| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2005
| De standaard cooler van mijn Cpu maakt een hoop lawaai dus ben ik op zoek naar een nieuwe cooler (joh!) Op mijn zoektocht naar een nieuwe liep ik vaak tegen het probleem aan dat mijn moederbord niet ondersteund word (bijvoorbeeld bij zalman). Ik wil graag een cooler die goed koelt maar hoeft hij hoeft geen ledjes o.i.d te hebben. Welke cooler zouden jullie mij aanraden. Aanvullende informatie Ik heb verschillende webshops bezocht en ben ook bij MyCom Breda geweest. Daar vertelde ze me het volgende: Grote koelers zoals die van Zalman passen niet door de indeling van mijn moederbord. We hebben geprobeerd een Zalman koeler te plaatsen maar het paste inderdaad niet. Het was niet mogelijk om de koeler aan te sluiten op het moederbord en de koelribben kwamen o.a tegen het geheugen aan. Het is dus niet de socket die het probleem is maar de indeling van mijn moederbord. Systeem: Mobo: Intel Pearl http://www.intel.com/products/mother...perl/index.htm Proc: Pentium 4 3.0Ghz HT 1mb cache (socker 47 ![]() Mem: 2x 512 VGA: 9800Pro 128Mb HD: 2x Maxtor 200Gb Geluid: Creative soundblasterlive 24bit Coolermaster eXtreme Power 380watt Kast: Coolermaster Stacker |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Weet je zeker dat je goed hebt gekeken? Want de meeste zalmans ondersteuenen wel socket 478. Ik heb zelf de CNPS7000b AlCu van Zalman. Koste 20 euro, maar de recencies zijn zeer goed. De Cu versie koelt zelfs nog beter. Kijk anders eens op de sites van de bekende fabrikanten: Zalman, Thermaltake, Coolermaster etc. Daar staat altijd wel bij op welke sockets de koeler past. Op de site van zalman staat zelfs een lijst met mobo's die eventueel problemen op zouden kunnen leveren, zodat je helemaal zeker bent van je zaak. http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_478MBlist_eng.htm
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Welke cooler voor quadcore cpu? | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 15 | 23-09-2007 19:10 |
| Nieuwe videokaart nodig welke? | AngeloMontana | Hardware Junkies | 1 | 7-06-2006 18:01 |
| Welke cpu cooler | jgxworker | Cooling & OC Junkies | 2 | 3-05-2005 20:59 |
| welke videokaart cooler? | Dubock | Cooling & OC Junkies | 1 | 9-05-2004 19:24 |
| Welke cooler??? | ilhan | Cooling & OC Junkies | 6 | 27-02-2003 21:27 |