| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 februari 2005
| ik wil 6 fans in me case erbij plaatsen met een fancontrol waarop ik temperatuur kan aflezen heb ik dan speciale fans nodig die je op fancontrol kan aflezen en moet er dan een hitte censor in die fans zitten of hoe werkt dat precies? sry heb er niet egt verstand van :P |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Voor zover ik weet zijn er weinig fans die een temperatuur sensor hebben. De meeste fans hebben alleen een optie om het aantal RPM van de fan uit te lezen. De fans die dit hebben zijn voorzien van 3 draden in plaats van 2. Voor het uitlezen van je temperatuur kun je het beste gebruik maken van losse sensors die je in je kast plaatst. Wil je verder zo vriendelijk zijn om op het gebruik van ABN te letten, en dan voornamelijk op de hoofdletters en leestekens. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 februari 2005
| Ok, sry van dat abn. ik heb een fancontrol van akasa gevonden, waar censoren bij zitten. maar ik kan nog geen 120mm en 80 mm fans vinden, die die 3de draad hebben om te toeren af te lezen en regelen. Ik hoop dat het zo beter is wat betreft het abn. :P |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Even nog voor de hulp, die derde draad heeft een gele kleur. Let bij het uitkiezen van de fans ook even op het vermogen ervan. Meestal geeft dit geen problemen, maar het kan zijn dat het vermogen groter is dan de fan aankan. Het regelen van de fans gebeurt door het voltage aan te passen met behulp van de controller, hiervoor hoef je de derde draad niet te gebruiken. En wat heb ABN betreft, dat is al stukken beter dan net! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 april 2005
| Een 4-pin aansluiting is iets anders dan een 3-pin aansluiting. De 4-pin aansluiting word ook wel Molex genoemd. Die gebruik je voor elk apparaat (Moederbord, cd-rom spelers enz.) De 3-pin aansluiting is alleen voor fans geschikt. Die fans hebben waarschijnlijk geen LEDs. De Fans met de 4-pins aansluiting kan je dus niet op de Fancontroller aansluiten. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Je kan inderdaad even een mailtje naar de fabrikant sturen. Wat je ook nog kan doen is reviews lezen, daar staat zoiets ook meestal wel in. Verder wil ik je er even op wijzen dat ABN gewaardeerd wordt hier op het forum. Dit bevordert de leesbaarheid, en daarbij is iedereen gebaat. Alvast bedankt! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Radiator grill voor fans | jokkos | Shop Junkies | 9 | 9-07-2006 21:43 |
| Fancontrol als schakelaar | Juggernaught | Elektronica Junkies | 3 | 6-02-2005 18:54 |
| fancontrol als dimmer voor ccfl? | Juggernaught | Elektronica Junkies | 17 | 7-01-2005 19:18 |
| voor de RC fans | Ouzooo! | Area 1337 | 13 | 20-07-2004 16:31 |
| Relais voor aan/uit schakelen fans e.d. | Longlegg | Elektronica Junkies | 16 | 13-10-2003 16:39 |