| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 november 2005 Locatie: Belgium
| Hallo, ik heb eens naar de temperaturen van mijn pc onderdelen gekeken en ik maak mij ongerust over de temp van mijn GPU. Deze is namelijk 59 graden, de omgevings temp is 40 graden en de cpu temp 30 graden(stressed). Op mijn GPU staan een AC Silencer5 en ik heb 4fans in mijn kast en een AC 64 Freezer op mijn CPU. Enkel mijn FSB is van 200 naar 210 gegaan, mijn multiplier is 11 en mijn PCI en PCI-E zijn gelockt. Ik zou ook graag mijn Gra. Ka. overklokken maar ik denk dat de temp daarvoor te hoog is, weet iemand misschien welke koelers ik in de plaats moet gebruiken. Mijn systeem: Moederbord Asus A8N-Sli Premium RAM: Corsair TwinX 2*512mb Gra. Ka.: XFX Geforce 6800 GT (niet OC) CPU: Amd athlon 64 3500 S939. MVG, Olivier |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 januari 2006
| Mijn 6800 GT kaart had eerst een GPU temp van rond de 65 gr. Bleek dat de stock cooler vanuit de fabriek niet goed gemonteerd was (na nadere inspectie zag ik dat ik aan 1 kant tussen de koeler en de GPU heen kon kijken ).Na juiste montage en een beetje termopasta was de temp gezakt naar 56 gr. Heb nu een Zalman cooler gemonteerd, de temp is nu na een paar uurtjes gamen 47 gr. bij een OC van 10%. Kortom, check inderdaad ff je mounting en gebruik niet te veel pasta. Verder weet ik niet hoe jouw cooler zou moeten presteren, maar ik denk dat ie het beter moet kunnen dan nu. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Temperaturen erg hoog na installatie Fancontroller | Robbin | Cooling & OC Junkies | 11 | 14-05-2007 20:45 |
| Temperaturen van een P4 3.0 GHz??? | jensen | Hardware Junkies | 16 | 16-02-2004 10:16 |