Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-09-2005, 13:13   #1 (permalink)

Standaard Stekker nieuwe ventilator past niet op moederbord

Ben gisteren n beetje met mn case aan de slag gegaan. Ziet er echt lache uit.
Heb alleen n probleempje met de ventilator. De oude ventilator van dell pastte op het moederbord met 4 een stekkertje van 4 pinnetjes, die nieuwe van Ace, heeft maar 3 pinnetjes en past daar dus niet in. Weet iemand misschien n oplossing ofzo :/ ?
bizarre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2005, 14:43   #2 (permalink)

Standaard

Je hebt een 4-pins molex naar 3-pins molex convertor nodig, die sluit je dan aan op je voeding en dan draait je fan.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2005, 14:49   #3 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Normaliter heeft het moederbord 3-pins connectoren, Dell wijkt dus ook hier weer af van de standaard. Heb je een foto van de 4pins moederbordaansluiting?
Ik kan uit ervaring vertellen dat dat dezelfde connector is als dat je voor je Audio connectie tussen CDrom speler en moederbord gebruikt.
Oud 26-09-2005, 15:59   #4 (permalink)

Standaard

Hm, beetje vernaaid van Dell. K heb verder geen foto. Deze heeft idd een 4 pins connector, en het moet een 3 pins zijn. Kan k niet gewoon simpel het kabeltje v/d oude ventilator op de nieuwe zetten. :/ ?
Oud 26-09-2005, 17:19   #5 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bizarre
Hm, beetje vernaaid van Dell. K heb verder geen foto. Deze heeft idd een 4 pins connector, en het moet een 3 pins zijn. Kan k niet gewoon simpel het kabeltje v/d oude ventilator op de nieuwe zetten. :/ ?
Ik kom deze fans dagelijks tegen. In ons netwerk (systeembeheer scholengemeenschap) draaien puur en alleen Dell pc's. In de Dimension workstations zit er een casefan aan de achterin welke de heatsink op de processor koelt. Deze fan is inderdaad aangesloten d.m.v. een 4 pins connector.

Kijk eens welke kleuren de draadjes hebben die naar de 4pins connector gaan. In feite heb je maar 2 draadjes nodig, een +(meestal rood) en een - (zwart). Of je hier nou 5V, 7V of 12V overheen laat lopen is verder aan jou.

Probeer het eens uit, en mocht het toch verkeerd gaan is een nieuw fannetje zo weer gescoord. Die dingen kosten geen bal meer tegenwoordig en dan heb je er meteen eentje van mooie LED's voorzien.
Oud 26-09-2005, 18:40   #6 (permalink)

Standaard

Heej ik heb dat probleem ook gehad met mijn oude dell mobo.
Maar je kunt gewoon die 3 pins erop aansluiten als je dat stukje plastick op het mobo eraf haalt heb ik ook gedaan.
Anders past die niet.
william is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2005, 19:11   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik kom deze fans dagelijks tegen. In ons netwerk (systeembeheer scholengemeenschap) draaien puur en alleen Dell pc's. In de Dimension workstations zit er een casefan aan de achterin welke de heatsink op de processor koelt. Deze fan is inderdaad aangesloten d.m.v. een 4 pins connector.

Kijk eens welke kleuren de draadjes hebben die naar de 4pins connector gaan. In feite heb je maar 2 draadjes nodig, een +(meestal rood) en een - (zwart). Of je hier nou 5V, 7V of 12V overheen laat lopen is verder aan jou.

Probeer het eens uit, en mocht het toch verkeerd gaan is een nieuw fannetje zo weer gescoord. Die dingen kosten geen bal meer tegenwoordig en dan heb je er meteen eentje van mooie LED's voorzien.
hm, kijk. K heb al n nieuwe fan, die wou k juist erin zetten voor die ander. T probleem is dat die nieuwe dus maar 3 pinnetjes heeft, en de oude 4, ook is die v/d oude een stuk minder "hoog". De kleuren v/d oude zijn zwart/wit/blauw. Is t dan niet gewoon mogelijk om de draadjes van de dell fan om te wisselen met die nieuwe? Of is dat dan weer net iets te simpel gedacht. :/

Citaat:
Heej ik heb dat probleem ook gehad met mijn oude dell mobo.
Maar je kunt gewoon die 3 pins erop aansluiten als je dat stukje plastick op het mobo eraf haalt heb ik ook gedaan.
Anders past die niet.
En hier wacht k nog maar ff mee, echt uiterste noodoplossing.
Oud 26-09-2005, 19:41   #8 (permalink)

Standaard

Ik heb gister anders nog een 3pins uit een ouwe dellbak gehaald (nja eerder prehistorisch 133mhz) en die snort nu rond in de gewone pc
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fatal1ty FC-ZV9 past niet? DiGARiX Cooling & OC Junkies 28 6-02-2007 18:57
neon past niet melle Casemod Junkies 4 13-12-2006 17:58
Past een Dell 6800 GT op een gewoon moederbord? Jamba Hardware Junkies 3 27-11-2005 19:33
Blokje past niet goed Raptor Cooling & OC Junkies 28 24-10-2003 20:04
GPU koeler past niet ivm MSI mobo?? Neonracer Cooling & OC Junkies 39 24-07-2003 22:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.