| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 September 2003 Locatie: Hoogeveen
| Ik ben bezig met een custom case voor een servertje. Nou heb ik deze opstelling gemaakt, en nou wil ik zeker zijn dat er voldoende cooling is. Hier zijn foto's van de opstelling zonder zijkanten/bovenkant. Nou vroeg ik mij af, op oog met stilte.. hoe kan ik het beste de fans plaatsen voor de effectiefste warmte afvoer? Ik had in gedachte om de cpu air-intake direct van de buitenlucht te laten gebeuren , voor de coolste lucht. Verder wou ik boven de voeding een fan plaatsen die naar buiten plaatst, en zo de warmte van de voeding wegleid. Dan wou ik nog 1 120 MM fan plaatsen voor een algehele flow, maar het probleem is waar kan ik die het beste plaatsen? En hoe, naar binnen of naar buiten blazen? Verder kunnen er altijd "gaten" in de case worden gemaakt. Ik hoop dat jullie het kunnen snappen, en mij verder kunnen helpen. Voor verdere informatie, vraag maar raak! Tnx, GB
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 May 2003 Locatie: Sassenheim
| Het beste kan je onderin de case een fan voor de intake doen en aan de achterkant bovenin een case voor de outtake.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Jazeker, er komen ook mdf wanden omheen. Het is zeker geen heethoofdje, want het is een celeron 400 , met een 10 GB hdd'tje en euhm.. tjah dat is denk ik alles wat je wilde weten?
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 April 2005
| Ik zou bij dit kastje aan de ene kant een fan plaatsen die alle 3 de lagen beslaat. En dan aan de overkant (waar de psu zit) een outtake fan plaatsen. Deze kan je gewoon op 5 of 7 volt laten lopen. Veel airflow heb je namelijk niet nodig voor dit systeem. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Laten we zeggen dat de psu aan de rechterkant zit. Dan zeg jij 1 (120 mm ) fan aan de linker kant, ergens in het midden, en 1 fan aan de rechter kant. Maar is er dan ook nog een aparte fan voor de psu nodig? (bijv eentje die direct de hete lucht daar weg zuigt?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 February 2003 Locatie: Eindhoven
| Boven de cpu zou ik idd een intake (80mm bijv) met een duct direct op de heatsink gericht plaatsen. Boven de psu kun je ook wel een intake maken en dan aan de rechterkant een grote 120mm outtake fan, aangezien daar genoeg plaats is zover ik kan zien op die foto's. Aan de rechterkant zou ik dan wel een aantal gaatjes maken ter hoogte van de hdd en je mobo om een evenwichtige airflow te houden.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #8 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________ Heul nie! | |||
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet niet of dat met je plannen past (voor zover ik het uit je foto's kan opmaken), maar het is natuurlijk aan jouw de keus. En die gaten aan linkerkant dan idd. ![]()
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Ik kijk zo wel even of dat lukt. Verder kan ik dan neem ik aan die 120 MM fan op 5 volt laten draaien?
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Dat is geen probleem bij de meeste 120mm fans. Ik bedacht net; zou je niet net zo goed die 120mm fan (als je die zeker wilt gaan gebruiken) op je cpu kunnen laten blazen? Dan koelt die ook meteen je mem e.d., en gebruik je je fan bij de psu als outtake. Je ziet maar, de mogelijkheden zijn legio als je design het toelaat. ![]()
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Aan de andere kant, het maakt niet echt enorm veel verschil in temps hoe je je fans plaatst. Ik heb 2x 80mm en 1x 120mm fans als intake bovenin me case omdat me rad op me case ligt en 1 el cheapo 80mm fan voor de outtake onderin de voorkant van me case en me temps van de case zijn echt niet zoveel hoger dan dat als je alles op de perfecte manier in je case zou stoppen.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #14 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
__________________ Heul nie! | |||
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 April 2005
| Is het niet mogelijk om de psu nog een stukje verder tegen de houten verdiepingen aan te schuiven. In de ruimte die tussen de wand en de psu ontstaat kan je dan een 120mm fan plaatsen. De kap van je voeding haal je er dan af, en aan de zijkanten van de voeding openingen waar de lucht dan weer uit kan. Deze lucht kan je aan de andere kant (de kant tegenover je psu) er weer uit zuigen met een andere 120 mm fan. Iedere laag heeft op deze manier een luchtstroom, en ook de psu heeft zijn koele briesje. Bij de cpu zou je evt een duct kunnen plaatsen, en dan de warme lucht ervan meteen naar buiten laten blazen. Dan komt er ook minder warmte in je kast. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| De beste manier om fans te plaatsen? | Jethro | Cooling & OC Junkies | 14 | 4-08-2006 00:44 |
| Waar LCD plaatsen? | Marco1337 | Casemod Junkies | 1 | 9-10-2004 11:00 |
| :temperatuur sensor" waar plaatsen?? | Frenger | Hardware Junkies | 1 | 12-12-2003 19:47 |
| [Ervaringen] Lexaan case (zelfbouw) | The Undertaker | Casemod Junkies | 28 | 5-10-2003 15:21 |
| Zelfbouw voeten voor case + muis gespoten, soon witte+UVleds | Phant0m | Casemod Junkies | 12 | 29-03-2003 03:08 |