| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #46 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Nou eig is het meer het plan er een aan te schaffen met het geld dat ik terug krijg van de verzekering. Heb nu toch genoeg broeken ![]()
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Pics fixed!!! En eindelijk weer eens wat gedaan aan de mod. Update komt eraan, ben hem aant het typen...
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Update 6: De coolermaster modden... Eindelijk weer eens tijd gevonden om te modden en er ook de foto's van te maken. Mijn SonyEricsson is niet meer terug gekomen, een nokia 6230i kwam er voor in de plaats . Dat bevalt een heel stuk beter .Ook mijn "nieuwe" PSU vond ik nog te luidruchtig, ondanks de warmte afhankelijke fansnelheid. Het roostertje voor de fan moest eraan geloven... Om niet zo de voeding in te kijken en om mijn vingers en die van eventuele kijkers te beschermen, heb ik een ALU fanfilter van AC-Ryan geplaatst in de kleur zwart. Met de blauwe gloed van de coolermaster fan is het een erg mooi resultaat, al zeg ik het zelf. Hieraan kan ik ook meteen zien of er veel stof door mijn kastje is gegaan... Quizz question.... Ik heb aan de achterkant wat aangepast. Het was nodig in verband met de kabel die de voeding van stroom voorziet. Is het zichtbaar wat er is veranderd? voor.......................en..................... ......na Kom maar op met die reacties !! Vanavond nog meer updates trouwens...
| | |
| | #50 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 augustus 2004 Locatie: Utrecht
| Volgens mij heeft hem helemaal opgedraaid. Want normaal zit de fan aan de andere kant, en dus heeft hij alles omgedraait alleen heeft die ze stekkerdoosje teruggedraaid en alles intern ook omgedraaid...hoezo...dat weet ik niet.
__________________ AMD64 3000+ | Asrock 939Dual-Sata2 | Pc3200 Dual Channel 1,5 GB | Asus V9999LE 128MB op 16x6 | Coolermaster eXtreme Power 430 Watt | Acer AL1715 |
| | |
| | #51 (permalink) |
| klopt Michiel! Mijn voedingskabel heeft een zijwaartse stekker. Voorheen stak de kabel buiten de rand van de case. Nu gaat de kabel de andere kant op en verdwijnt, na een boog om de fan, naast de voeding de kast in.
| | |
| | #52 (permalink) |
| Update 7 In deze update aandacht voor: - Frontpaneel - Bekabeling voedingen - Toolfree removable HDD-tray Het frontpaneel Ik ben nog maar eens bij mijn oude baas langs gegaan en heb daar een stukje plexi gevonden. Het ideale van een oude baas is dat hij erop rekent dat je nog eens voor hem klaar staat wanneer het nodig is. En waarwmpel heb ik altijd met veel plezier daar gewerkt, dus is het niet erg als ik er nog eens wat geld zou moeten verdienen .Ik heb het daar maar meteen op maat gemaakt en 2 alu hoekprofieltjes van 15*15mm gekocht. Dit deed ik ermee: Hier de hoekprofieltjes, het plexi (half over mijn laptop) met de gaatjes al op de goede plek, plexi op het hoekprofiel gemonteerd, optische drives afgetekend. Het front voor de case gezet met de nieuwe fans erop. Isn't it big.... Helaas ging niet alles perfect volgens het boekje. Er klapte een stukje plexi kapot. Maar dit is nog niet het definitieve paneel, het gaat als mal dienen voor het nieuwe paneel dat ik in 4mm zal maken. In dit paneel worden de gaten wat groter gemaakt en dan dient het als lichtrand tussen frontpaneel en case. Foto's zeggen meer dan woorden: De fanholes: De gaten voor de draaiknopjes van de fancontroller. Deze wordt opgehangen aan de asjes van het apparaatje. Hij weegt bijna niets, dus die 4 knopjes en soldeerpuntjes houden dat wel... De Fanholes zijn nog goed geschuurd. Lekker, als je daarna dat heerlijke glimmende resultaat ziet .Maar toen was ik, zoals ik al zei, met het gaatje bezig voor de knop van de CDRW, toen mijn boortje hapte .Nog wat more blingbling pics om het resultaat te showen. De bekabeling van de voedingen (230V) De kabel om de primaire voeding aan te sluiten. hij gaat naast de voeding de kast in en is eerder gesplit. De schakelaars om de voedingen en het draaiplateau aan te zetten met de bekabeling. Het lijkt me duidelijk dat dit mijn manier is om maar 1 kabel van mijn PC naar het stopcontact/de verdeeldoos te hoeven aansluiten .De krassen op de zwarte lak maken niet veel uit. Er moeten nog 1 of twee lagen zwarte metallic lak op. Daarna ook nog blanke lak. Deze laag was vooral om te kijken hoe de kleuren combineren. Goede keus tot nu toe denk ik... Toolfree removable HDD-tray Bij het monteren van de secundaire voeding aan de voorkant achter de onderste front-paneel-fan, kwamen de schroefgaten niet goed uit. De HDD-tray die erboven hing heb ik eruit genomen waarna ik op het idee kwam deie 2 om te draaien. De voeding paste exact met de schroeven door 2 gaten die al in de case zaten. De HDD-tray moest dan wel op de bodem gemonteed worden. Daarbij kwam ik op het idee om de HDD-tray "click-n-go" te maken. Eenmaal bij de doe-het-zelf zaak, zag ik magneetslotjes liggen, ik dacht er gelukkig net op tijd aan dat harde schijven magneten niet leuk vinden. Snapslotjes kan dus wel .Die heb ik gekocht en wat schroefjes, revetjes en rubber ringetjes had ik al. Eerst zou ik de tray op zijn kop monteren. Ik heb de gaatjes geboord en de snapslotje gemonteerd. Toen ik dit had gemonteerd en de volgende dag mijn case optilde, viel de zijwaarts uit het snapslot. Daar moest ik iets anders op verzinnen. Ik zou de snapslotje 90 graden gedraaid monteren tussen de zijwandjes van de tray. Het deel dat op de bodem van de case wordt gemonteerd moet wel opgehoogd worden. De spiegel die op de bodem komt, sluit precies op de slotjes aan wanneer de slotjes op de nieuwe plaats zijn gemonteerd. kijk die bunny! leuke dekbedovertrek, niet?Dat was me een typhel zeg... nou ja eigen schuld, moet ik niet zo lang wachten met updaten... Ik hoop dat ik wat reacties van jullie krijg, misschien een gouden idee? a tout!!
| | |
| | #53 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ziet er al goed uit hoor! Je pics zijn een beetje brak (of in ieder geval onduidelijk), maar ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Die snap-on slotjes, wil je je HDD tray daar van af trekken of vanaf schuiven?
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Citaat:
In mijn update staat al dat ik ze eerst had gemonteerd dat hij er per ongeluk afschoof. Dit was dus duidelijk niet de bedoeling, de tray moet eruit klikken. De smalle delen van de snapslotjes monteer ik nu op de bodem, zo dicht mogelijk tegen de spiegel die op de bodem komt. De grotere kant van het snapslotje monteer ik, 90 graden gedraaid, aan de binnenkant van de drivebays zoals hier is te zien. De drivebay ligt nu op zijn kant en wordt naar de kijker toegekanteld op de snapslotjes gezet. horizontaal schuiven kan niet doordat de zijkanten van de drivebay dat tegenhuiden, verticaal schuift hij er niet af door de tapse vorm van de smalle delen van het snapslotje, hij heet niet voor niets zo :P .Ik hoop dat het nu duidelijker is over en uit..
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 23:08 |
| [CIP] Gsus mod [update 01-03-05] | case_freak | Casemod Project Logs | 29 | 2-03-2006 21:06 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 14:28 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 14:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 16:17 |