| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 september 2005
| Lo junkies, k zit met een brandende vraag k wil mijn zalman 7700b (d8 k) gaan plaatsen maar je moet natuurlijk eerst netjes je kern van je cpu schoonmaken. maar wat is nu het beste middeltje daarvoor?? k had al wat gehoord over nagellak remover ofzo maar een ander zegt weer dat dat slecht is etc etc.. dus mischien dat jullie het goede antwoord hebben mvg Reloader |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Alcohol, WD40 of nagellak remover kan allemaal. Een processor kan wel ergens tegen. Pas een bad van koningswater is schadelijk voor de cpu, en dat heb je echt niet in huis ![]() Als je wilt weten wat een cpu aankan moet je op tweakers eens zoeken naar 'ontleden processor' o.i.d. Daar proberen ze ook het chippie zelf van de processor te verwijderen, wat uiteindelijk alleen lukt met konings water. Ongeveer het agressiefste middel wat er bestaat en alleen te krijgen op laboratoria d8 ik. In het kort : Je zal niet zo snel iets vinden dat een processor schaadt. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ongeveer alle chemische middeltjes werken wel: thinner, wasbenzine, ,alcohol, MEC, nagellak remover (waar ook MEC in zit btw). Ikzelf prefereer wasbenzine.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ik zou geen nagellak remover gebruiken, dat spul maakt juist hartstikke vet. Mijn voorkeur gaat uit naar thinner, dat werkt voor mij prima.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 november 2005 Locatie: De Steeg
| Het nadeel van thinner is dat het ook plastic oplost ( helaas weet ik dit uit ervaring ). Maar als je voorzichtig bent gaat "t prima
__________________ I've got a chip in my head... What's your excuse??? |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Citaat:
Want je kunt het gewoon in een cola flese van 0,5l doen :P Maar had ik ook laatsten je kent wel van die papieren cd hoesjes waar in het midden plastic zit. nou daar gaat het wel doorheen ![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Citaat:
Maar op een processor zit gelukkig geen plastic. | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 14 november 2005 Locatie: De Steeg
| Citaat:
__________________ I've got a chip in my head... What's your excuse??? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Ik haal mijn proc. altjd uit het socket. Dan kan je overal bij en loop je geen kans dat er druppels op je HW vallen. Ik gebruik ook thinner btw :P.
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2006 Locatie: Assen
| Ik heb ergens gelezen dat je het best aceton kunt gebruiken. Aangezien in de meeste producten die hierboven niet geheel verdampen en dus deeltjes achterlaten die de warmte minder goed door laten, aceton schijnt (als mijn bron klopt) geheel te verdampen. |
| | |
|
| « Max temp voeding?
|
Flowmeter » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Computerkast schoonmaken | Skam | Area 1337 | 31 | 23-07-2007 19:29 |
| Waterkoeling schoonmaken? | Razer | Cooling & OC Junkies | 3 | 13-12-2006 20:21 |
| Fans schoonmaken | Spike | Cooling & OC Junkies | 3 | 15-11-2004 21:06 |
| Allu radiator schoonmaken | KAMIKAZE-FREAK | Cooling & OC Junkies | 15 | 19-05-2004 18:26 |
| [WC]Schoonmaken van de onderdelen helpt... | Cooling & OC Junkies | 7 | 22-10-2003 16:57 | |