Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 26-07-2005, 22:05   #1 (permalink)

Standaard maximum overclock voor een amd athlon 3000+

ahllo kheb een vraagje namelijk kzou mijn pc beetje willen sneller laten gaan mar de vraag is hoeveel kan je overclocken ? tot dat de cpu oververhit of door de hoeveel stroom dat hij trekt? en geld dat ook voor het moederbord (vb as ik bij wijze van spreken nu een 5000 wil maken van mijn 3000+ is dat mogelijk of moet ik dan een moderbord hebben die dat aankan of kan het moederbord en de cpu dat aan zolang die koud genoeg zijn? hmm en ja hoe doet ge da juist da overclocken nja ken der nie veel van mak wil der meer over weten( nja kweet da het gevaarlijk is overclocken as ge der nix van kent maar toch wil ik het proberen de garantie is toch vervallen van mijn pc dus ja as het ontploft ist mijn eigen schuld he :P )
maar kan iemand mij een soort gidsje maken voor alles in orde te zetten ( wat ik moet doen in de bios en waarvoor al die parrameters dienen voor te overclocken zoals V core enzow en wat ik moet doen van jumperkes ofzow as dat nodig is)
mijn pc bestaat uit :
mobo: asus a7v600
cpu: amd athlon 3200+
geheugen: twinmos 512 mb ddr pc 3200
video: peak ati radeon 9600 pro (256mb editie)
de koeling voor de moment heb ik 3 extra koelerkes bij geplaats voor extra airflow voor mijn cpu (bij dat warm weerwerd hij beetje te warm naar mijn goesting maar kben aan een project aant werken voor ultieme koeling as ik het tegoei uitgedacht heb en alle mogelijkheden overwogen heb en er aan ga beginnen post ik het hier wel ergens :d)
mvg
snakebomber
snakebomber is offline  
Oud 26-07-2005, 22:15   #2 (permalink)

Standaard

Tot je pc instabiel wordt met de maximale Vcore die jij durft te geven.
Let wel, hoe meer Vcore je geeft hoe meer slijtage er zal optreden.
Oud 26-07-2005, 22:31   #3 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Pff, vergeet geen adem te halen :P . Je kunt nooit bepalen hoe ver je kunt OC'en, dat is altijd anders, kan je nog de zelfde hardware hebben. Er is hier @ CJ een leuke tutorial over OC'en, wellicht heb je hier wat aan....
Oud 26-07-2005, 22:55   #4 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Hoe ver je kunt overclocken zul je proefondervindelijk moeten vaststellen, daar is geen kant-en-klaar antwoord op te geven.

___

Verder zijn Casejunkies nogal gesteld op wat hoofdlettertjes, punten en leestekentjes in een post. Als je daar op zou willen letten, graag

Zie wat dat laatste betreft ook onze policy.
Oud 27-07-2005, 23:37   #5 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Kijk aub eens bij de tutorials en zorg dat je de volgende wél onze huisregeltjes respecteerd/t* ! (*=doorhalen indien niet van toepassing)
De spellingscontrole zegt dat de derde persoon enkelvoud 'respecteert' is, met een T
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Amd athlon 3000+ softwarematig of bios overclocken Race-eend Cooling & OC Junkies 1 7-04-2006 12:10
Beste CPU koeler voor AMD Athlon Xato Cooling & OC Junkies 2 4-02-2005 15:11
Amd athlon xp 3000+ Djdevil133 Cooling & OC Junkies 9 24-12-2004 10:28
Overclock proggie voor oude pc jrbuurke Software Junkies 1 8-08-2003 19:44
AMD Athlon 3000+ AMD'er Hardware Junkies 7 29-06-2003 12:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.