| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Tja, bij deze even een topicje van mij.... Een paar weken geleden heb ik dus wat WC meuk aangeschaft waaronder de "GFX Alphacool MCX Graphic Set 8x" een review is evt. hier te vinden : http://watercoolplanet.de/index.php?open=2&show=101 Behalve het feit dat ik nogal uit m'n dak ga omdat ik m'n WC-setup eindelijk draaiende heb, vond ik de aanblik van deze zogenaamde mini-blocks zo kewl dat ik ze met jullie wilde delen :P Hier dus wat piccies: ![]() Ben je best even mee bezig: 8X blokje plakken, 16X slang snijden/knippen en aansluiten en dan nog eens 8X slangen knippen en aansluiten :P ![]() Waar ik begon met gedemineraliseerd water ben ik verder gegaan met blauwe koelvloeistof. Hoe dit zich in de toekomst gaat gedragen weet ik niet, ik draai nu een week met WC.... Closeupje nog: ![]() De gebruikte WC-stuff: -Asetek Radiator RDT02 120mm Dual with 1.2" fitting -2X papst 120mm fans -Asetek CPU Cooler Antarctica DYO-CPU01/A 1.2" -Asetek VGA Cooler DYO-VGA01/P2 1.2" -GFX Alphacool MCX Graphic Set 8x (dus) -Home made NB blok -tijdelijk reservoir(curver) -Eheim dompelpompje 600L/U Op aanraden van de verkoper (ATRO) heb ik de tygon slangen op de mini-blocks gezekerd met tie-wraps: wees voorzichtig als je besluit dit ook te doen, soms werken de tie-wraps averechts !! Ik heb er hier een paar die lekken namelijk Waar ik de wraps er weer af heb geknipt kan ik geen lekkage ontdekken, ik beraad me hier dan ook nog even over .... De meegeleverde termal adhesive pads van 3M (zo noem ik het maar even) om de mini-bloks mee vast te plakken doen hun werk goed ! Al was er vanacht wel 1 af gedonderd maar dat komt waarschijnlijk door de ongelukkige afmetingen van het GPU blok, een van de push-in fittings zit nml erg dicht bij de aansluitingen van een van de mini-blocks en kon deze dus niet goed genoeg aandrukken denk ik.... Nu het systeem eenmaal weer draait en dus warm is blijft dat blokje wel weer goed op z'n plaats ![]() Op dit moment heb ik qua temps alleen nog even de CPU temp en die schommelt zo tussen de 39 en 41*C (idle + stressed) hoger komt de temperatuur gewoon niet en dat is best redelijk voor deze setup dacht ik zo Tot slot mijn specs: A7N8X-E DeLuxe XP 2600+ @1909 MHZ (standaard) Asus 9800XT |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Die blokjes zien er echt wel lief uit! Heb ook nog zitten te denken over die blokjes, maar vind het jammer dat je er zoveel slangen door in je kast krijgt. Maar zoals jij het hebt opgelost ziet het er toch aardig netjes uit. Wordt het toch nog het overwegen waard. Heb je trouwens je kaart overgeclocked? En kwam je door deze blokjes verder dan eerst? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Ziet er grappig uit Ik denk alleen dat het vrij weinig nut heeft. Het geheugen op mijn x800xt-pe word ook nogsteeds zonder enige vorm van koelblok gekoeld en dat werkt ook goed. Ik denk dat je eerder aan de max van je geheugen zit kwa snelheid dan dat het te warm word.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wow, wat een leuke blokjes! Dit zijn zeker de meest 'aaibare' koelblokjes die ik ooit gezien heb! ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| De looks ! Daar gaat het mij dan in deze voornamelijk om. Wat overklokken betrefd: daar ben ik geen held in, alles draait hier @ default :P M'n mobo en CPU zijn zoiezow niet makelijk te overclocken maar ik ben tevreden met wat ik heb sofar, moet me er eens in gaan verdiepen enzo.... Maargoed, to the point: disaster ! Voor de tweede keer laat er een blokje los, zei het niet dat het precies het blokje is waarvan de slangen (waarschijnlijk) lekken... Naar mijn idee maakt de koelvloeistof de lijmlaag "week" waardoor het blokje loslaat Ik heb nu meteen de tie-wraps van de tules geknipt maar er hangt al weer een druppel aan elk van de twee slangen Damn, het mag er dan kewl uitzien, de montage en lekvrije toepassing is hier nog even ver te zoeken ..... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Siliconenkit een idee? Dat dicht (bijna) alles af ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet niet of er dunnere slangen zijn maar dat zal haast wel.... Deze Tygon slangetjes buigen iig wel lekker. Wat vastlijmen of silicone-kit betreft dat is meer een paarde middel, als het echt niet anders kan.... Ik houd de boel graag demontabel ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [mini mini bugje]Spatie achter gelinke images | eXistenZ | CaseJunkies Support en Feedback | 5 | 15-01-2006 16:25 |
| Evercool Mini Water Cooler | R@mon | News & Review Junkies | 6 | 3-12-2004 13:56 |
| Foto impressie HCC beurs | Bart_Banaan | Area 1337 | 11 | 4-12-2003 12:02 |