| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 juni 2005
| Hallo, Ik heb vanmiddag achter in mijn kast 2 dezelfde fans ingebouwd. Een is aangesloten op het moederbord en die draait snel, de ander is aangesloten op een fancontroller en die draait veel te langzaam. Met die controller kan ik de snelheid niet aanpassen. Is er nog een andere mogelijkheid om dat ding sneller te laten draaien? en zo ja, hoe? groet verena |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Welkom verena op CJ. Als je een fan op een fancontroller aansluit draait ie altijd iets langzamer dan wanneer je hem direct op de voeding of je mobo prikt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die fan dan zo drastisch langzamer gaat draaien. Wat voor fancontroller/fans gebruik je? En doen andere fans op die controller het wel gewoon zoals het hoort?
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Heb je hem niet doorgelust naar een fan die ook op je fancontroller zit aangesloten? want dan krijg je idd dat je met 1 knop 2 fans van snelheid kan laten veranderen.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik heb een Lian Li controller TR-3B gelijk met de kast meebesteld, maar daar kan je geen snelheden mee regelen. De cpu (zalman) zit daar op, en de fan die over mijn HD gaat. beide doen het prima. Ik heb achterin 2 fans met ledjes en die ene die snel draait ziet er goed uit (window). Maar die andere draait zo langzaam dat je de ledjes ziet flikkeren en dat is erg irritant. Doorgelust zijn ze ook niet. gr. verena. p.s. vanmiddag heb ik die langzame fan even op het moederbord geprikt en toen draaide ze allebei even snel. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Is dat een temperatuurgestuurde fancontroller? Zoja, dan geeft ie bij lage temperaturen maar een laag voltage aan de fans, dus draaien ze langzaam. Als je de temperatuursensor(en) van die fancontroller bij je cpu ofzo zet dan meet ie een hogere temperatuur en zal de fan ook harder gaan draaien als het goed is.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb het geprobeerd met de temp hoger en lager zetten, maar de fan blijft gewoon dezelfde snelheid houden. gr.verena Oh nee, ik zie nu pas dat ik alleen de temp. in kan stellen voor een alarm, dus snelheid kan ik niet regelen met deze controller. Geen andere mogelijkheid? |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Als je met de controller de snelheid niet kan regelen gaat dat je ook niet lukken? dan zul je hem dus ergens anders op moeten aansluiten.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Internet is vele malen te langzaam | neoN1 | Software Junkies | 19 | 27-06-2007 18:42 |
| Alles aangesloten, pomp werkt niet :( | modder.exe | Cooling & OC Junkies | 1 | 13-03-2007 21:41 |
| Cpu fan aangesloten op Front bezel lcd maar... | grimmeld | Elektronica Junkies | 3 | 4-10-2006 18:48 |
| Windows start langzaam op. | rawiramdhan | Software Junkies | 6 | 30-10-2005 12:13 |
| [Internette langzaam? | GoTMoRe | Software Junkies | 28 | 9-05-2004 21:13 |