| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2005
| Jo Casejunkies, Op het gebied van waterkoeling ben ik een echte noob! Maar ik wil gaan OC mijn cpu is een p4 2.6 Ghz @3.2 Ghz en een zalman koeler en die is idle zo een 24 ° stresed 35 ° Dus daar ga ik geen waterkoeling opzetten. Mijn VGA wordt stresed 65 ° dus ik zou waterkoeling voor VGA en chipset willen omdat ik mijn Graka wil OC Ik heb het volgende setje samangesteld Radiator Dual Alphacool NexXos Pro 2 30 € Water additive Tec-prtect clear 1 L 8 € Flue green UV 4.50 € Fans 2x 120 mm North Q tornado 40 € Pomp Eheim 600 Station 40 € ik heb nog geen VGA koelblok gevonden voor men VGA (Geforce 6600 GT pci-e , iemand een voorstel ?) Slangen 5 € Totale prijs : een 170 € Nu is men vraag is dit een goei setje om te beginnen ? en valt ook de prijs mee ? Of is het miss beter om met een Thermaltake Bigwater Se te beginnen Moet ik ook een reservoir hebben ? greetz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Het is inderdaad wel handig om een reservoir te hebben. Je slangen moeten natuurlijk wel de goede fittingen hebben als de rest van de onderdelen. Zo'n Thermaltake setje is meestal niet heel erg goed als ik de evaringen lees op internet. Als je niet precies weet wat een goede set is moet je maar eens googlen naar WC-sets. Kijk maar eens naar sets van Asetek, die presteren redelijk en is niet zo aan de hele dure kant.Graag verzoek ik je om duidelijke ABN te gebruiken. Zie ook onze policy hiervoor. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2005 Locatie: Maastricht
| Ik heb ook een vraagje en i.p.v een nieuw topic te openen vraag ik het hier. Ik snapte nooit echt goed waterkoeling maar toen had ik een goed gekeken en verdiept in zo een TT bigwater set en was ik achter dit gekomen. Pomp pompt water naar GPU/CPU terug naar de radiator die het weer koelt en dan terug naar de pomp. Maar nou heb ik ook dingen gelezen over een Reservoir . Nou snap ik niet hoe die werken omdat bij de TT Bigwater de pomp en Reservoir in 1 zitten. Dus ik wil graag zelf een set samen stellen voor in een CoolerMaster Stacker. Ik hoop dat iemand mij kan helpen ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Het water loopt in het reservoir, en de pomp pompt het er weer uit reservoir is alleen handig als je bijvult of gaat ontluchten oid. Voor de rest is het niet echt nodig.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Maar ik denk dat die voor mij toch wel handig is aangezien ik het op de bovenkant van de case vast wil maken.Ik zat te denken aan deze: http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=1437 Is het dan Pomp,Reservoir,GPU/CPU,Radiator,en dan weer naar de pomp Bedankt voor je reactie. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Als je het zo doet dan MOET je een luchtdichte res hebben. Anders wil het niet. Je kan beter ; pomp(duw) - radiator - CPU - NB - VGA - Reservoir - (zuig)pomp De pomp moet ALTIJD water uit het reservoir zuigen, zodat ie altijd voldoende water heeft om rond te pompen. Het cpu block word altijd meteen na de radiator geplaatst zodat de processor het koudste water krijgt. Wat in principe raar is omdat het water in een setup overal evenwarm is. Niet dat er dus een temp. verschil is van 10 graden voor en na de radiator. Ik heb dus hetzelfde reservoir maar dan een slaggie groter. ![]() behoorlijk brakke foto dus ff kleine omschrijving : CPU,NB,VGA en USB gestuurde pomp van Asetec Ale en plexi reservoir(middelmaat) En bovenaan zt een 2x120mm rad. Enkele tips, bestel niet bij Atro! en smeer de rubbers van het reservoir in met zuurvrij vet anders gaat ie lekken. De push-in's had ik sterke twijfels bij maar die werken perfect! P.S. Niet letten op de kabelrotzooi. Deze pc is,zowel hardware als case, gloedje nieuw(2 dagen), vandaar. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Bij Atro, maar de bestelling opzich is allang binnen maar ik miste vanalles dus dat is nog bezig...(zucht) Als ik jouw was zou ik even kijken bij IA.net Qua webshops heb ik persoonlijk goeie ervaringen met icomputers en Tweakend. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| ok. Kan iemand mij helpen met een set samen te stellen? Ik ga hem dan in de CoolerMaster Stacker bouwen. Zelf weet ik niet wat ik allemaal moet pakken om een compleet setje te maken. Dus als iemand mij hier bij zou willen helpen! Graag! ![]() Owja ik wil mijn GPU ook mee koelen dat is een 6800GT. Alvast bedankt! ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Tuurlijk kan je wel zelf zoiets bedenken. Watvoor CPU heb je, een socket A? Zo heb je al 75% van de blokken die er zijn uitgesloten van aankoop omdat ze een andere socket hebben. Wat wil je er voor betalen? Hoe moet ie eruit zien? Van welke materialen (ivm redox reacties) moet ie gemaakt zijn? En zo filter je alles eruit wat niet intresant is. Aan het einde houd je n paar blokken over en dan kijk je naar slangmaat enzo om je uiteindelijke keuze te maken.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Eh het bedrag maakt niet zo veel uit maar ook niet weer te duur. Ik heb socket 754 Graag wil ik dat een beetje een blauwe look krijgt ![]() Ik wil graag een reservoir boven op de case maken. En me cpu en gpu koelen. De radiator wil ik graag aan de top vast maken.Dus in de binnenkant boven aan. Ik zat te denken aan dit blok voor me gpu. http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=2000 Deze als CPU blok http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=2664 Hier heb ik een vraagje over Moet je bij dit CPU koelblok ook een achterplaat aan je mobo vast maken ? Of kan je deze gewoon erop schroeven? Deze als pomp (Ik weet niet of het een goede is) http://shop.freezinghardware.nl/inde...003&ItemID=317 Dit dan als het reservoir http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=1437 En dit als radiator: http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=1445 Deze slangen: http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=2102 Dit als kleur erin: http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=2960 En natuurlijk koel water kopen. ![]() Is dit goed? Moet ik nog ergens rekening mee houden. Moeten er nog aansluitingen bij? Want ik weet niet hoe de slangen op de pomp moeten aan gesloten worden.Passen die meteen of moet daar ook iets aan gedaan worden? En dan als laatst. Wat is de volgorde? reservoir,pomp,GPU,CPU,Radiator en dan?? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Eheim pompen zijn ongeveer de beste die er te koop zijn in watercool-wereld. En je CPU blok zit idd met bouten rond je socket vast.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Voor de juiste volorde moet je m'n 1 van m'n vorige post lezen ![]() En als je 8 mm slangen haalt moet je er voor zorgen dat je alle blokken ook 8mm aansluitingen hebben. Het reservoir is hartstikke mooi maar ik heb 'm vanmidag wel mooi vakkundig dichtgelijmt met seconde lijm, anders lekt ie erg gauw. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Partitie hulp nodig | PsychoBram | Software Junkies | 9 | 30-08-2007 15:10 |
| Wat hulp nodig | ShanXi | Cooling & OC Junkies | 14 | 28-05-2006 17:57 |
| ik heb hulp nodig | Fexion | Hardware Junkies | 18 | 25-01-2004 20:18 |
| [WC] Hulp nodig voor samenstellen | Apollox | Cooling & OC Junkies | 12 | 24-07-2003 16:45 |
| Schakeling hulp nodig | QuincMan | Elektronica Junkies | 20 | 16-03-2003 13:35 |