| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Dames en heren, willen jullie even als jullie waterkoelen het volgende willen vermelden: Radiator - Pomp - CPUblock - welke onderdelen er nog meer op aangesloten zijn En de temperatuur in graden BOVEN de kamertemperatuur. Stressed en idle. Bij mij scheelt mijn CPU 15 graden met kamertemperatuur idle en 20 graden stressed, ik vind dit veel te veel, aangezien ik een Black Ice Extreme III heb en een Eheim 1250... Daarom wilde ik graag even een vergelijkje kunnen maken met andere junks.Alvast bedankt, het is overigens niet de bedoeling om even goed te patsen met je temperaturen, maar omdat ik geloof dat er iets mis is met mijn wc setup.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Mijn setup: Asetek Waterchill CPU en NB blok, Hydor L20 pomp en een Black Ice (12x12) rad. Idle temp (wel een beetje overgeklokt) 37 graden en stressed ongeveer 48 graden. Kamertemperatuur is ca. 20 graden. Met luchtkoeling haalde ik temps van idle 50 en stressed 65-70 graden.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Nog even voor eXistenZ, beschouw waterkoeling niet als heilig. Dus ga er niet van uit dat de temperatuur maar 5 graden warmer zal zijn dan de omgeving. Waterkoeling is meestal effectiever dan met lucht, maar verwacht er geen wonderen van. Daarom zou ik me ook niet echt zorgen maken om dit verschil. Deze is redelijk normaal. |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Kachelradiator uit een suzuki alto - Hydor L20 - Frigus cpu block(Amd XP 2400) - Innovatek Graph-O-Matic vga (Ti4200)- 13mm (1/2) slang. Idle 30 graden Stressed 39 graden Kamertemperatuur 23 graden. Je temps zijn niet extreem hoog dus zou ik me niet echt zorgen gaan maken. Temps kan je eigenlijk alleen maar goed vergelijken als alle onderdelen die gekoeld moeten worden hetzelfde zijn. |
| |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Kachelrad uit een audi geloof ik, een swiftec 64 cpu blok en een frigus gpu blok. Normaal is mijn cpu dan 31 a 33 graden idle en mijn gpu rond de 35 graden idle. Stressed is 45 voor de cpu en 50 voor de gpu. Nu is het allemaal een stuk hoger omdat het echt 30+ graden op mijn kamer is Specs: 3500+ x800xt-pe eheim 1250 swiftec cpu blok frigus gpu blok
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Thermaltake BigWater setje, mijn CPU is op dit moment 46 C 100% load, de kast is 34 graden, en de kamer temp kan je wel raden met dit weer.. AMD Athlon 2800+ Barton
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Heb een Black Ice Extreme III + een Eheim 1048 die het gedoe rondpompt. Als CPU-blokje heb ik een Innovatek X-Flow. Mijn CPU is nu (Idle) 48 Graden...... Mijn kamer is nu 32 graden o_0 Stressed zal ie wel ver in de 50 liggen. Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden met de temps, aangezien eXistenZ dezelfde Rad. heeft schuif ik de schuld daar maar op, al lijkt me dat sterk. Mijn PC draait nu op Jamaicaanse Rum, tis alleen maar duur en het verschilt maar 4 graden met gedestileerd water..... geen aanrader dus. Niet dat het ook bij iemant opkomt ofzo .. maar toch |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| @ Skater Ik heb een Black Ice Extreme 3 en een Eheim 1250, 12mm slangen en goeie Asetek blokken. Daarom denk ik te kunnen zeggen dat mijn temperatuur gewoon te hoog ligt, ook al is waterkoeling niet heilig.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Nispen
| Cpu kan wel ineens 20 graden schelen, home made wc t.o.v boxed amd cooler scheelde bij ons 21graden... Je moet je cpu ongeveer belasten met 10kg druk voor een goede koeling met 4 boutjes wil dat dus 2,5kg per boutje zeggen ![]() Hier trouwens home made waterkoeling met temps van 56graden stressed, cpu wel @ 2,3volt vcore ![]()
__________________ Cmodding ruled |
| |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2004 Locatie: Konijntjesland
| Thermaltake Bigwater pomp -> radiator -> cpu -> pomp. Er zit 2x 120mm fan ( 1 boven 1 onder ) Pomp en radiator buiten kast. Idle 39 graden Stressed 48 graden. Ik had vroeger een Thermaltake Silenttower. En de temperaturen zijn hetzelfde, geen veranderingen... Ook 39 graden idle en 48 stressed. Hoe dat komt weet ik ook niet. |
| |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
| |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [OPROEP] Xoxide CPU Load Tacho | Lampje | Elektronica Junkies | 2 | 30-03-2004 19:58 |