| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 september 2004
| Aanleiding... Na aandringen van bepaalde mensen, moest ik van mijn case-mod toch maar een CiP maken. Dus bij deze wil ik julli op de hoogte houden van mijn verdere vorderingen in dit project. Hoe dit alles begon... Het begon met een pre-mod case (verry bad, I know), deze heeft na een half jaar dienst gekregen als server kastje. Dus moest er een nieuwe case komen. Toen maar gelijk van het pre-mod idee afgestapt en een wat grotere case gekocht. Het werd de Aopen H700C deze kast leek mij groot genoeg, en leuk om te modden. Hoe ver zijn we nu precies... Ik ben onderhand al een half jaar met m'n case-mod bezig. Ik had allemaal maar weinig zin/tijd om een CiP te openen. Ik laat jullie hier dus de dingen zien die ik de afgelopen tijd heb gedaan + uiteraard de dingen die nog gebeuren gaan. Het bekende "to-do" lijstje...
Zoals je ziet is er al behoorlijk wat mee gebeurt. Maar ik zal dan maar beginnen met te laten zien wat ik al gedaan heb... The project... Uiteraard begon het met wat nieuwe spullen kopen. Met m'n no-name voeding had ik het wel gehad, dus dit moest een andere worden. Ik vond de coolermaster wel mooi, mede door de wattage meter. Gelijk dat wattage metertje maar even zwart gespoten. Ook de voeding kreeg van mij ook een klein window'tje. Zo moesten alleen nog de kabels gemeshed worden, dit vindt ik het ... werk wat er is dus dat mocht tot later wachten. Nog geen 2 dagen later kreeg ik (dan eindelijk) m'n te modden case binnen. Dat weekend wat er toen aan kwam gelijk maar begonnen met het zagen van het window en de fan holes uit gedremeld. Uiteraard eerst afgeplakt en uitgetekend. Daarna wat gaatjes boren om het zagen wat makkelijker te maken. Toen was het een kwestie van de decoupeerzaag d'r langs. Aan het eind de hoekjes mooi afwerken. En klaar is window. Die zelfde dag gelijk nog verder met de fan-holes. De foto's spreken voor zich. (van het eind resultaat ben ik vergeten foto's te maken, ze komen nog wel) Toen samen met een maat van me het LCD schermpje aan gesloten. Het is er een met een SED133x controller met een resolutie van 320*240. Hier nog aan gesloten op mn oude PC (let niet op m'n oude watercooling Aquarius II). Hier in het donker met niks op het scherm. Paar dagen later ben ik toch gaan kijken hoe ik dat schermpje in m'n kast zou krijgen. De oplossing was geschapen, zie de foto's. Update 27-04-2005 En toen was de altijd aardige postbode weer eens langs geweest met wat leuke spulletjes. De ledjes, weerstanden en sckakelaars voor m'n schakelpaneeltje. 3x 120mm fans voor m'n toekomstige radiator. Eheim 1048 pomp + reservoir. Eheim 1048 + reservoir uitgepakt. Toen ook maar gelijk een spiegel gehaald bij de lokale glaszetter. Zo, toen de spullen binnen waren voor het schakelpaneeltje kon ik daar aan gaan werken. Foto's zeggen volgens mij weer meer dan genoeg. Even de ledjes testen. Hier gesoldeerd en wel. Achter dit paneeltje zit op het moment een printplaat die er voor zorgt dat alles mooi compact bij elkaar zit. Dat printplaatje is in een oud CD-rom stationetje gebouwd. (Hier was ik helaas vergeten foto's van te maken. Toen even snel m'n kast voor een deel in elkaar gezet, om te kijken naar de toekomstige look. Hier nog met m'n oude Aerogate II fan-controller, op het moment zit er een Alaska in. Ik kon het niet laten om met de overgebleven ledjes te laten liggen, dus maar in m'n toetsenbord gesoldeerd. Na al dit werk vond ik het tijd worden voor m'n 'case-text'. Dit was een behoorlijk irritant werkje. Ik had de tekst uitgeprint en op de case geplakt, en daarna 3 avonden lang dremelen, vijlen en schuren. (Dat witte wat je boven de letters ziet is wat stof) De ccfl die op de case ligt komt achter de 'case-text', om in het donkere mooie blauwe letters te hebben. Update 28-04-2005 Ik wil jullie even laten zien wat het effect is met een CCFL er achter. Ik ziet er aan te denken om er UV-plexi achter te doen, omdat de blauwe gloed wat meer gelijk is over het gehele oppervlak. Voor de voetjes heb ik 8mm plexi gebruikt, met een 5mm ledje. By light. By night. Zoals velen van onde tutorial hier op CJ kennen over de bekende spiegel-mod. Kon ik het niet laten om die mod ook uit te voeren. Het idee uitgeprint met een laserprinter. (Vandaar mijn avarter hier op CJ )Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om dat poppetje er niet bij te doen, het leek mij te druk. Toch nog ff snel testen met een over gebleven CCFL. (In real life ziet de spiegel er beter uit, ik kon de camara niet stil houden). Het is de bedoeling dat er straks ledjes onderkomen ipv CCFL's. Het worden dan blauwe en rode ledjes, zodat ik nog kan kiezen welke kleur ik wil. Tijdje geleden heb ik mijn radiator binnen gekregen (Evo Airplex 360) de foto's daarvan komen nog. Op het moment zit hij al wel in m'n case gemod. Die gaten voor de 120mm fans zijn gemaakt doormiddel van een freesbank. En alles is electronisch uitgemeten. (Toen dit gebeurde was ik m'n camara vergeten )Maar hier toch het resultaat. Alle drie op een rij. (Met een mooi rekening van Ace-Systems op de achtergrond). Het volgende waar ik aan ga beginnen is de pomp unit, voor mijn Eheim 1048. Dit wordt samen met de HD's 1 geheel dat rechts onderin m'n case komt te hangen. Binnekort post ik ff een schets van wat het idee is. Stay tuned.
__________________ Jij mij niet geloven jongens? Dit zijn echt niet nieuw, maar Robijn Intensief! [CiP] Blue Radiation - Last update: 28-04-2005 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Ik had de pic's door een programma'tje gehaald. Maar ik zal ze vanavond even op nieuw posten. Ben op het moment op m'n stage. En dan plak ik er gelijk weer een update aan vast. [offtopic vraagje] welk programma kan ik volgens jullie het besten gebruiken om m'n pic's te resizen? [/offtopic vraagje]
__________________ Jij mij niet geloven jongens? Dit zijn echt niet nieuw, maar Robijn Intensief! [CiP] Blue Radiation - Last update: 28-04-2005 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Adobe Photoshop of Macromedia Fireworks kun je gebruiken. Voor die programma's moet je wel betalen maar je kan zoizo een trail downloaden. Je kunt ook Gimp gebruiken, dit is open source en heeft als licentie type GNU, dus dat is eigenlijk freeware, heb zelf nooit met Gimp gewerkt. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Dit gaat helemaal goed komen met de foto's/ Bedankt. Vanavond zien jullie een update verschijnen, zodra ik terug thuis ben van m'n stage.
__________________ Jij mij niet geloven jongens? Dit zijn echt niet nieuw, maar Robijn Intensief! [CiP] Blue Radiation - Last update: 28-04-2005 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ziet er goed uit! Erg mooi, het blauwe uv ![]() IrfanView is gratis en werkt erg gemakkelijk. Ook makkelijk een hoop foto's in één keer resizen.
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
| En toen was er een Update in de start post. Met resized pic's. ![]()
| | |
| | #14 (permalink) |
| Als je zit te werken val het wel mee met de ledjes, je moet er niet recht in gaan kijken. De foto is wel recht in het 'gezicht' van de ledjes genomen. Voor de gene die het willen meten, het zijn 3mm ledjes 3000mcd. Die in het schakel paneeltje zijn, 5mm 3000mcd 2 kleuren (rood/blauw).
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Kun je de ledjes uitzetten? Anders is het wel irritant als je wilt slapen of donker hebben in je kamer ofzo en die ledjes staan nog aan.. 3000mcd is trouwens wel veel voor 'status-ledjes'. 200 of 600mcd ofzo is dan wat prettiger. Je casenaam ziet er goed uit! Ook dat geperforeerde plaatje erachter doet het goed. ![]()
__________________ www.defecto.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Blue Temjin (Last update: 3-12-2005!) | Blackcrown | Casemod Project Logs | 90 | 21-12-2005 22:57 |
| [CiP] Shuttle SN85G4V2 - update 20/10/2005 | kivela | Casemod Project Logs | 15 | 20-10-2005 18:08 |
| [CiP]eXeQutor Last Update: Okt 07, 2005 | TriggersA31 | Casemod Project Logs | 30 | 8-10-2005 22:25 |
| [LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 | Jamba | Casemod Junkies | 77 | 3-06-2005 20:34 |
| [CIP] Wooden Dream [ Update 06-03-2005 ] | RayMan69 | Casemod Project Logs | 15 | 8-03-2005 23:48 |