| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2005 Locatie: Dordrecht
| Hallo, Ik heb laats een nieuwe cooler gekocht voor mijn cpu en nu zat daar ook een Fan Mate 2 bij. Ik heb deze volgens de beschrijving aangesloten maarals ik dan naar de snelheid van mijn fan kijk dan loopt de snelheid met pieken en dalen. Mijn vraag is: of iemand hier ervaring mee heeft en het weet op te lossen. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb inderdaad een Zalman koeler en ik lees het uit met Speed Fan en de vaste BIOS van de computer zelf. Ik heb een Intel Celeron 2,7 Ghz prosessor en het gekke is, dat als ik de Fan gewoon op het moederbord aansluit hij wel een constante snelheid blijft draaien. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| De toeren als ik de Fan Mate er tussen heb verschilt het tussen de 750 en 3500 RPM. Hij schommelt zo erg als ik de Fan Mate vol open heb staan als ik hem dicht draai dan draait defan in mijn computer nog wel maar de BIOS geeft dan aan dat ie 0 RPM draait. Als ik de Fan Mate ertussenuit haal dan draait ie constant 1350 RPM, zowel met de meting in de BIOS als de meting met het programmaatje Speed Fan. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
Dat lijkt me in dit geval wat sterk, en wat PO hierboven zegt klinkt erg aannemelijk, zonder fanmate ertussen moet je fan 12 volt krijgen, mét fanmate draait 'ie sowieso minder toeren. (anders klopt er iets niet) Nou klopt er in dit geval ook daadwerkelijk iets niet maar we weten nog niet echt wat... Hoor je ook dat de fan soms sneller en soms langzamen draait ? Bij veel fans is het verschil tussen 750 en 3500 toeren prima te horen.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik kan niet echt een veschil horen. Het enige wat ik zie is dat de meetwaarde naar beneden gaat in de BIOS en bij het Programmatje Speed Fan. Ik vin helt wel raar dat de Fan direct op het moederbord aangesloten maar 1350 RPM draait en met de Fan Maet toch af en toe een snelheid haalt van 3500 RPM. Ik ben dus bang dat de fan niet goed koelt. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Het verschil tussen 750 en 3500 toeren per minuut hoor je bi elke fan duidelijk. Jij zegt geen verschil te horen... Verder is het feit dat ie aan de fanmate 3500 draait en zonder slechts 1350 gewoon onmogelijk. Ik denk dat wat PO zegt waar is. Die fanmate gooit waarschijnlijk slechts de meetcijfers overhoop. Dat de fan niet goed koelt zou je kunnen zien aan de meetwaarden voor de temperatuur in je kast Maar waarschijnlijk is er wat dat betreft niets aan de hand.
__________________ Those were the times... |
| | |