Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-05-2005, 14:09   #1 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard Mini Water Blocks [impressie]

Tja, bij deze even een topicje van mij....

Een paar weken geleden heb ik dus wat WC meuk aangeschaft waaronder de "GFX Alphacool MCX Graphic Set 8x" een review is evt. hier te vinden : http://watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=101

Behalve het feit dat ik nogal uit m'n dak ga omdat ik m'n WC-setup eindelijk draaiende heb, vond ik de aanblik van deze zogenaamde mini-blocks zo kewl dat ik ze met jullie wilde delen :P

Hier dus wat piccies:

Ben je best even mee bezig: 8X blokje plakken, 16X slang snijden/knippen en aansluiten en dan nog eens 8X slangen knippen en aansluiten :P

Waar ik begon met gedemineraliseerd water ben ik verder gegaan met blauwe koelvloeistof. Hoe dit zich in de toekomst gaat gedragen weet ik niet, ik draai nu een week met WC....

Closeupje nog:

De gebruikte WC-stuff:

-Asetek Radiator RDT02 120mm Dual with 1.2" fitting
-2X papst 120mm fans
-Asetek CPU Cooler Antarctica DYO-CPU01/A 1.2"
-Asetek VGA Cooler DYO-VGA01/P2 1.2"
-GFX Alphacool MCX Graphic Set 8x (dus)
-Home made NB blok
-tijdelijk reservoir(curver)
-Eheim dompelpompje 600L/U

Op aanraden van de verkoper (ATRO) heb ik de tygon slangen op de mini-blocks gezekerd met tie-wraps: wees voorzichtig als je besluit dit ook te doen, soms werken de tie-wraps averechts !! Ik heb er hier een paar die lekken namelijk
Waar ik de wraps er weer af heb geknipt kan ik geen lekkage ontdekken, ik beraad me hier dan ook nog even over ....

De meegeleverde termal adhesive pads van 3M (zo noem ik het maar even) om de mini-bloks mee vast te plakken doen hun werk goed ! Al was er vanacht wel 1 af gedonderd maar dat komt waarschijnlijk door de ongelukkige afmetingen van het GPU blok, een van de push-in fittings zit nml erg dicht bij de aansluitingen van een van de mini-blocks en kon deze dus niet goed genoeg aandrukken denk ik.... Nu het systeem eenmaal weer draait en dus warm is blijft dat blokje wel weer goed op z'n plaats

Op dit moment heb ik qua temps alleen nog even de CPU temp en die schommelt zo tussen de 39 en 41*C (idle + stressed) hoger komt de temperatuur gewoon niet en dat is best redelijk voor deze setup dacht ik zo

Tot slot mijn specs:

A7N8X-E DeLuxe
XP 2600+ @1909 MHZ (standaard)
Asus 9800XT
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 14:33   #2 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Die blokjes zien er echt wel lief uit! Heb ook nog zitten te denken over die blokjes, maar vind het jammer dat je er zoveel slangen door in je kast krijgt. Maar zoals jij het hebt opgelost ziet het er toch aardig netjes uit. Wordt het toch nog het overwegen waard. Heb je trouwens je kaart overgeclocked? En kwam je door deze blokjes verder dan eerst?
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 15:59   #3 (permalink)

Standaard

Ziet er grappig uit Ik denk alleen dat het vrij weinig nut heeft. Het geheugen op mijn x800xt-pe word ook nogsteeds zonder enige vorm van koelblok gekoeld en dat werkt ook goed. Ik denk dat je eerder aan de max van je geheugen zit kwa snelheid dan dat het te warm word.
Oud 16-05-2005, 16:15   #4 (permalink)

Standaard

W00t, dat ziet er nog even vet uit :P
Oud 16-05-2005, 17:08   #5 (permalink)

Standaard

Gaaf hoor
Maak je trouwens maar geen zorgen over dat koelvloeistof... ik draai er al maanden mee en de blokjes zijn nog als nieuw.
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 22:51   #6 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Wow, wat een leuke blokjes! Dit zijn zeker de meest 'aaibare' koelblokjes die ik ooit gezien heb!
Oud 16-05-2005, 23:24   #7 (permalink)

Standaard

Dit is zeker wel cool!
Vraagteken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2005, 23:29   #8 (permalink)

Standaard

Staat erg leuk! Of het helpt maakt dan al niet meer uit toch?
Oud 17-05-2005, 15:39   #9 (permalink)

Standaard

Strakke shit !

ziet er Pimpie uit zeg

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-05-2005, 18:42   #10 (permalink)

Standaard

Jup ziet er echt strak uit.
Maar heeft het ook zin?
Hoever kun je nu je mem oc'en en wat eerst?
william is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-05-2005, 19:24   #11 (permalink)

Standaard

De looks ! Daar gaat het mij dan in deze voornamelijk om.
Wat overklokken betrefd: daar ben ik geen held in, alles draait hier @ default :P M'n mobo en CPU zijn zoiezow niet makelijk te overclocken maar ik ben tevreden met wat ik heb sofar, moet me er eens in gaan verdiepen enzo....

Maargoed, to the point: disaster ! Voor de tweede keer laat er een blokje los, zei het niet dat het precies het blokje is waarvan de slangen (waarschijnlijk) lekken... Naar mijn idee maakt de koelvloeistof de lijmlaag "week" waardoor het blokje loslaat

Ik heb nu meteen de tie-wraps van de tules geknipt maar er hangt al weer een druppel aan elk van de twee slangen
Damn, het mag er dan kewl uitzien, de montage en lekvrije toepassing is hier nog even ver te zoeken .....
Oud 17-05-2005, 20:46   #12 (permalink)

Standaard

Meshien de slangen aan de blokjes lijmen.
Al is het niet idiaal want dan blijven die slangen erop maar het lekker is ook zwaar kl*te.
william is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2005, 16:18   #13 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Siliconenkit een idee? Dat dicht (bijna) alles af
Oud 18-05-2005, 16:23   #14 (permalink)

Standaard

Of (nog) dunnere slangetjes gebruiken. Het mag er misschien wel vet uitzien, maar dan moet het wel werken natuurlijk.
Oud 18-05-2005, 18:57   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragon
Of (nog) dunnere slangetjes gebruiken. Het mag er misschien wel vet uitzien, maar dan moet het wel werken natuurlijk.
Helmaal gelijk: het moet wel werken !
Ik weet niet of er dunnere slangen zijn maar dat zal haast wel.... Deze Tygon slangetjes buigen iig wel lekker.

Wat vastlijmen of silicone-kit betreft dat is meer een paarde middel, als het echt niet anders kan.... Ik houd de boel graag demontabel
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[mini mini bugje]Spatie achter gelinke images eXistenZ CaseJunkies Support en Feedback 5 15-01-2006 16:25
Evercool Mini Water Cooler R@mon News & Review Junkies 6 3-12-2004 13:56
Foto impressie HCC beurs Bart_Banaan Area 1337 11 4-12-2003 12:02

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.