| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 maart 2005 Locatie: T i l b u r g
| Nadat ik een paar maanden geleden een gave casemod had gezien, ergens op het wereldwijde web, ben ook ik besmet geraakt door het casemod-virus. Eerst maar eens flink rondgekeken overal en nu de stoute schoenen aangetrokken.. Mijn eerste mod wordt een complete zelfbouw. Met een heleboel acryl, m'n workmate, zaagjes, vijlen, schuurpapier, bloed, zweet en (ongetwijfeld) tranen, hoop ik uiteindelijk een leuk resultaat neer te kunnen zetten. Okee, genoeg gekletst voor nu.. op naar de eerste plaatjes: Dit is het acryl dat ik gebruik: ![]() De eerste plaatjes gezaagd met een ijzerzaag (wel eerst afgeplakt met schilderstape): ![]() ![]() Daarna flink aan de slag met de schuurmachine (want natuurlijk waren de stukken niet exact even groot): ![]() Even met tape aan elkaar geplakt om te kijken of het leuk genoeg is: ![]() ![]() Toen zitten bedenken op welke manier ik de platen aan elkaar zou gaan maken. Ik wilde niet die plexi vierkante blokjes die je in die gekochte acryl-kasten ziet zitten. Ik wilde een originele manier om de platen aan elkaar te maken en ik wil ook met UV groen acryl werken (als accenten) dus ben ik maar aan de slag gegaan met dat groene spul om daar verbindingsstukjes van te maken: ![]() ![]() PFFF.. WAT een werk zeg. Had ik niet toch maar gewoon die vierkantjes moeten nemen?? Neeee!! Gewoon verder met het verstand op nul: :P ![]() En nu nog een boel vijlen, schuren en polijsten: ![]() en nog veeeeel meer vijlen, schuren en polijsten te gaan. Daarna met een hittebron de plaatjes 90 graden buigen. Oh ja.. Hieronder het idee voor de kast. Het worden drie kubussen en ik wil ze gaan stapelen zoals ik getekend heb (ik ben geen al te grote artiest in die tekenprogramma's maar het zal wel duidelijk genoeg zijn denk ik). ![]() Ik ga nu eerst een heleboel verbindingsstukjes maken en kom weer met een update als die af zijn. Tot de volgende update. ![]() kleine update (27-04-2005): Na uren en uren te hebben gevijld en geschuurd, was ik het helemaal zat en begon kramp te krijgen in m'n vingers. Eventjes iets anders doen tussendoor: Ik wilde de DVD-ROM modden door deze een leuk kleurtje te geven en het frontje te veranderen. Toen ik de drive uit elkaar had gehaald, kwam er een nieuw ideetje :![]() Een nieuwe behuizing van acryl! Dus eerst een plaatje op maat gemaakt: ![]() Daarna met zo'n hitte-geval warm maken en buigen: ![]() tadaaa.. een nieuw bakje: ![]() je hebt natuurlijk dat ronde "ding" aan de binnenkant nodig dus met een ijzerzaagje aan de slag: ![]() twee-seconden-lijm (eigenlijk te snel want ik kon het nog niet verschuiven al wilde ik het graag): ![]() vanuit een andere hoek: ![]() De drive kan nu in z'n nieuwe huisje: ![]() nog een onderkantje gemaakt: ![]() Nu is het weer tijd om verder te gaan met rotzooi maken ![]() en nog heeeel veeel schuren: ![]() tot de volgende update! nog een kleine update (28-04-2005) Omdat ik het zo leuk vond, nog maar een paar acryl behuizingen gemaakt. Er komen een DVD-ROM, een FloppyDiskDrive en een FanController in te zitten. Ze moesten dus allemaal een nieuw jasje: FloppyDiskDrive uit elkaar gehaald: ![]() Nieuwe behuizing: ![]() En de nieuwe behuizing voor de FanController: ![]() Nog een keer allemaal samen (omdat het zo leuk is) :P ![]() tot de volgende update! weer een kleine update (03-05-2005) Het gaat allemaal behoorlijk langzaam maar dat mag de pret niet drukken Ik ben ondertussen al dagen aan het vijlen en schuren en heb dan eindelijk het eerste stapeltje van 24 "hoekjes" gedaan. De eerste kubus kan eindelijk in elkaar gezet gaan worden.Eerst de gaatjes boren: ![]() ![]() Daarna "dubbelvouwen": ![]() ![]() ![]() Met inbusboutjes, rubberen plaatjes en dopmoertjes de eerste kubus in elkaar zetten: ![]() ![]() ![]() ![]() Als volgende ga ik de drive-bay maken. Tot de volgende update. Update 07-05-2005: Teleurstelling Nadat ik klaar was met de drives, was ik bezig gegaan met het plaatsen ervan. Ik ergerde me aan het feit dat de drives niet helemaal (helemaal niet ) recht waren. Tot overmaat van ramp, liet ik de DVD-ROM ook nog eens vallen. Dus.. heb ik besloten om alle drives nog maar eens over te doen.![]() tot de volgende update. Update 15-05-2005: nieuwe behuizingen De nieuwe behuizingen zijn klaar. Ik heb eerst nog even gekeken naar de mogelijkheden om een "buigbank" te maken of ergens te vinden maar ik ben uiteindelijk toch maar overgegaan tot het lijmen van de behuizingen. Alle plaatjes los uitgezaagd en daarna gelijmd. Het resultaat is dat ik nu rechte behuizingen heb: Behuizing FDD: ![]() Behuizing DVD-ROM: ![]() Behuizing fancontroller: ![]() Allemaal tegelijk ![]() De volgende stap is het boren en zagen van gaatjes en sleuven in de front-plaat. De gaatjes van de fancontroller zijn al gemaakt: ![]() Tot de volgende update maar weer. Update 03-06-2005: inhaalslag Doordat de site een poosje down is geweest, heb ik de laatste update even voorbij laten gaan :P Even een update dus: Ik had wat extra tijd tussendoor en heb wat "ijsblokjes" gemaakt die als voetjes gaan dienen. Ik heb deze vervolgens mat geschuurd en gaatjes geboord vanaf de bovenkant om ledjes in te plaatsen. ![]() ![]() Ook nog wat leuke kabeltjes gemaakt die uiteindelijk als ledjes gaan fungeren. Ik heb het idee van iemand bij Bit Tech "geleend" Je soldeert een paar draadjes aan een ledje, en aan het andere einde een tulp-stekkertje. Er zijn van die plaatjes met de contrastekkers erin (chassis-deel noemen ze die) en die zet je bijvoorbeeld op een 5-volts lijn van je voeding. Sleeeeefff ertussen en klaar is mr.X![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna de onderste kubus in elkaar tot zover mogelijk (bovenplaat en achterplaat nog niet omdat ik daar nog bij moet): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En natuurlijk met de lichtjes aan (ik heb ook twee kleine UV CCFL's geplaats): ![]() ![]() Tot de volgende update (snel!) Update 06-06-2005: nu weer schuren, schuren en nog meer schuren Ik moet weer een groot aantal "verbindingsstukjes" schuren dus de volgende update zal wel iets langer op zich laten wachten Ondertussen heb ik de middelste kubus voor het grootste gedeelte af en ben nu een manier aan het verzinnen om de HDD te gaan plaatsen. ![]() ![]() ![]() ![]() En zo komt 'ie ongeveer op de onderste te staan: ![]() tot de volgende update (iets minder snel) Update 12-06-2005 Ik had nog een beetje extra tijd over en heb toen maar een paar gaatjes gemaakt in de zijkanten van de middelste kubus. Dit om daar een paar fans te plaatsen (mooie goene UV LED Fans of course :P ). Waar zou ik zijn zonder m'n trouwe figuurzaag. ![]() Gelijk de fans geplaatst en ook even aangesloten. Bij daglicht zie je de lampjes niet echt goed. ![]() ![]() Nog maar weer even alles bij elkaar gezet. ![]() En natuurlijk het effect in het donker. ![]() ![]() tot de volgende update.
__________________ totaal verslaafd |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 januari 2005
| Yep ik ook, een geweldig idee ![]()
__________________ www.clubphotoshop.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Damm you Mr. X, Zeker dak wel behoorlijk jaloers ben op je!! Dit wordt een UBER-case!! Toch maar afgestapt van de ronde buis voor de drives? Ik kom zeker snel een keertje tussendoor spieken, met uw goedvinden, hopen dat dan mijn MORFsetje binnen is .Gaoske
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Je pakt het meteen grondig aan voor je eerste casemod. Ook een origineel idee, maar volgens mij moet de middelste kubus geen kubus zijn. Met een beetje ruimtelijk inzicht kom je er namelijk achter dat de bovenste kubus alleen goed ondersteund wordt op een hoekpunt door een prisma ipv een kubus.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #6 (permalink) |
| @ Ragon Op zich heb je gelijk. Nu is het erg eenvoedig om op de 2de kubus een plaatje te leggen en hierin een gelijkzijdige driehoek uit te zagen. De hoekpunt van de bovenste kubus valt in deze driehoek. Daarmee bepaal je ook nog eens hoe de kubus gedraaid staat ten opzichte van de andere kubussen.
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Ik zou je middelste kubus zo maken: Ipv zoals jij doet met een plaat op de bovenkant, (Links als ik et goed begrijp) zou ik inkepingen maken zoals rechts waar je bovenste kubus precies in valt. ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
dit is inderdaad de bedoeling.@ Ragon: Je hebt inderdaad (zoals Goaske al zegt) gelijk maar ik ben dus inderdaad van plan om een driehoek uit de topplaat te halen en de bovenste kubus hierin te klemmen. @ allemaal: bedankt voor de erg leuke reacties tot zover. Ik zal m'n uiterste best doen om er iets leuks van te maken. Nu: nog steeds bezig met vijlen, schuren en daarna nog polijsten.. ![]()
__________________ totaal verslaafd | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2005
| Deze mod word echt vet als ik het zo al zie ![]() Edit: P.s. las net de Computer Idee en die verwezen bij een artikel over waterkoeling naar deze site ! Waarschijnlijk wisten jullie dat al, maja goede publiciteit dacht ik zo :P |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Na uren en uren te hebben gevijld en geschuurd, was ik het helemaal zat en begon kramp te krijgen in m'n vingers. Eventjes iets anders doen tussendoor: Ik wilde de DVD-ROM modden door deze een leuk kleurtje te geven en het frontje te veranderen. Toen ik de drive uit elkaar had gehaald, kwam er een nieuw ideetje: ![]() Een nieuwe behuizing van acryl! Dus eerst een plaatje op maat gemaakt: ![]() Daarna met zo'n hitte-geval warm maken en buigen: ![]() tadaaa.. een nieuw bakje: ![]() je hebt natuurlijk dat ronde "ding" aan de binnenkant nodig dus met een ijzerzaagje aan de slag: ![]() twee-seconden-lijm (eigenlijk te snel want ik kon het nog niet verschuiven al wilde ik het graag): ![]() vanuit een andere hoek: ![]() De drive kan nu in z'n nieuwe huisje: ![]() nog een onderkantje gemaakt: ![]() Nu is het weer tijd om verder te gaan met rotzooi maken ![]() en nog heeeel veeel schuren: ![]() tot de volgende update!
__________________ totaal verslaafd |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Wat ontzettend goed gelukt, die transparante behuizing van je DVD-rom speler \o/Ik ben blij dat ik even ben komen kijken, dat idee dat ik opdeed over mijn DVD/CDRW combo drive gaat me lukken ![]()
| | |