| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2005
| Ben momenteel bezig met mijn watercooling setup uit te breiden en nu wouw ik jullie mening is weten over de gebruikte en de toekomstige producten. Huidige setup: pomp: Enheim 1048 Cpu blok: Zalman ZM-WB3 Nb blok: Zalman ZM-NWB1 Radiator : Alphacool NexXxoS Xtreme I 12cm Komt er snel bij vga: Innovatek Cool-Matic X850 radiator: Alphacool NexXxoS Xtreme II een tweede enheim 1048 voor het tweede circiut mosfet cooling http://www.watercooling.de/catalog/p...ducts_id=29597 twee harddisk coolers: http://www.watercooling.de/catalog/p...ducts_id=29984 met tempratuur sensor Dit wordt allemaal in en op een lian li pc71 gewerkt. Ik wil het verdellen in twee circiuts met twee apparte reservoir en de beide radiatoren. Dit was mijn plan weet niet of het de beste oplossing is daarom jullie expertise eens vragen he . eerste circiut reservoir ---> Pomp ---> Dubbele radiator ---> Cpu ---> NB ---> Graka ---> reservoir tweede circiut Reservoir ---> Pomp ---> Singel radiator ---> Mosfet ---> Harddisks ---> reservoir Dit allemaal aangesloten met slangen van 10mm binnen diameter Ik dacht mischien ook eraan om mijn mosfet cooler voor mijn cpu te zetten en mijn grakka dan laten coolen door het tweede circiut na de harde schijven. Is dit beter of niet volgens jullie ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik denk dat je het beter kunt verdelen, zo zal vrijwel alle warmte door circuit 1 gaan waar je cpu, nb, graka in zit. Ik weet niet precies wat je van cpu, 3d kaart hebt? Is misschien wel ff handig om te vermelden. Circuit 2 zal denk ik niet zo heel erg warm worden door die mosfets +hd alhoewel die natuurlijk wel maar door 1 120 mm rad wordt gekoelt. De volgorde is i.i.g wel goed: Res-->Pomp-->Rad-->Blokjes-->Res. Let bij de aanschaf wel ff erop dat je overal de juiste fittingen op hebt, dus 10 mm binnen diameter.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| wat ik zou doen: 1e circuit, cpu --> mosfets 2e circuit, NB --> HDD --> graka Als je bijvoorbeeld je NB na je CPU zet wordt NB warm gehouden door het warme water dat bij de cpu vandaan komt. Je mosfets mogen wel een beetje warm worden, die komen dus na de CPU NB en HDD's warmen je water amper op, dus die kunnen mooi voor de graka ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Citaat:
Dat water stroom er zo snel langs dat het bijna niks uit maakt wat er eerst komt. IK weet niet precies hoeveel jouw pomp verpomt maar als je kijkt hoesnel dat water erlangsop gaat dan kun je zelf wel nagaan dat het ''niks'' uitmaakt wat je eerste of daarna hebt. | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb ondertussen al 3 WC setups gehad, en in theorie en praktijk blijkt dat je cpu je water gewoon opwarmt. Als ik mijn NB na de CPU zette werd deze 33 graden, terwijl hij met een zalman NB koeler (passief lucht) 27 werd. Nadat ik de volgorde veranderd had werd de cpu niet merkbaar warmer (al zou het 1 graad kunnen schelen) en de NB was 25 graden. Ik weet niet of je zelf ervaring hebt met WC, maar dit zijn mijn bevindingen van de afgelopen 3 jaar. NOFI. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| mening ontwerp.. | PsychoBram | Casemod Junkies | 10 | 23-07-2007 21:55 |
| Mening over setup | marc89 | Hardware Junkies | 7 | 27-02-2007 20:39 |
| Mening gevraagd over mobo. | AngeloMontana | Hardware Junkies | 4 | 20-01-2006 10:45 |
| [wc-setup vraag] zelf wc-setup samenstellen | Tony Montana | Cooling & OC Junkies | 5 | 3-04-2004 19:40 |
| Uw mening pls | Phant0m | Area 1337 | 36 | 17-03-2003 18:16 |