Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-06-2005, 18:14   #1 (permalink)

Standaard 2 dezelfde koelers aangesloten. 1 draait langzaam 1 snel

Hallo,
Ik heb vanmiddag achter in mijn kast 2 dezelfde fans ingebouwd. Een is aangesloten op het moederbord en die draait snel, de ander is aangesloten op een fancontroller en die draait veel te langzaam. Met die controller kan ik de snelheid niet aanpassen. Is er nog een andere mogelijkheid om dat ding sneller te laten draaien? en zo ja, hoe?
groet verena
verena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-06-2005, 19:01   #2 (permalink)

Standaard

Welkom verena op CJ.

Als je een fan op een fancontroller aansluit draait ie altijd iets langzamer dan wanneer je hem direct op de voeding of je mobo prikt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die fan dan zo drastisch langzamer gaat draaien. Wat voor fancontroller/fans gebruik je? En doen andere fans op die controller het wel gewoon zoals het hoort?
Oud 21-06-2005, 19:14   #3 (permalink)

Standaard

Heb je hem niet doorgelust naar een fan die ook op je fancontroller zit aangesloten? want dan krijg je idd dat je met 1 knop 2 fans van snelheid kan laten veranderen.
Oud 21-06-2005, 19:23   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb een Lian Li controller TR-3B gelijk met de kast meebesteld, maar daar kan je geen snelheden mee regelen. De cpu (zalman) zit daar op, en de fan die over mijn HD gaat. beide doen het prima. Ik heb achterin 2 fans met ledjes en die ene die snel draait ziet er goed uit (window). Maar die andere draait zo langzaam dat je de ledjes ziet flikkeren en dat is erg irritant. Doorgelust zijn ze ook niet.
gr. verena.
p.s. vanmiddag heb ik die langzame fan even op het moederbord geprikt en toen draaide ze allebei even snel.
Oud 21-06-2005, 19:44   #5 (permalink)

Standaard

Is dat een temperatuurgestuurde fancontroller? Zoja, dan geeft ie bij lage temperaturen maar een laag voltage aan de fans, dus draaien ze langzaam. Als je de temperatuursensor(en) van die fancontroller bij je cpu ofzo zet dan meet ie een hogere temperatuur en zal de fan ook harder gaan draaien als het goed is.
Oud 21-06-2005, 19:52   #6 (permalink)

Standaard

Ik heb het geprobeerd met de temp hoger en lager zetten, maar de fan blijft gewoon dezelfde snelheid houden.
gr.verena
Oh nee, ik zie nu pas dat ik alleen de temp. in kan stellen voor een alarm, dus snelheid kan ik niet regelen met deze controller. Geen andere mogelijkheid?
Oud 21-06-2005, 22:52   #7 (permalink)

Standaard

Je kan in je BIOS instellen hoe snel je wilt dat de fans draaien vanaf je moederbord.
Oud 22-06-2005, 07:00   #8 (permalink)

Standaard

Ja dat weet ik maar deze zit aan een controller waarmee ik de snelheid niet kan regelen.
Oud 22-06-2005, 10:45   #9 (permalink)

Standaard

Als je met de controller de snelheid niet kan regelen gaat dat je ook niet lukken? dan zul je hem dus ergens anders op moeten aansluiten.
Oud 22-06-2005, 12:40   #10 (permalink)

Standaard

Of de temperatuursensor van dat ding op een warmere plek plakken, zoals tegen de heatsink van je cpu of van je vga-kaart of op je hdd.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet is vele malen te langzaam neoN1 Software Junkies 19 27-06-2007 18:42
Alles aangesloten, pomp werkt niet :( modder.exe Cooling & OC Junkies 1 13-03-2007 21:41
Cpu fan aangesloten op Front bezel lcd maar... grimmeld Elektronica Junkies 3 4-10-2006 18:48
Windows start langzaam op. rawiramdhan Software Junkies 6 30-10-2005 12:13
[Internette langzaam? GoTMoRe Software Junkies 28 9-05-2004 21:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.