| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2003 Locatie: Rijen
| Ik ben bezig met een server, hierin komt een AMD Duron 1800 Processor (niet overgeclockt). Kan ik deze koelen d.m.v een Triple-radiator, maar dan zonder fans erop (dat het water dus passief gekoeld wordt)? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| De radiator komt dan bovenin de kast (een zelfgebouwde kubus) te hangen, met daarin uiteraard een gat waar normaal gesproken de ventilatoren zouden zitten (maar dit wordt dan afgewerkt met zo'n mooi aquacomputer rooster). Zou dit dan kunnen? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 mei 2004 Locatie: 127.0.0.1, Kerkrade, Limburg
| Ik zou er toch een fan bovenhangen die ook maar wat airflow veroorzaakt zodat het toch wat warmte afvoert. Het hoeft neit veel te zijn dus ook weinig lawaai.
__________________ Ik heb gezegd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| TOen ik eens WC had had ik een autorad in een extern case gebouwd (staat nog ergens bij de CIP's) waarop 4 80 mm fans zaten. In windows met wat simpel typ/surf werk kon ik toen ook de fans uitzetten (draaiden std op 7V), de temp liep dan weliswaar op maar het was wel mogelijk (hierbij moet ik wel vertelle dat de behuizing waar de rad zich in bevond van ''geperforeerd'' alu was, dus vrijwel kamer temperatuur). De precieze temps weet ik niet meer maar het waren geen abnormale hoge temps. Maarja, of dat bij jouw ook mogelijk is..het beste kan je gwn zorgen voor een klein beetje flow. Ik zou gwn een fan nemen die al stil is van zijn eigen en die dan laten draaien op 7V. Zo heb je tenminste een beetje flow en zal je servertje vrijwel onhoorbaar zijn.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Dat denk ik nèt niet. De fan de psu is er eigenlijk voor om de warmte van de psu af te voeren, een aangezien de fan die warmte meteen naar buiten blaast heb je geen enkele flow in je case. Vooral bij WC kunnen de onderdelen rondom de socket erg warm worden en dan is een beetje flow wel fijn. Neem gwn een paar stille fans en laat die op 7V draaien, die zal je echt niet horen hoor en zo heb je toch nog enigzins flow in je case.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik heb een setje samengesteld: Radiator: Black Ice Pro 3 CPU Blok: Asetek DYO Socket A Slang: Swiftech Pomp: 2e hands Hydor L2O van Rich Vergeet ik nou nog iets, en past dit zo op elkaar?[/url] |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Als die hydor ook 1/2 aansluitingen heeft moet het passen. Maar ik weet niet of je ook een reservoir wilt, zo ja dan moet je daar nog eens voor kijken. Het is ook mogelijk zonder maar het schijnt nogal lastig te zijn, vullen/ontluchten en dergelijken.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| OC AMD 1800+ | El' Presidente | Cooling & OC Junkies | 21 | 29-06-2004 18:12 |
| PIII 450 Mhz Passief koelen | Strakke-Wappie | Cooling & OC Junkies | 13 | 13-03-2004 08:37 |
| Voeding passief koelen... | Ice T | Cooling & OC Junkies | 8 | 11-01-2004 21:03 |
| [OC] AMD Athlon 1800+ Hoe ver is het mogelijk met fsb? | Masterslave | Cooling & OC Junkies | 40 | 24-06-2003 00:15 |
| Passief gekoelde voeding = Not done? Echt wel! | T-Mug | Elektronica Junkies | 41 | 9-04-2003 10:47 |