| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 november 2005 Locatie: Belgium
| Yuw, ik ben nu al een tijdje aan het lezen op deze site en ik heb nu ook zin om een casemod te maken met waterkoeling. Ik heb al een soort van plan gemaakt maar ik heb nog een vraag. Ik ben van plan om mijn reservoir zelf te maken, het reservoir komt namelijk boven op mijn kast te liggen. Ik dacht het reservoir te maken vaan een plexiglas buis maar hoe kan ik dan de boven en de onderkant afsluiten? Heeft iemand een idee? Is het dan ook dat ik het best 2 fittingen maken in de zijkant zoals in de tutorial van het glazen waterresservoir? MVG, Olivier ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Dat is mogelijk. Heb er zelf ook al eesn ene gemaakt. Ik denk dat je het beste Chloroform hiervoor kunt gebruiken. De boven en onderkant kan je afdichten d.m.v een plexi plaatje wat je erop ''lijmt'', dmv van Chloroform smelten de 2 delen plexi als het ware aan elkaar. Je zult dan ook nog 2 fittingen moeten maken waar je slangen op aan sluit.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Wat je in principe nodig hebt is een cylinder met 2 ronde afsluitingen om de boel af te dichten. Ik heb dit ff in autocad gekladdert, zo ziet een supersimpel reservoir eruit. Boven en onder een gaatje voor het water, misschien nog een ontluchtingskraantje erin (zon ding die ook in CV kachels zitten) en achterop een paar montagegaten en klaar ben je. Dat ziet er ongeveer zo uit: http://home.hccnet.nl/t.floor/res.GIF Zoiets heb ik ook een keer in een casemod gemaakt en dit werkt tot op de dag van vandaag nog perfect. En dit kan je idd met chloroform lijmen, maar ik zou je aanraden om eerst de boel te proberen met gewone hardplastic lijm, van Bison bijvoorbeeld. Chloroform is iets wat redelijk gevaarlijk is als je niet weet hoe je er om mee moet gaan, gewone lijm is dat n stuk minder.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Dat zou vast wel gaan maar lijkt me erg kwetsbaar. Het beste is om schroefdraad in het plexi te tappen en de fittingen er met teflon tape in te draaien. En lijm is idd verstandiger dan zomaar chloroform gebruiken. Als je aan chloroform ruikt val je achterover en word je 10 minuten later wakker met koppijn, ben ik zelf achtergekomen. (Ik wist wel dat chloroform gebnruikt werd om mensen te bedwelmen maar geloofde niet dat het zo sterk was) Zorg iig er voor dat alle kopse kanten goed glad zijn geschuurd. Dan verdeel de lijm beter en plakt het allemaal wat mooier aan elkaar. En post ff een plaatje als je klaar bent he Zelfbouw vind iedereen hier leuk om te zien.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb nog nooit schroefdraad getapt is dit moeilijk? Ik zal zeker wel een plaatje posten, maar ik heb eerst examens. Als de punten goed zijn begin ik er direct aan. Ik heb nog een klein vraagje ivm de pomp. Ik zou dus graag mijn resservoir boven op de kast zetten en dan gaat er een buisje door de kast naar de pomp die staat beneden, dan terug naar boven in de radiator en dan naar de cpu en de graka, dan terug in het resservoir. Kan deze pomp dit aan http://www.loveno.be/product/8549 , ? De radiator ga ik dus proberen in te werken in de bovenkant dan steken de koelfans uit de kast en hangt de rest onder de bovenkant. Moet ik een enkele of een dubbele radiator gebruiken? Danku voor de info, Olivier |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 mei 2004 Locatie: 127.0.0.1, Kerkrade, Limburg
| Die pomp moet het aankunnen; Code: Delivery Height 135 (cm)
__________________ Ik heb gezegd. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik weet niet precies op watvoor school je zit, maar je kan kijken of er een techniek of praktijk lokaal of iets in die richting is, en kijken of de leraar daar je wat kan vertellen over tappen. Want in principe is het niet lastig, je hebt een tap nodig, en een taphouder. Het ziet er ongeveer zo uit: http://www.parafix.be/images/tappen-2.JPG Het gaatje dat je maakt moet iets kleiner zijn dan de schroefdraad die erin komt, als je bijvoorbeeld M4 wilt gebruiken dan moet je 3.4mm boren. Maar voor waterleidingen en dergelijke worden vaak de BSP (Britisch Standard Pipe) maten gebruikt, zoals 3/8", 1/4", 1/2" en dergelijke. Daar moet je dus goed rekening mee houden, niet dat je M12 tapt voor een 1/2" tule of iets dergelijks.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik moet dus wel gaten gaan zagen in mijn kast, is een gewone steekzaag zoals deze goed . Ik heb wel een ander type. Wat voor zaagje moet ik dan juist gebruiken een voor aluminium ofzo. Moet hij op snel of op traag staan,MVG, Olivier |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Met een decoupeerzaag kan je goed gaten in je kast zagen. Zolang er niet teveel bochten inzitten enzo. Hou er wel rekening mee dat de onderkant van de zaag erg krast op je kast, dus deze moet je even afplakken met schilderstape. Of de zaag langzaam of snel moet zou ik zo snel niet weten, maar dit kan je vast wel in de handleiding vinden. Natuurlijk moet je ook een zaagje hebben wat geschikt is voor metaal, want een houtzaagje schiet niet op. Metaalzaagjes hebben een fijne vertanding. Je kan verder ook gaten zagen met een dremel of een figuurzaag. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik zal de onderkant van de zaag afplakken, maar ik ben vooral van plan om een oude kast volledig te veranderen naar een cool gecasmodde case. Ik ben nog enkel op zoek naar een oude groote kast. Heeft er iemand een idee hoeveel zo een tapper kost. MVG, Olivier |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |