| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2004 Locatie: In een huis
| Laatst is mijn pc weg geweest en is er een nieuw moederbord en koeling in gezet door de lokale pc boer. Hier voor nooit problemen gehad, maar aangezien de oude koeler niet op het neiuwe bord paste, hebben ze deze vervangen voor een arctic cooling super silent 4 ultra TC. (linkje) Nu kreeg ik van de week op eens meldingen van motherboard monitor dat de temperatuurtslimiet overschreden werd (deze staat op 75 graden). Hierna na de winkel geweest, die hebben de koeler op nieuw geinstalleerd, maar dit hielp echter niets. Nu geeft motherboard monitor constant aan dat de CPU rond de 60 graden idle zit en bij het strassen valt de pc meteen uit. De cooler draait voluit, maar het blok is gewoon zeer warm. Ook de northbridgecooler is heet (volgens MBM 30 - 35 graden, maar dit was normaal voor een passief gekoelde chipset werd mij verteld). Specs: - Asus P4P800 SE - Celeron northwood 2600 Mhz - 512 MB noname geheugen - Gigabyte Radeon 9200 Videokaart - Cooler: Arctic Super Silent 4 Ultra TC Zelf geprobeerd: - Andere Bios, aangezien ik ookt ergens heb gelezen dat de sensors van asus soms wel eens wat vreemde getallen aan kunnen geven en dit oplosbaar is met een nieuwere bios. - Opnieuw Cooler mounten. - Nieuwe Koelpasta er tussen. Helaas kan ik op dit moment er niets op gaan draaien dat de cpu belast, aangezien hij dan meteen uit valt en niet meer wil opstarten. Pas na 10 minuten wil hij weer booten. Aangezien mijn pc noodzakelijk is voor mijn werk, wou ik het graag snel verholpen hebben. Hierbij wil ik dus vragen of jullie hier ook een oplossing voor weten. Alvast bedankt. MvG Willem
__________________ Hier is de ruime voor doelloos geblaat... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Heb je al gevoeld aan de heatsink van je CPU koeler? Dan kan je ook weten of de sensor misschien kapot is.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| De volgende optie is dan om eens te kijken of de thermische pasta goed verdeelt is over de core. Mocht dat niet baten dan zou ik overwegen om een andere koeler te zoeken die je processor wel het hoofd koel kan houden.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: hgv in drenthe!
| Citaat:
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als de CPU heet is en de koeler niet, dan is het contact onvoldoende. Maar aangezien je aangeeft dat de koeler ook warm is, zal dat wel goed zitten. Waarschijnlijk is er dus iets mis met de fan op de CPU-koeler (zo'n Arctic Silencer is volgens mij temperatuurgestuurd, het zou kunnen dat de sensor kapot is) of de airflow in je kast. Heb je fans in je kast zitten en zo ja, waar zitten die? Als je de kast een tijdje open laat draaien, gaat de temperatuur dan omlaag? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2004 Locatie: In een huis
| Ik draai nu al een tijdje met het zijpaneel van de kast af. Dit scheelt op de CPU temp. 1 of 2 graden, afhankelijk van de belasting. Dus dit lijkt mij het probleem niet, verder zit er normaalgesproken een fanduct voor mijn cpu die koele lucht aan zuigt. De kast is trouwens een Aopen H600B. Verder zit voorin een 8cm fan van coolermaster. Deze zuigt lucht in de kast. Verder zit er 1 12cm fan in de voeding (standaard Aopen ding). Ook zit er naast het IO gebeuren nog een enxus 12 Cm fan. Airflow is er naar mijn emnig wel genoeg, aangezien er geen kabels in de weg hangen en de lucht merkbaar er in wordt gezogen en aand e achterkant er uit geblaast. ook zijn de zijpanelen op sommige plekken geperforeerd, zodat hier ook nog extra lucht in/uit kan. Ook in de kast is er merkbaar een luchtstroom aanwezig. De temperatuursturing lijkt mij in orde, aangezien hij ook met de boxed cooler gloeiend heet wordt. Ook heeft de lokale pc boer een Zalman CPNS7000 Alcu geprobeerd, en werd deze ook warm als ik hem mag geloven. Zou het ook een fout kunnen zijn van intel, dat er iets met de processor aan de hand is? Want dan haal ik gewoon een andere processor.
__________________ Hier is de ruime voor doelloos geblaat... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 juli 2006 Locatie: Ouwegem
| Citaat:
Khad dat probleem ook. Is het niet zo dat je zo een zwart ding hebt die recht op je cpu cooler past die op je pc wand is bevestigt??? ![]()
__________________ Acmilano is the best | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Dit topic is een half jaar oud de TS heeft intussen waarschijnlijk wel een oplossing gevonden.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| pc te warm ? | Addict156 | Cooling & OC Junkies | 15 | 3-05-2005 18:35 |
| Mijn pc word warm van mij! | Kloef | Cooling & OC Junkies | 8 | 26-05-2004 18:00 |
| vga extreem warm? | Foxie | Hardware Junkies | 10 | 13-01-2004 00:50 |
| AMD Athlon 2400+ te warm?? | Matt | Cooling & OC Junkies | 32 | 3-08-2003 14:15 |
| Northbridgchip toch te warm? | FonS | Cooling & OC Junkies | 10 | 19-01-2003 20:33 |