een Digital desktop? Het moederbord en de manier waarop het in de kast zit komen me zo bekend voor :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| ZM-NB32K NB-koelblok | Ragon | News & Review Junkies | 5 | 4-04-2005 14:10 |
| Ontwerp C&C koelblok | Pietjuh | Cooling & OC Junkies | 12 | 25-09-2004 09:15 |
| Aluminium laten zwart maken zonder te verven | casejunkie | Casemod Junkies | 10 | 20-09-2004 15:47 |
| Fanducts op cpu koelblok | Goodfellas | Cooling & OC Junkies | 34 | 20-07-2003 06:03 |
| Server kopie laten maken van inkomende en uitgaande emails | the widow maker | Software Junkies | 2 | 10-07-2003 16:32 |