| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Ahoy iedereen, Mijn vragen zijn over mijn toekomstige mod z'n koeling: - Airflow: Mijn case gaat rechthoekig zijn met 2 cirkelvormige insnijdingen voor 2 80mm fans aan de linker zijkant en ook nog zo eens aan de rechter zijkant. die alle 4 naar binnen zuigen en dan ga ik 2 60mm fans die naar buiten blazen en ik heb dan nog plaats voor 2 (eigenlijk 1 zie m'n volgen punt :P) 80 mm fan terug. Is dit een goede airflow de 4 80mm fans draaien aan een toerental van 2340 - 2350 RPM. De 2 60mm fans draaien aan een RPM van 3000 elke (Ze zijn parallel gesoldeerd). De andere 80mm draait ook aan iets van een 2340 - 2350 RPM. - Koeling: Welke koeling zou ik nemen voor mijn CPU ? Ik heb al gedacht aan waterkoeling , maar ik krijg redelijk veel te horen dat lucht toch beterkoelt ? ![]() Mijn Radiator met van 80mm zou ik dan op de plaats bovenhangen waar mijn 7de fan uitblaast. Welke waterkoeling zou ik nemen (goedkoop,efficient en een goede temp) PS: Nu heb ik een CPU koeler van Thermeltake Silent Tower RPM van 2280 (gekocht uit Conrad). Mijn temp die ik heb is unstressed 49-50°C (bij films te kijken of gewoon chatten,...) maar als ik een spel speel dan krijg ik temps van 65-72°C (dit denk ik niet gezond). - mijn NB is gekoelt door een zelfgemaakte fan van 35 mm vroeger was dit een fan van 55 mm (geknipt, gelijmd, geplaatst :P ) en draait een RPM van 7080. - mijn VGA is gekoelt met een Artic koolset (1) voor ATI Radeon 9800 SE en binnenkort ook met ramplaatjes voor nog iets betere koeling. Weten jullie raad voor mij of info PS: watch american dad :P :P Mvg, Don Zalmrol
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Dat aantal fans is ruim voldoende. Zorg alleen wel ervoor dat er ongeveer net zoveel lucht naar binnen gaat, als dat er uit gezogen wordt. Het liefst net iets meer erin, dan eruit. Want dan komt de lucht niet via allerlei kieren binnen. Wat die waterkoeling betreft. Hoe goed het koelt licht eraan hoeveel je eraan wilt uitgeven. Een goedkope set koelt allicht slechter dan een peperdure. Met lucht precies hetzelfde. Voor goede koeling betaal je nou eenmaal. De temperaturen zijn inderdaad redelijk aan de hoge kant. Hier zou ik even naar kijken. Breng desnoods even nieuwe koelpasta aan en kijk of de koeler goed op de CPU zit. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Ahoy en bedankt voor de reactie Ik heb de koeler er zelf op aangebracht en meer dan voldoende pasta aangedaan (teveel zelfs) Maar ik heb er iets van een +- 35 € voor betaald . Voor mijn waterkoeling heeft prijs een stuk belang maar ik binnenkort mn PS2 verkopen ik ben toch meer een PC gamer dan een PS gamer . En van die verkoop zal ik iets opbrengen en mss een budget hebben voor een waterkoeling van +- 250 €. Dus help mij als je wil bij het kiezen van een goed waterkoeling. Dank je alvast voor het positief reageren op mijn 1 vraag .Mvg, Don Zalmrol
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Teveel koelpasta is moordend voor de prestaties van je koeling. Als je niet op korte termijn wat aan je koeling gaat veranderen zou ik het even overnieuw doen. Wat de waterkoeling betreft, bepaal eerst voor jezelf een wat je precies wilt. Welke onderdelen wil je allemaal gaan koelen. Aan de hand daarvan kun je je spullen gaan zoeken. Wil je bijvoorbeeld een kant en klaar setje, of wil je alle onderdelen los kopen. Als je dat eenmaal weet ga je kijken welke onderdelen er geschikt zijn voor jouw hardware. Hierdoor blijven er een stuk minder bomen over in dat bos. Als je daarna ook nog de slangdiameter vaststelt, en weet wat voor koppelingen je wilt is de keuze redelijk makkelijk. Van de paar onderdelen die je dan nog over hebt ga je reviews zoeken en aan de hand daarvan bepaal je je keuzes. Die keuze kunnen wij niet voor je maken, zoiets kan je alleen zelf. Anders praten wij jou een setje aan waar je later spijt van gaat krijgen, en dat is zonde van het geld. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Bedankt voor me te helpen. Ik ga nu die quest doen Mvg, Don Zalmrol
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Peltier voor koele airflow | aanuit | Cooling & OC Junkies | 11 | 17-04-2007 07:15 |
| Beste plek voor ventilatoren voor goede airflow? | annuh | Cooling & OC Junkies | 10 | 8-03-2007 18:23 |
| Airflow voor videokaart | AtomiX | Cooling & OC Junkies | 6 | 3-07-2006 20:18 |
| wat voor koeling heb ik nodig? | pascal7 | Cooling & OC Junkies | 14 | 15-07-2005 09:11 |
| Bolletjes voor de koeling? | Pre-Mod Fan | Cooling & OC Junkies | 9 | 21-10-2004 09:50 |