| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 januari 2005 Locatie: Tilburg
| Iedereen alvast bedankt voor de positieve reacties. Ik heb vandaag nog meer gedaan, alleen kan even de pics niet naar mijn pc laden, gsm=bluetooth en zit niet achter mijn eigen pc of laptop... De volgende updates zullen iets regelmatiger plaats vinden. Ik ga nu (20.31) even mijn kippetje villen... heb ik wel verdiend...
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Update 3 Zoals beloofd iets regelmatiger updates: Het plan was een plateau over de constructie van het draaiplateau. Nu heb ik het draaiplateau simpelweg uit elkaar gehaald en volledig in de kleur van het frame van de case gespoten. Voorlopig vind ik dit zelf mooier dan dat ik me voor kon stellen met een afdekking. Hier liggen alle onderdelen netjes gespoten op tafel. Ook het motortje heeft natuurlijk netjes wat lak gekregen. De kabels worden nog gesleeved. Hier zit hij weer netjes in elkaar. Het doosje is van 100 nylon ringetjes, die nu al allemaal in de case verwerkt zijn beschadigen van de verf bij in en uit elkaar schroeven te voorkomen De dragers in de kast zijn ook terug geplaatst. Aan beide kanten ligt de constructie op hardrubber busjes. in de constructie wordt de motor nog opgehangen met rubber O-ringen tegen trillen: De buitenkant van de case krijgt ook langzaam vorm en gestalte. De 120mm fans zijn hier in de deksel geplaatst en het logo op zijn plaats gelegd. Ik heb het logo nog niet vastgezet omdat ik hiervoor in de case en het logo moet boren. mocht er nog een nieuw logo komen, kan ik het formaat ervan niet meer wijzigen als de gaten er al zitten... Op de volgende pics is trouwens ook vrij duidelijk te zien waar ik me aan stoor in het logo ... De deksel op zijn plaats op de case. De fans staan hier nog uit. Hier de fans even aangezet voor de "view" . Eerste op lage snelheid = volledig stil. De andere 2 op full speed voor zware belasting. wat een airflow C U soon!
__________________ "Moddicted" Project 17" Hot Wheel Project TT quattro [on hold] Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Of misschien dat het logo wat oversteekt over de randen ? Ik zou (maar dat is persoonlijk) het logo uit aluminium maken, en niet uit plexiglas, bij een echte audi is het immers ook altijd van metaal, en dus glimmend ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Wat me stoort is dat, vooral duidelijk te zien bij de kruisingen van de ringen, de ronde zijkanten niet mooi rond zijn. Er zitten "onronde" stukken tussen. Aluminium heb ik ook aan gedacht. Ik heb gekozen voor plexi, en dat vervolgens mat geschuurd, om zo een mooier effect te krijgen met de UV-LEDs uit de 120 mm fans. Dat geeft, vooral in het donker, een gruwelijk (onbeschrijfelijke) effect. Ook kan ik dan mijn logo nog verlichten met LED's als ik wil. Ik zal ook later proberen betere pics te nemen met een goede (Canon 5MP) cam... back to the project...
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
BTW, heb je dit met een dremel gedaan of figuur/decoupeerzaag ? Ik ben zelf iemand die graag met een figuurzaag aanrommelt, dat kost wat meer tijd maar met de nodige oefening kun je daar wel heerlijk precies mee werken. (Dat kan met een Dremel ook trouwens, maar dat vind ik zelf wat minder fijn werken) However, keep up the good work ![]()
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| @ Carpento, Helaas zit ik helaas niet in een dergelijk financiele situatie dat ik gereedschap kan kopen wanneer ik het nodig heb. Voor ik aan de mod begon heb ik gespaard voor een dremelkloon en heb wat reserve gehouden voor de tooltjes. Dit gebruik ik dus ook overal waar mogelijk. (zo ook hier ) Hiervan kan ik helaas niet steeds een nieuw stuk gereedschap halen als dat op dat moment het beste bruikbaar is. Vandaar dat ik ook mijn logo even laat zitten. Wanneer ik (miss volgende maand) weer wat over heb, kan ik me een figuurzaag aanschaffen.op dit moment is er nog voldoende te doen voordat ik hem af rond... Maar thnx voor het advies ![]()
| | |
| | #38 (permalink) |
| Update 4: Elektra modden Hier heb ik nog wat pics gemaakt van de case in het donker met de Fans aan. De pics zijn niet super, maar voor een GSM-cam is het rederlijk. Ik heb ook nog wat gemod: ![]() Dit is mijn inschakelrelais voor de tweede voeding. Links wordt een molec van de eerste voeding aangesloten. Rechts wordt een gemodde molex van de tweede voeding aangesloten Van deze gemodde molex is de gele draad verbonden in de voeding met de groene, zwart is gewoon zwart. met 2 voedingen dienen de GROUND van de 1e en 2de verbonden te zijn. Is ook meteen in deze schakeling gedaan aangezien er een lus zit in de gemodde molex van de tweede voeding... Hier het relais met de draden eraan gesoldeerd. En de molex aan de 2de voeding. Hier de 2de voeding met de gele kabel aan de groene gesoldeerd: De beschadigingen aan de buitenkant van mijn voeding. Zal ik later bij moeten werken als alles zijn laatste laagje krijgt... Ciao...
| | |
| | #40 (permalink) |
| Update 5 Zo hier weer een kleine update. Op aanraden van Mr. X nog maar eens naar de Hornbach gegaan voor assortimentsdoos O-ringen. En idd, ze hadden ze wel, compleet overheen gekeken .Dees is het geworden voor slechts 4,95 !!Toen begonnen wat onderdelen van die ringetjes te voorzien. Het makkelijkste is eerst even de "paar" nieuwe thumbscrews van ringetjes te voorzien. Ik gebruik thumbscrews voor: zilvergrijze Zijpanelen 2 per paneel 4 bovenpaneel 2 HDD onzichtbare kant bracket 2 zwarte voeding 3 kaarten in de PC 7 moederbordtray 2 totaal: 20 En ik heb er waarschijnlijk nog meer nodig aangezien ik er 2 wil gaan halveren. Nu passen er geen thumbscrews aan de zichtkant van de HD bracket omdat het zijpaneel er tegenaan zou komen. Thumbscrews modden en miss een HDD erbij en ik heb nog 2 zakjes zwarte nodig.... Daarna de trillende delen. De harde schijf is 1 van de luidruchtigste onderdelen uit mijn computer. Ik heb daar 2 ringetjes in elkaar gelegd per montageschroefje tussen de HD zelf en het rack. Daarna ook het draaiplateau met nieuwe ringetjes vastgezet. Er hangt een motortje aan de constructie die nogal trilt. dat van ik op bij de montage van het motortje en bij de connectie van de constructie aan de case. Hier zit het plateau er weer in. Even een spiegeltje erbij gezet en de TT op zijn plek voor het idee. De blauwe CCFL had ik nog en die heb ik er als test even bij gehangen om te kijken of de kleur mooi over zou komen. Dat valt me helemaal niet tegen . Tevens kleuren de UV sleeves en kabels mooier op da nemt wit of ander lichtNu weer even verder solderen, ik probeer nogmaals te updaten vandaag...
| | |
| | #41 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 maart 2005 Locatie: T i l b u r g
| Cool he die ringetjes (ik heb ook nog maar eens een doosje bij gekocht).Ik moet zeggen dat ik de auto wel erg gaaf vind. Ik ben benieuwd hoe het totaalplaatje er uit komt te zien.
__________________ totaal verslaafd |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 april 2004
| Hoewel ik de coupé mooier vind is deze auto (zamen met de kast) ook lang niet lelijk (mooi dus).
__________________ Build a man a fire and he is warm for the night....set a man on fire and he is warm for the rest of his life. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Kan helaas ff geen updates plaatsen aangezien ik vanacht door een of ander [censuur mode] !@#$%^&* [/censuur-mode] negeroide zwerver van mijn telefoon ben ontdaan.... ;( Deze meneer vond mijn telefoon net zo leuk als ik en had blijkbaar geen oog voor mijn emoties, noch voor het perzik zachte huidje op mijn kin en rechter elleboog en hand. Moet dus nu even afwachten of mijn verzekeringen mijn kleding en telefoon netjes terugbetalen en dan kan ik weer piccies schieten van mijn mod. ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Update 2: | basproffesional | Casemod Project Logs | 1 | 25-08-2006 23:08 |
| [CIP] Gsus mod [update 01-03-05] | case_freak | Casemod Project Logs | 29 | 2-03-2006 21:06 |
| [CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! | pr0wl | Casemod Project Logs | 31 | 1-03-2006 14:28 |
| [CIP] Insomnia (Update 21-12-05) | Virus | Casemod Project Logs | 19 | 21-12-2005 14:33 |
| [CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) | slowtim | Casemod Project Logs | 13 | 6-10-2005 16:17 |