| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 augustus 2005
| Hey Ik heb een dfi lanparty ut 250gb moederbord, amd 64-bit 3200+, ati 9800 pro @ xt, 512 mb 400 mhz geheugen en 420 watt voeding. Ik wil alle prestaties eruithalen die te halen zijn. Misschien hebben jullie wat tips om wat te doen. Ik ben een beginnende overclocker dus please vertelle het me aub in simpele vormen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Hallo, welkom op Casejunkies ![]() Voor overclocking hebben we zelfs een heel gedeelte op het forum gereserveerd: Cooling & OC junkies. Je vertelt niet wat je zelf allemaal al onderzocht hebt maar je zou in ieder geval dat forum (inclusief FAQ) eens lekker uit kunnen pluizen, succes gegarandeerd ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Met die tuturioal moet je al een heel eind komen, maar ik weet niet wat je van cooling hebt, dat heb je n.l niet vermeld in je post...maar hou i.i.g je temps goed in de gaten! Een goede cooling is wel een must.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Je videokaart overklokken is niet zo heel moeilijk. Je kunt in de Download Junkies programma's vinden om je videokaart mee over te klokken. Ik vind zelf het programma Rivatuner erg handig, dit werkt zowel voor Nvidia als ATi kaarten. Je verhoogt eerst je core in stapjes van 5 mhz, slaat dat op, en je gaat een benchmark programma draaien, bijvoorbeeld 3DMark05. Loopt hij er goed doorheen (dus geen vastlopers of artifacts), dan ga je terug naar Rivatuner en verhoog je weer je core met 5 mhz. Herhaal het hierbovengenoemde totdat je vastlopers of artifacts krijgt. Dan heb je je max bereikt van je core. Nu ga je verder met je geheugen, ga precies zo te werk zoals je ook bij de core hebt gedaan. Succes |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 augustus 2005
| Bedankt masterslave, ik heb nu mijn video kaart op core: 440,1 mhz en geheugen op 378 mhz. Dit is wel met standaard cooling. Zijn deze cijfers wel goed? Ik heb mijn cpu op 230 fsb en mijn geheugen op 204 fsb. Ik heb no-name geheugen. Ik snap nu alleen niks van de timing van het geheugen en de rest van geheugen clocken. Wil je me er wat van uitleggen alsjeblieft. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Dat zijn mooie cijfers aero64. Dat geeft voldoening he als het lukt. ![]() Op de frontpage van Casejunkies hebben we een sectie dat tutorials heet, hierin kun je veel kennis vergaren. 1N54N3 heeft een goede en overzichtelijke tutorial geschreven over overklokken. Kijk maar eens naar de tutorial " Rough Guide to AMD overclocking". Nog een tip: Als ik al wat aardig mhz's overgeklokt hebt op mijn core of geheugen dan draai ik 3DMark05 ongeveer een half uur, dan wordt hij goed op de pijnbank gezet. Je kunt natuurlijk ook een potje gaan gamen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Overclocken cpu | nipje | Cooling & OC Junkies | 4 | 5-05-2006 15:46 |
| Overclocken AMD 64-bit | Lite-On | Cooling & OC Junkies | 6 | 15-08-2005 14:38 |
| vga overclocken | eattea | Cooling & OC Junkies | 7 | 17-05-2004 00:15 |
| Overclocken | krossfire | Cooling & OC Junkies | 20 | 20-02-2004 14:53 |