| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 maart 2005
| Hoi, Ik wil een peltier blok aanschaffen voor mijn athlon 64, Want mijn proc wil ik op 2,7 laten lopen zonder problemen. Maar, ik weet niet goed of dat het veel kwaad kan, en ofdat je met zoveel graden onder nul je proc niet naar de kl**te helpt. Is er iemand die ervaring heeft met peltiers? Ik hoor het allemaal graag. Mvg Danny |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb al veel gegoogled, maar ik kan niet zo veel vinden. Nee, ook weet ik niet wat zo'n blok kost, maar ik vroeg me af ofdat je je proc er mee kan vernielen, als je zoveel graden onder nul zit, en of dat dit de levens duur langer of korter maakt? Mvg Danny |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Als je nagaat dat je onder 0 graden celsius op een CPU aanbrengt snap je natuurlijk zelf ook wel dat dat risico's met zich meebrengt. Ik weet dat er op GoT topics lopen over peltiers. Om je een indruk te geven van de kosten moet je maar een bij space-promotion kijken, daar bieden ze peltiers aan. Een bekend merk is Vapochill. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| In De Casejunkies Waterkoeling FAQ staat een stukje over peltiers, mocht je dit nog niet gevonden hebben...
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb al wat meer gegoogled, maar ik snap niet , hoe ik er achter kan komen Hoeveel watt pelt ik nodig heb, eigenlijk is zoiets van -10 al genoeg, ik hoef geen min 40 of min 50. trouwens bedankt voor jullie reacties, tot nu toe hebben jullie me erg geholpen. Mvg. Danny |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Behalve een peltier van een x aantal watt heb je veel meer nodig om met een peltier te kunnen werken. Daarom kan je beter op die-hard OC sites gaan kijken, want daar zullen ongetwijfelt topics over geweest zijn.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Een peltier werkt als een element wat warmte van de ene naar de andere kant vervoerd. De warmte wordt van je processor weggetrokken, en naar de andere kant getransporteerd. Aan de kant waar de warmte naar toe wordt gevoerd moet je deze ook weer afvoeren. Dit kan je doen door er een goede luchtkoeler op te zetten, maar aangezien jij onder het vriespunt wilt gaan zul je met iets beters moeten aankomen. Hiervoor zou je dus waterkoeling kunnen gebruiken. Waar je verder nog mee zit is de voeding voor je peltier. Deze trekt meer dan een normale computervoeding kan leveren, en hiervoor zul je dus ook op zoek moeten naar een aparte voeding voor alleen je peltier. Nog iets waar je mee te maken krijgt is condens. Je wilt namelijk de processor onder het vriespunt koelen, en hierdoor wordt dus ook de lucht vlak rondom je processor kouder. De waterdamp die zich in deze lucht bevind zal hierdoor neerslaan als condens op je moederbord. Deze kan daar niet tegen, en zonder maatregelen zal die dus kapot gaan. Daarom zul je ook alles moeten isoleren. Meer informatie over isoleren kan je hier vinden. Als ik jou was zou ik aardig wat gaan lezen op het internet voordat je eraan begint. Het is allemaal namelijk niet zo makkelijk als het op het eerste gezicht lijkt. En als er vragen zijn waar je niet uit komt, stel ze gewoon! Dat is namelijk beter dan dat je zometeen met kapotte hardware zit. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Misschien beetje offtopic, maar ik vraag me af, als je met die temperaturen werkt, kan je dan niet de hele computer in een ruimte zetten die je -10 graden koelt?? Of zijn er onderdelen die daar niet tegen kunnen?
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
En dat hakt er heel fors in op de energierekening!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Hmm, jah, dat is dan wel een probleempje jah :P Maar luchtdichte kast en vochtfilter zou niet zo'n groot probleem zijn. Maargoed, vraag is beantwoord ![]()
__________________ www.defecto.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vraagje: Heeft iemand hier ervaring mee? | Aeromaxx | Casemod Junkies | 4 | 23-11-2006 17:48 |
| Iemand ervaring met de radiator Airplex evo 360? | Sir G-nius | Casemod Junkies | 23 | 10-10-2004 18:26 |
| Iemand ervaring met Powerpost? | Hellfish | Software Junkies | 2 | 11-04-2004 10:48 |
| VFD ervaring ? Iemand ? | Fleppuhstein | Elektronica Junkies | 9 | 10-03-2004 12:07 |
| Wie heeft ervaring met het programma MyHTPC ? | Lampje | Software Junkies | 6 | 28-09-2003 13:30 |