| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Hallo Junkiez Ik heb al even een aantal topics doorgespit maar heb mezlf nietvan een antwoord kunnen voorzien dus hierbij mijn vraag. Ik wil een radi gaan bestellen maar ik kan kiezen uit 2 diameter fittingen namelijk 10 en 1/2. Ik wil slangen met 8 mm diameter kopen, moet ik dan de 10 mm nemen en daar een 10mm aansluiting indraaien met een 8 mm uitgang ? Ik zit hier nietnaar de bekende weg te vragen maar heb geen zin om strax met verkeerde onderdelen te zitten. Ik wil een eheim 1060 pomp gebruiken en mn cpu, chipset en northbridge gaan koelen en 8mm slangen gaan gebruiken. De blokjes dus geen highflow zodat er nog genoeg doorstromong kan plaatsvinden omdat ik las dat je met 8mm slangen al een krachtigere flow krijgt tenopzichte van 10 of 13 mm slangen. Of raden jullie mij aan om 10 of 13 mm slangen te gebruiken icm highflow blokjes ? Nu ik toch aan het vragen ben, welke tripple radi zouden jullie kiezen ? Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen/willen beantwoorden. Mvg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Je moet gewoon aansluitingen hebben waar 8mm slangen inpassen. De 10mm fittingen moet je er gewoon uitdraaien, je kan ze niet op elkaar zetten. Je moet er wel even opletten of je het goede schroefdraad hebt. Het kan zijn dat daar verschillen inzitten, maar weet ik niet zeker. Met 8mm krijg je een snellere flow omdat de ruimte waar het water door moet kleiner is dan bij 10mm. Zie het als een soort stroomversnelling. Kwa hoeveelheid die erdoorheen stroomt maakt het niet zoveel uit. De pomp blijft toch hetzelfde leveren. Naar mijn idee is het niet nodig om 10 of 13 mm te gebruiken met high-flow blokjes. Hiervoor moet je namelijk ook weer een andere pomp (duurdere) aanschaffen. Voor triple-radiators, ga gewoon even kijken op het internet. Je hebt de evo-360, de black ice extreme III nemen. Zoek even op het internet, er is keus genoeg. En wil je de prestaties weten, zoek dan even in google op review+product. Je vindt er genoeg. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Je moet aansluitingen hebben waar je 8mm slangen inpassen. Deze schroef je dan op de plek waar je oude aansluitingen zaten. Dus: oude eruit schroeven, aan de kant leggen, nieuwe pakken en deze erin schroeven. Kan bijna niet makkelijker. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| 1/2" is een halve inch, dus de helft van 25.4mm en dat is dus 12.7mm dat past dus niet op 8mm :P .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Alu had o matic met koperen radi | Psylocibine | Cooling & OC Junkies | 7 | 19-05-2007 11:50 |
| Slang diameter | 1N54N3 | Cooling & OC Junkies | 1 | 23-04-2003 16:50 |
| Watercooling, welke diameter. | T-Mug | Cooling & OC Junkies | 6 | 23-03-2003 05:51 |