| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2006
| Hallo, Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft. Ik heb alleen geen verstand van voedingen, en ik wou graag een voeding met blauwe leds die lekker stabiel is en niet al te duur. Ik d8 aan een 400W voedingen. het moet voldoende zijn voor VideoCard: Connect3D, Radeon X850XT 256 MB GDDR3 200 Euro Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2.2GHz, 512KB) Memory: 512MBx2 Kit DDR400 CL2.5 Corsair ValueSelect Motherboard: ASUS A8N-E NVIDIA nForce4 Ultra Socket 939 PCI-E x16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Het ligt er helemaal aan wat jij te duur vindt of niet. Je hebt bijvoorbeeld de Tagan X-eye voor rond de 80 euro. Of een van Levicom voor 40-50 euro.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb geen SLI dus 380/400 watt moet tog voldoende zijn voor mijn systeem? Maar ik heb een Sunbeam Samurai kast. En het zou zonde zijn om dan geen voeding en processor koeler zonder leds erin te gooien vindt je niet ![]() | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Hele korte uitleg over modulaire voeding: Je hebt nu waarschijnlijk een gigantische dradenmassa in je kast hangen. Hiervan gebruik je maar de helft. Modulaire voedingen hebben een soort stekkertjes op de PSU, zodat je zelf kunt bepalen welke draden je eraan hangt, hoeveel, etc. Dit beperkt echt de draden massa en dus de opschoon-werkzaamheden. Voorbeelden: <center> ![]() </center> |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 januari 2006
| Yep, modulair rules Ik heb onlangs die Hiper PSU (bovenste plaatje van Azariel) aangeschaft, maar dan de zwarte uitvoering zonder LED fans. De blauwe heeft trouwens 2 LED fans. Ik ben er helemaal tevreden over. Kijk anders eens in de reviews, daar staat ie uitgebreid in. Echt een aanrader tegen een schappelijke prijs. Grtz |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Wauw, Die zien er inderdaad TOF uit.!!! Zullen wel best prijzig zijn. Maar ik kijk wel ff rond...Thanks for the info. Nu nog een PSU cooler met leds. lol Weet iemand nog een goed merk? ik d8 zelf aan een zalman. Ik heb zon installatie filmpje gezien. Maar daar laten ze zien dat je aan de onderkant van het moederbord ook iets moet vastmaken. Ik neem aan dat die gaatjes voor de schroeven eral zitten? |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 9 februari 2006 Locatie: schiedam
| Citaat:
soortgenoot, hier zit er ook 1 in mijn rig, Idd mooie fan waar je zelf ook een 120mm fan in kan doen met ledjes. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
En je bedoelt zeker een CPU koeler Maar kijk wel eerst ofdat die Zalman op je MB past, want er moeten inderdaad 4 mountingholes rond je CPU zitten in je MB. Bij mij was dat niet het geval en heb nu dus een schitterrende Zalman koeler in de kast liggen. Dus eerst ff checken. Nu heb ik een Termalright, deze bevalt prima.Grtz en succes met modden | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| De ZALMAN CNPS7000B-Cu LED heeft maar 2 schroefjes nodig gelukkig, en ik zie ook 2 schroefjes op mijn mobo. mijn mobo is een ASUS A8N-E http://www.pczaak.nl/catalog/product...oducts_id=2862 en de voeding betreft, ik vind de X-Connect 400W ATX PSU - Black w/ UV Green wel een leuke voeding. alleen mijn moederbord heeft een 24pin aansluiting tog? Maar de specificaties van de X-connect zijn: Stroomuitgang Connector Details 1 x voeding, 20-pens ATX ¦ 1 x stroom-AUX ¦ 1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector ¦ 6 x 4-PIN interne voeding ¦ 1 x 4-PIN mini-stroomconnector Output Connector(s) 10 x 4-PIN interne voeding, 4-PIN mini-stroomconnector, voeding, 20-pens ATX, voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector, stroom-AUX Kan deze nu wel op mijn moederbord? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik doe een beroep op jullie deskundigheid Is dit een goeie voeding voor mijn PC? Onderstreund hij een SATA 2 harddisk? AeroCool Voeding Turbine Power 450 Watt , Dual Fan, 20- En 24-pins http://www.aerocool.com.tw/p-psu/Tur...rbine-psu.html MODBREAK We kunnen niet voor jou bepalen wat je moet kopen, sla reviews van het product erop na en maak je keuze, dit is ook in de policy te lezen. Masterslave |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Er zijn tientallen goede voedingen op de markt, dus voor ieder wat wils. Tip: Maak voor jezelf even een lijstje met wat je van je nieuwe PSU verwacht. - Vermogen - Modulair of niet - SLI Ready of niet - Kleur omkasting en eventueel LED fans - Maximale prijs - etcetera, etcetera. En ga hiermee een middagje reviews en specificaties uitpluizen totdat je een selectie van een paar PSU's overhoudt. En dan komt het tenslotte op jouw gevoel en smaak aan en niet die van ons. Succes |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Over het algemeen staat er bij elke PSU ook precies wat het allemaal aankan. meestal staan er de volgende dingen: ff een voorbeeld: Single 120mm low noise fan Dual 12V outputs, for stability and safety True Spec noise level of 21.3 dBA measured at an independent lab using ISO 7779 standard ATX12V 2.01 compliant. 24-pin main power connector with detachable 4-pin section 4 Serial ATA connectors PCI Express graphic card power connectors Dedicated output for more stability and less ripple noise Wat hier dus wordt vermeld is: -Dat het om een 120mm fan gaat die de warme lucht door de koeling blaast -Er 2 strengen met 12Volt outputs worden gegeven (2 x een aantal draden uit de voeding waaraan de normale dingen zoals CD-rom, DVD, en normale IDE (ATA, zonder S dus) kunnen worden aangesloten. (dit zou dus stabieler moeten zijn volgens dit lijstje) -Iets overgeluid meting, waarin wordt vermeld hoe het is gemeten, maar dat boeit weinig als je geen ultra stille kast wil. - 4x een Seriele ATA connector, Dat is dus S-ATA (SATA) -PCI Express, dat heeft dus te maken met je graphische kaart en moederbord. PCI-expres is een nieuwe standaard voor graphische kaarten, dus kijk even wat voor graphische kaart je hebt en of je moederbord dat ondersteund. Als je wel een PCI-expres kaart hebt is het misscihen wel slim om er op te letten dat de voeding wel een voorziening daarvoor heeft. Mocht de voeding die niet hebben is dat echter geen probleem want bij de meeste PCI-expres graphische kaarten zit ook een verlengstukje, je bent dan alleen wel gelijk weer 1 of 2 normale 12Volt aansluitingen daarvoor kwijt Dat zijn denk ik wel de belangrijkste dingen van een PSU, khoop dat je er wat aan hebt. Verder zijn er natuurlijk de dingen zoals in de posts hierboven vermeld. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Schoonoord
| Is de Ocz modstream 450 wattniks. 450 watt, blauwe led fan. Modulair. EN super stabiel. (zitten trouwens stekkers van tagan aan). ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 2 OS op 1 systeem | exodus | Software Junkies | 4 | 10-09-2007 15:36 |
| nieuw systeem | kingoffly | Hardware Junkies | 15 | 24-06-2007 01:10 |
| Systeem | AdjePatatje | Hardware Junkies | 3 | 4-10-2006 19:56 |
| Probleem bij nieuw systeem | the-system | Hardware Junkies | 24 | 29-09-2004 22:00 |