| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2006
| hey, ik ken iemand die me deze site heeft aangeraden voor alle overclock informatie, dus hier komt ie .Ik heb op het moment een AMD athlon XP 2600+ en aangezien ik niet genoeg geld heb voor een nieuw moederbord, processor, videokaart etc. heb ik nog geen nieuwe. Aangezien ik binnenkort toch een hele nieuwe computer ga aanschaffen. Laatst was ik in gesprek met iemand die vertelde dat het heel makkelijk was om je AMD athlon XP processor veel beter te laten draaien door een simpel ding te veranderen. dus mijn vraag is of dat mogelijk is, en zoja hoe .alvast bedankt. Ruben |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Citaat:
__________________ .:Carpe Noctem:. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Hetgeen wat je bedoelt is het 'unlocken' van je processor. Afhankelijk van de productie datum is de multiplier van je proc al dan niet gelockt. Unlocken kan aardig risicovol zijn, maar waarschijnlijk kom je met goede koeling en 'gewoon' overklokken ook een heel end. Ik heb mijn eigen 2600+ zo op 2.4 GHz gekregen, een overklok van 500Mhz. Je kunt het beste de AMD overklok tutorial even doorlezen, daarin staat alles haarfijn uitgelegd. Vragen kun je inderdaad het beste in het OC forum stellen. Enne, welkom @ CJ! ![]()
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Hier een link naar de Jet 7 product pagina. Als ik naar die specificaties kijk, ga je het met deze koeler niet heel ver halen qua overklokken. Maar aangezine hij eigenlijk voor 3200+ en hoger ontworpen is, moet je met je 2600+ toch nog wel iets aan winst kunnen behalen voordat de temperatuur echt te hoog wordt.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ik weet niet waar jij kijkt, maar als ik zo de reviews lees, is de prestatie juist een van de sterke punten van deze koeler. Hou de temps even goed in de gaten zou ik zeggen!
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Hmm, heb geen reviews gelezen, maar als ik gewoon ff de specs bekijk is het geen heel bijzonder cooler. Maar zoals je zelf al zegt, gewoon de temps in de gaten houden en kijken hoe ver je kunt gaan. ![]()
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| hete athlon xp 2600+ | grave667 | Cooling & OC Junkies | 19 | 4-09-2007 13:56 |
| AMD 2600 @ 2375 Mhz | Vaporized | Cooling & OC Junkies | 1 | 1-10-2003 16:08 |
| amd athlon xp 2600+@2.08 ghz laad windows enorm traag | Tannoy | Software Junkies | 12 | 25-08-2003 06:51 |
| Overclockbaarhied XP 2500+ tov 2600+ | Rostvertol-Mil | Cooling & OC Junkies | 7 | 25-07-2003 21:58 |
| amd 2400+ of 2600+? | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 54 | 30-06-2003 18:10 |