| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 juli 2005
| Hoi, Ik ben een beginnend modder en heb een vraagje mbt het geluid van een systeemkoeler. Ik heb er nu 3 standaarkoelers inzitten, maar die maken nogal een herrie! Nu weet ik dat er genoeg koelers zijn die geen/weinig herrie maken ( Papst, Nexus,Zalman) Maar het punt is dat ik systeemkoelers wil hebben met een ledje (blauw) Op het moment heb ik er 3 met een tricolor van een vaag merk die standaard bij de case zaten (Q-tec Silver Transparant) Ik heb al wel op een aantal site's gekeken naar koelers (Revoltec, Akasa etc), maar ik heb geen enkel id als die nu stiller zijn dan de koelers die ik heb. Wat raden jullie mij aan om te kopen? Alvast bedankt, Greetz Treb0r |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Om het geluidsniveau te weten van een fan moet je gewoon even de specificaties op de site van de fabrikant opzoeken. Hier staat zo goed als altijd het geluidniveau bij. Tot 25 db is aardig stil. Mijn ervaring is dat een aantal fans van het merk Papst aardig stil zijn, maar let goed op, deze hebben ook herriemakers in het assortiment! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Ik zou eerst eens kijken wat voor een fans je nu in je behuizing hebt zitten. Even opzoeken en je komt hier uit. Als dit dezelfde fans zijn die jij hebt dan produceren ze 26 dB(A) aan geluid. Niet een van de stilste maar zeker ook niet een van de luidruchtigste fans. Vervolgens moet je dan zelf op zoek gaan naar andere fans met een lagere geluidsproductie. Zelf heb je al een aantal producenten opgenoemd maar er zijn er nog veel meer. Zo zijn de fans van ondermeer Cooler Master en AC Ryan ook erg goed, en ook nog eens erg stil.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| De - draad (zwarte waarschijnlijk) van de fan op de 5 volt draad (rode) van de molex aansluiten, en de +draad van de fan op de 12volt (gele) van de molex van de voeding aansluiten. Hierdoor krijg je 12-5 is 7v. Paar plaatjes. Schema ![]() Molex http://www.heatsink-guide.com/ En dan naar connectors. Of je kan een fancontroller aanschaffen/ bouwen. ![]()
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2005 Locatie: Utrecht
| Als je een mooie stille fan zoekt zijn de Coolermate fans misschien een optie. Ze zijn stil en zien er mooi uit. Heb er zelf 5 gebruikt van 80 mm en ze zijn echt stil maar verplaatsen niet erg veel lucht. Ook de blauwe arctic coolings zijn inderdaad goed en lekker cheap, let er wel op dat deze 35 mm dik zijn dus op sommige plaatsen wellicht niet passen. ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Ik vind zelf dat dat meer per fan verschilt want papst heeft ook fans die luidruchtig zijn dus. Ik heb laatst 4 revoltec fans gekocht hebben een goede airflow en zien er nog ook goed uit. Hier een footo en daaronder de specs. ![]() Specificatie: Materiaal: Aluminium en kunstof. Afmetingen: 80x80x25 MM Lagertype: Glijdlager Lucht verplaatsing: 21.5 cfm Toerental: 2000 rpm Geluid: 20.3 dba Aansluiting: 3pin + adapter voor 4pin Voor maar 9,50,- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 32 of 64 bit vraagje! | Cosmical | Hardware Junkies | 50 | 29-12-2006 22:01 |
| Vraagje! | Bobie | Casemod Junkies | 3 | 13-10-2005 11:08 |
| Vraagje | rafler | Cooling & OC Junkies | 9 | 16-07-2004 19:09 |
| Fps vraagje en Upgrade vraagje! | CaseModXXL | Hardware Junkies | 12 | 26-04-2004 18:51 |
| [GPU]vraagje.. | scrolllock | Hardware Junkies | 16 | 26-08-2003 17:02 |